Verhoogde voerbak voor oude hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Verhoogde voerbak voor oude hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 17:05

Toevallig zag ik dat ze bij de Action nu een standaard hebben voor verhoogde voerbakken. Ik heb in het verleden her en der weleens gelezen dat het (met name voor oude honden) verstandiger is om de eet- en drinkbak te verhogen maar waarom precies is me nooit echt duidelijk geweest. Nu ben ik toch wel benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn: zouden jullie het wel of niet aanraden?

karuna
Drukke kabouter

Re: Verhoogde voerbak voor oude hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:32

Onze oude man heeft op een gegeven moment ook een verhoogde bak gekregen. Hierdoor werd eten gemakkelijker voor hem omdat hij minder diep hoefde te bukken om te eten. Hij had een nekhernia opgelopen en met de hoge bak deed het eten hem ook geen zeer meer,

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 20:35

Dat zou voor mijn inderdaad ook een reden wezen om een standaard aan te schaffen. Aan de andere kant lees ik ook veel over een verhoogd risico op een maagtorsie. En aangezien ik een grote hond heb die al aardig op leeftijd is, ben ik daar wel huiverig voor.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:40

Wij hebben vanaf dat onze hond een puppy was al verstelbare bakken. Ooit ergens gehoord dat het beter is om op schouder hoogte te eten zodat ze minder lucht binnen krijgen wat dan (correct me if I'm wrong) zou helpen om een maag verdraaiing te voorkomen. Ik vind het wel fijn met voeren (hoef je toch net iets minder ver te bukken haha) Maar met de water bak aan de andere kant is het gewicht wel niet eerlijk verdeeld dus je schopt hem wel snel om en dan heb je een waterballet :+