Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:17

Ik weet niet of er wel animo voor is voor zo'n topic , maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie er allemaal een asielhond/kat heeft en waarom er daarvoor gekozen is.
Zelf zijn we op zoek gegaan naar een asielkat omdat we graag een dier een kans wilden geven en na wat speuren op internet kwamen we een kat tegen die al 1 jaar en nog wat zat te wachten op een warm mandje. We zijn gaan kijken, de mensen zijn bij ons komen kijken of we wel geschikt waren voor een adoptiekat en zo is Fauno in ons leven gekomen. Een heerlijk beest, aanhankelijk maar toch met een eigen willetje. :)

Afbeelding

Afbeelding

Na driekwartjaar vonden we dat Fauno een speelmaatje moest krijgen en omdat we altijd contact zijn blijven houden met de organisatie waar Fauno vandaan komt vonden we al snel Mokka. Een beestje van een paar maanden oud, ondeugend, speels en erg lief.

Afbeelding

Het duurde even voordat Fauno en Mokka vrienden werden, maar nu kunnen ze niet meer zonder elkaar , het is een genot ze te zien spelen. :D

Afbeelding

Ook kunnen ze prima opschieten met onze twee honden en de paarden, en als we gaan wandelen, dan gaan ze gewoon mee :')

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie dieren en verhalen :j dus kom maar op :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:19

Geen asieldier, wel een 'tweede kansje', mag dat ook?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:20

Jahoor, tuurlijk mag dat, leuk :)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:22

Wij hebben nog geen asielkatje maar ik wilde toch even reageren op dat wandel verhaal. Wat apart dat ze zo meegaan! Hoe is dat zo gekomen en blijven ze ook heel de tijd bij jullie?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:23

ik heb een hond uit het asiel,de andere vier tweedehands....de eigenaren wilde ze niet meer.En een poes ook overgenomen van iemand die haar wilde laten verwilderen toen zij op reis gingen :7

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:23

Ik heb een kleine vijf jaar geleden mijn bejaarde kat (toen ook al bejaard) uit het asiel gehaald. Ik wilde graag een oudje een kans geven op een fijn, blijvend, huisje en heb dus bewust om de oudste langzitter gevraagd en die meegekregen. Nooit spijt van gehad, hij is geweldig. <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:28

Er zijn hier in IJsland geen asiels.
In de tijd dat ik nog "slechts" huisdierhonden wilde ging ik voor de "tweede kans" dieren.

We hebben nu drie van dergelijke honden, die waren zonder onze interventie ingeslapen bij de dierenarts (met als enige reden ongewenst te zijn). Een vierde is een paar jaar geleden overleden.

Zaak is echter dat we inmiddels schapen houden en ik honden nodig heb voor drijfwerk. Dat stelt hogere eisen aan de fok, en ik prefereer nu puppies.

Dat gezegd hebbende, mijn hoofdwerkhond op de boerderij is óók een herplaatser, maar dat was een uitzonderlijke gelukstreffer.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:31

Ja, wij hebben ze praktisch altijd uit het asiel :D
Behalve yara, maar dat is sowieso een geval apart :+

Waarom? Omdat we daar daar meerdere katten kunnen bekijken, aaien, er even mee spelen en zo onze keuze maken.
Ook voelt het altijd goed zo'n kat weer een fijn, rustig huisje te geven, daar zitten werelden van verschil tussen :D

Mika bijvoorbeeld, zat een paar weken in het asiel -want met teveel stess gaat hij in huis plassen -en altijd in zijn kooitje. Hij vond het heel erg spannend en eng tussen de andere katten, en apart kon niet wat te daar zaten wat zieke kittens.
en waarom we dan een kat uit een kooitje kiezen, zonder her daaruit te late halen? Gevoel :D
en daar hebben we een superieure kat aan overgehouden.

De meeste katten zitten daar niet omdat ze vervelend gedrag vertonen, maar omdat het thuis niet meer ging.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:32

Dan meld ik mij ook. Wat een prachtige katten heb je. Hoe is het mogelijk dat ze zo lang in het asiel hebben gezeten.
Ik heb ook een aantal tweede k(h)ansjes, nu en vroeger ook al. Het begon met twee poezen van mijn BFF. Toen ze na een verbroken relatie weer bij haar ouders moest gaan wonen, kwamen haar twee poezen bij mij logeren. Voordat ze een eigen woning kreeg waren er twee jaren voorbij en zo kwam het dat de poezen bij mij bleven( in overleg met BFF uiteraard). In die periode trokken er nog twee poezen van de buurt bij mij in(een eigenaar wilde de kat naar asiel brengen en een eigenaar verhuisde en liet kat achter) en zo had ik er vier. Ik verhuisde naar een andere provincie en de poezen gingen mee. Er kwamen twee jack Russels bij van marktplaats en later nog een Duitse Dog ook van marktplaats. De poezen zijn inmiddels overleden.
Toen sloeg het noodlot toe en werd mijn BFF ernstig ziek. Ze is kort geleden overleden en het laatste wat ik kon doen, was haar drie lievelingetjes een nieuw huis te bieden. Zodoende heb ik nu weer drie poezels in huis.
Ik heb ook een merrie die ruim negen jaar bij mij is, die is van een andere vriendin geweest Ook zij is helaas overleden.
Als laatste mijn vriend, ook hij is een tweedehandsje :D :D hihihihi.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:33

Hier een poes uit het asiel, inmiddels al een jaar of 8 bij ons denk ik.
En sinds anderhalf jaar een vierdehands hondje. Wij zijn eigenaar nummer 5...
En gelukkig is ze behoorlijk opgeknapt zowel van buiten als van binnen.
Twee gehoorzaamheids cursussen gedaan, appeltje eitje voor de dame....
Wel echt mijn hondje hoor, naar mijn man luistert ze niet. Als ze de kans krijgt peer ze hem, bij hem loopt ze aan de lijn. Ik heb haar los en ze blijft trouw bij mij. Draakje. ..
Laatst bijgewerkt door Florale op 11-11-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:33

Hebben jullie ook fotos?? het zou wel zo leuk zijn de dieren echt te zien waar we over praten, lijkt me gaaf!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:34

Zelfde hier geen asielhonden wel 2 herplaatsers.

ongeveer 3 jaar geleden wou ik een hond woonde nog maar net samen met mijn vriend em vond het onwijs stil in huis haha. Ik heb marktplaats afgespeurd en kwam een friese stabij reu van 6 jaar oud tegen helaas had hij wel epilepsie maar waren verliefd op dat koppie. Toch maar afspraak gemaakt en gaan kijken allebei op slag verliefd wat een lieve hond. Hij mocht gelijk met ons mee.
Helaas was hij heeel ziek en heeft op het randje gelegen al was dat niet aan hem te zien. Gelukkig heeft hij met een operatie weer kunnen gelezen en is nu 3 jaar later nog steeds onze kanjer.

vorig jaar is er bij ons ingebroken. Dat heeft mij veel moeite gekost om te verwerken en toen hebben we besloten om er een hond bij te nemen want onze reu was alles behalve waaks haha.

Na een paar honden te hebben bekeken (ook weer via mp) maar waar onze hond geen klik mee had, helemaal naar groningen gereden om bij een hond te kijken. Deze dame ook een friese stabij van 1,5 jaar oud scheen heel dominant te zijn. Maar het klikte gelijk met de honden. Ook wij merkten weinig van de dominantie alleen dat ze wat angstig was. Maar goed toch maar gezegd dat we haar graag wouden hebben. Ze is nog steeds bij ons en gaat ook niet meer weg. Helaas is mevrouw niet dominant maar ontzettend angstug waardoor ze vreemden aanvalt. Maar voor ons de liefste hond die er is en ze is waaks haha

zo zijn onze honden bij ons gekomen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:35

Mijn speeltje was ontzettend gek van Sheltie's, als er een tweede hond bij zou komen moest het een Sheltie zijn. Maargoed die zijn net zo duur als menig rashond, dus dat zat er op kort termijn niet in. Totdat we het op wedstrijd hadden over belachelijk Marktplaats advertenties. Een Berner Sennen hond die weg moest omdat ze niet drachtig werd, beest was 1,5. Daarbij stond een meid die zelf een aantal Shelties heeft en ze had een Sheltie advertentie gezien die ook nergens op sloeg.

Eenmaal thuis kon ik het niet laten om te kijken en toen was ik verloren. -O- Een zielige Sheltie die 6 dagen in dat gezin was maar weg moest van de heer des huizes omdat ze te groot was, ze hadden namelijk chihuahuas. Heen en weer gemaild en besloten haar te kopen voor eigenlijk teveel geld. Toen we eenmaal daar waren had ze minstens 12 chihuahuas, ik kreeg het paspoort in handen en dat kon ik niet lezen.

Beestje blijkt uit Tjeschie te komen, echt de eerste hit op Google gaf 'zwarthandel' aan. Ze was van Tjeschie naar Belgie gegaan, naar een groothandel, vanuit daar naar een dierenwinkel en vanuit die dierenwinkel naar die mensen, en van daar naar ons. Toen wij haar ophaalden was ze nét 4 maanden oud. :n Zó vreselijk zielig.

Nu vier maanden verder is ze ontzetten bang voor vreemde mensen en vooral mannen, maar een super leuke vrolijke en vooral sociale hond. Echt een schatje en we zouden haar niet meer willen missen. <3

Abbay. :+:

Zo was ze:
Afbeelding

En zo is ze nu:
Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:35

Dat ze meewandelen is gewoon zo gekomen, we wonen in een huis met veel land, dus zijn we erg veel buiten. Als we wat aan het werk zijn komen de dieren automatisch mee, en zo is het gekomen dat Fauno ook mee ging op wandeling. Toen Mokka bij ons kwam, ging die ook gewoon mee.

Ik heb trouwens begrepen dat heel veel katten dat doen :)

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:35

Rocymax wat n mooie katten.
Wij hebben een derdehands hond via marktplaats.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:36

Patou...laatste aanwinst.Reu van twee jaar.Pyreneese berghond.
In mei via een advertentie gevonden,hij is helemaal te gek,en vreselijk lief!
Afbeelding

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:39

Afbeelding Poes eerste lichting, inmiddels overleden en Jack Russel van marktplaats.

Afbeelding King, de duitse dog van marktplaats. Inmiddels 8 jaar oud. Ik kreeg hem toen hij 8 maanden was.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:40

Poes Loes
Afbeelding

En Mex..
De eerste dag bij ons..
Afbeelding

Half jaar bij ons
Afbeelding

En dit jaar..
Afbeelding

In middels weer ietsje korter

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:42

ik heb een asiel konijn, die als baby nijn op straat is gedumpt. daar heeft hij een week rond gehuppeld en is toen door de dierenambulance opgehaald en heeft daarna nog een paar maanden in het asiel gezeten. ik heb hem nu meer dan 4 jaar en nog steeds gelukkig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:45

Ik heb een 5de hands kat. Niet uit het asiel maar wel een herplaatser dus.
Mik is een volledig witte kat, met groene ogen. Ik heb nu geen foto op de computer staan, zal later deze week eens kijken :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:45

Wij hebben 2 jaar geleden onze Pluto uit het asiel gehaald :D

Toen nog een kleine dreumes van 12 weken (was samen met z'n twee broertjes gedumpt) maar intussen een flinke Rottweiler van ruim 50kilo! Goudeerlijk en een echte knuffel. Bij ons was het puur toeval. Stiefpa was al ruim een jaar aan het denken om een rottweiler pup te kopen, liefst een reu. Voor een kennis gingen we een kijkje nemen op de open dag van een asiel in de buurt. En daar was hij, een mini rott die heel klungelig op ons af kwam gelopen. Liefde op het eerste zicht, het was gewoon meant to be <3

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we twee katten van een zwerfkattenproject hier in de buurt, en onze derde kat is een tweedehandsje. Maar dat was ook oorspronkelijk een herplaatser :-)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:51

Wat een mooie katten TS!

Hier een enorme kater van 6 jaar en 6 kilo uit het asiel gehaald, inmiddels al ruim 3 jaar geleden. Hij had daar al ruim een jaar gezeten, wat heel gek is gezien zijn leuke kleurenpatroon. Mankeerde nogal wat: blaasgruis, hartruis. En qua karakter ook een lastige: heel erg bang, teruggetrokken en wilde het liefst onzichtbaar zijn. Het heeft ons 3 maanden geduurd tot we hem konden aaien :) Inmiddels is het een onwijs aanhankelijk dier dat het liefst de hele dag achter je aanloopt en tegen je aan ligt. Geen moment spijt gehad.

Waarom een asieldier? Nog nooit zoveel voldoening gevoeld bij het zorgen voor een diertje. Het voelt zo dankbaar :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:51

Ik heb een asielhond van nu drie jaar oud.
Toen ze tien weken was heb ik haar uit een Nederlands asiel gehaald, maar toen was ze al vanuit malta naar Nederland gekomen.
Ik wilde geen buitenlandse hond, maar mijn vriend en ik zagen dus de foto van de pup op de site van het Nederlandse asiel en waren direct verliefd.
Ze heet Anda. ze kan wat onzeker zijn maar ze is superlief en heel erg zachtaardig. Wij zijn heel erg blij met haar.
Afbeelding

Die laat je toch niet in het asiel zitten?
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:53

altijd honden uit het asiel gehad. Eerste hond (inmiddels overleden) met 10 maanden leeftijd uit asiel gehaald. Hij had toen net leren lopen (was zeer zwaar verwaarloosd en ondervoed daar binnen gekomen via een inbeslagname) en kon helemaal niets. Zijn vertrouwen in mensen was en is altijd groot gebleven gelukkig en wij hebben er een fantastische hond aan gehad. Ondanks zijn zeer slechte start en het feit dat hij onze eerste hond was en wij een jong gezin waren toen (zelf was ik 8 jaar)

Mijn tweede hond zat in het pension waar ik ging werken (asiel/pension) toen ik 15 jaar was en eindelijk mocht. HIj zat al een half jaar in pension daar (en was 3.5 jaar en had al 5 eigenaren gehad) omdat de eigenaar van de hond niet wilde dat hij het asiel in ging maar zelf wilde herplaatsen. Uiteindelijk heb ik hem mee mogen nemen van die eigenaar. Men verklaarde mij voor gek omdat hij totaal doorgeslagen was, niets geen commando's kende en zo gek als een deur was en behoorlijk hardhandig met zijn tanden tekeer ging. Echter hij was nog geen 10 minuten bij ons thuis dus weg uit de situatie op het asiel/pension of hij voerde feilloos allerlei commando's uit. Niets was te gek zelfs 'links' en 'rechts' kon hij op afstand nog uitvoeren. Echt ongelofelijk en een gouden hond was ook hij.

Als derde hond kwam er een pup uit hetzelfde asiel als mijn eerste en tweede hond. Deze pup is daar geboren. Sterker nog heb ik zelf uit zijn vlies gehaald en navelstreng door geknipt en droog gewreven e.d. (hij was de 10de pup van een teef van net 11 maanden jong die hoogdrachtig binnen kwam) De eerste geboorte die ik mee maakte en dan nog een pup mogen houden was gewoon geweldig. Hij is nog steeds een fantastische hond!

Mijn 4de hond is hier ook weer uit dat asiel gekomen (hoe kan het ook anders als je er nog steeds werkt). Mijn tweede hond was overleden en ik wilde graag 2 honden. Mijn vader had gezegd als er ooit nog een kleine boxer binnen komt dan mag het wel. Vast met de hoop dat deze nooit kwam haha.
Toen kwam er een paar jaar geleden in december met -10 graden een zwaar ondervoedde boxer reu binnen. Klein van type, 3.5 jaar en woog maar 24 kg (uiteindelijk 30 kg) en had het zo kouddddd en ik was gelijk weg van hem. HIj heeft die dag de kennel niet gezien. Wel kennis gemaakt met mijn hond wat goed ging en samen de auto in gezet en naar huis gereden. Mijn ouders waren uiteraard enorm verbaasd maar hij liep nog geen 5 minuten in huis of het was al duidelijk dat hij zou blijven.

3 van de 4 honden dus een behoorlijk verleden mee gemaakt. Allen fantastische honden. NIet eens enorm veel werk aan gehad. Het belangrijkste in de eerste periode was bij allemaal veel beweging geven en verder lekker laten doen en gelijk vanaf minuut 1 duidelijk zijn in wat wel en niet mocht. 1 pup dus tussendoor gehad en hij is geweldig gaaf en hoop dat hij zeer oud wordt maar puppen en ik? NEE a.u.b. niet meer geef mij maar een volwassen hond ;)

Katten heb ik niet uit een asiel maar wel herplaatsing. De eerste was bijna wild qua karakter en niet te benaderen. Samen op een heel aparte manier wel fantastische jaren gehad waarin ze groeide qua zelfvertrouwen. Helaas kwam ze een auto tegen.......
Mijn huidige kat is een zeer aanhankelijke heerlijke kroelkat. Helemaal het tegenovergestelde en ontzettend gezellig. Toch zal een volgende kat weer een schuwe herplaatser worden. Gewoon omdat ik katten heel gezellig vind maar ze niet graag op schoot heb (gelukkig anderen binnen het gezin wel dus de huidige kat komt wel aan haar trekken).

Overigens mijn konijnen komen ook allemaal uit een opvang.

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:58

Hier loopt ook een asielpoes rond.
We zochten een goeie muizenvanger, en een kat die gewend was om buiten te leven, om stalkat te worden. Na wat rondzoeken kwamen we een oproepje tegen van een asiel wat een plekje zocht voor twee verwilderde katten die zij niet geschikt achtten voor in huis.
Zo zijn ze dus bij ons gekomen :)

Uiteraard worden ze wel bijgevoerd, en ze hebben een eigen box met huisje van strobalen en oude paardendekens er in, lekker warm :)
Poes 1 scheen mensen aan te vallen en was al meerdere keren teruggekomen in het asiel. Hier was ze in haar element en echt superlief, tot ze helaas onder een auto is gekomen.
Poes 2 was heel heel heel er schuw, zelfs voor de mussen in stal sloeg ze op de vlucht, maar ze begint nu na een jaar goed uit haar schulp te kruipen :) En ze vangt veeel muizen!