Welke maat bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Welke maat bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 17:17

Hoi hoi!

Over een paar weken krijgen wij onze labrador pup (Reu).

Dus wij zijn wezen kijken voor een bench, maar we wisten niet zo goed welke maat we moesten hebben. Ze hadden daar 63 en 79. (Waarschijnlijk ook nog wel meer, weet het alleen niet uit mijn hoofd). Onze vorige hond(en) heeft nooit een bench gehad dus vandaar dat we het niet zo goed weten. Wij willen hem als pup in de bench, maar als hij ouder is willen wij hem gewoon los hebben.

Dus alles is welkom! :)

EmptyWords

Re: Welke maat bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:23

ik zou m zo groot mogelijk doen, dan groeit hij er neit uit en heeft hij ruimte om languit te liggen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:25

Mijn idee ook.. je heb ook "benchdelers". dat is een tussenstuk wat je kan plaatsen in een bench om hem kleiner te maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:29

waarom zou je in godsnaam die kooitjes nóg kleiner willen maken???

ik zou zeggen koop de aller-aller grootste maat die er is....

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:30

Wij hebben ook de allergrootste voor onze labrador. Toen ze klein was hadden we er wel iets in zodat ie een stuk kleiner was, anders deed ze haar behoefte ook in de bench.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:33

kimmie261 schreef:
waarom zou je in godsnaam die kooitjes nóg kleiner willen maken???

ik zou zeggen koop de aller-aller grootste maat die er is....

We hadden voor onze labrador kruising ook de grootste :j

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:33

Wij kunnen morgen ons boxer puppy ophalen *\o/*
Ik heb een bench gekocht van 91, 5 cm x 61, 5 cm. Dit is voor een boxer teefje
Een reu werd ons aangeraden een maatje groter te nemen 107 x .......
Ik wil ons puppy-teefje tot max een half jaar tot 3/4 jaar in de bench doen en dan niet meer.

En een bench kan zeker te groot zijn dan te klein. De maten die jij geeft 63 en 79 vind ik erg klein.
Als puppy kan hij er wel in maar wordt hij iets groter is de bench alweer te klein. Dus zou ik in een keer
een grotere aanschaffen. Als ze hem in de winkel niet hebben kunnen ze hem bestellen voor je. Jullie puppy komt pas over een paar weken.......

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 17:46

Bedankt! We willen de pup er ongeveer een half jaar in. Wat is dan precies de maat die we kunnen nemen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:15

Een hond moet languit in een bench kunnen liggen. Dus als je een pup aanschaft, en je heb een sloper of een ondeugd is het fijn als je een bench aanschaft waar je lang plezier van heb. Dus als je de grootste bench aanschaft en er een schotje in plaatst (of zoals ik een kartonnen doos) om de ruimte te verkleinen in het begin.Kan je een hondenleven met een bench doen. Ik wil geen honden in kleine ruimtes.. maar als pup zijnde ga je rommelen. Als je een mand in je bench kan plaatsen is dat de slaapplek.. de ruimte ervoor kan bv, gebruikt worden als plasplek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:23

lolove schreef:
Bedankt! We willen de pup er ongeveer een half jaar in. Wat is dan precies de maat die we kunnen nemen?

De grootste die je kan krijgen. Het eerste half jaar groeien ze zo hard, dat een kleinere maat echt snel te klein is. 107 of 127 krijg je dan volgens mij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:29

Wij hebben voor onze Sheltie de 127 bij 85. Wij gebruiken de bench hoofdzakelijk voor het aanleren van een eigen plekje en het alleen zijn. Nu hebben wij haar vier maanden en ze is acht maanden en logt ze er vrijwillig in om te slapen. Wij hebben de bench nooit kleiner gemaakt.

De bench staat nog op voor haar eigen rust, ze heeft al het nodige meegemaakt waardoor dit echt een anker voor haar is. Sowieso moet ze nog loops worden, en dan is het voor haar rust belangrijk dat we haar 's nachts erin kunnen leggen. We hebben namelijk nog een reu in huis.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 09:13

Bedankt allemaal!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:36

Gewoon de grootste nemen die er is. Wij hebben voor onze kooiker destijds ook de alle grootste gekozen die er is. Een hond moet ruimte hebben. Ook in een bench. Het niet bevuilen van de slaapplaats vind ik persoonlijk flauwe kul. Als een pup moet dan moet hij. Wil je echt dat hij zijn slaapplaats niet gaat bevuilen dan moet de bench zo klein zijn dat ik het dieronvriendelijk vind worden.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 15:42

De grootste bench die ze hadden was 109, lijkt me een prima maat?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:53

hier ook een hele grote bench gehad en tja als hij zijn behoefte er in deed (is gebeurd toen hij aan de diaree was) betekende dat dat wij hem niet op tijd uit hebben gelaten. Het betekende niet dat de bench veel te groot was!!!!

Expres groot gedaan omdat hij er water in had en een kussen, een kleedje en een deel kale bodem (vond hij heerlijk om op te liggen) een grote knuffel waar hij lekker tegen aan kon hangen, wat speelgoed en knaagmateriaal dat veilig was en dan nog eventueel een kong. Het was zijn paradijs. Helaas voor hem toen hij 6 maanden was hebben we de bench opgeruimd haha. In de auto heb ik wel altijd een bench (zonder deurtje achterin een combo) en daar ligt hij het liefst in de bench.

Die 107 cm is een prima maat hoor die 128 cm lange bench is echt wel een doggen bench een 107 kan je gemakkelijk alles in kwijt voor een gemiddelde pup ;)