Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Punz schreef:Ben alleen bang dat dit voor deze hond niet voldoende is. Met alle respect, maar een Cane Corso is toch echt wat anders dan een labrador... ( alleen al vanwege de kaakdruk die een volwassen Cane kan leveren....![]()
)
Paintlinger schreef:Er wordt hier erg veel natgeo gekeken geloof ik....
Jolien87 schreef:Paintlinger schreef:Er wordt hier erg veel natgeo gekeken geloof ik....
Verklaar jezelf nader...
TS: ik zou in ieder geval een gedragstherapeut ernaar laten kijken, desnoods in eerste instantie ter observatie. Die personen kunnen vaak makkelijker zien wat het gedrag van de hond triggert. Helaas valt hij vanachter het computerscherm niet te zien hoe de omgang tussen jouw moeder en de hond in de praktijk is.
Booooo schreef:Hallo,
In maart hebben wij een Cane Corso pup van toen 12 weken opgehaald, rechtstreeks uit het nest.
Hij was vanaf pup af aan al brutaal, maar werd altijd goed gecorrigeerd.
Inmiddels is hij nu bijna 8 maanden oud. Ik heb er totaal geen problemen mee kan er alles mee doen. Ik heb er puppycursus mee gedaan en we zitten nu op beginnerscursus. Mijn ouders laten hem natuurlijk ook uit. Mijn vader test hij uit, maar die krijgt hem wel onder controle. Mijn moeder alleen niet.. Mijn moeder laat hem 1x per dag uit. Na dat hij heeft geplast en gepoept begint hij in de riem te bijten, mijn moeder corrigeert hem dan, en daar gaat het fout. Hij wordt alleen maar woester, zijn ogen worden helemaal rood, begint te grommen en hapt mijn moeder in haar arm. Dit gaat nu al 1,5 week iedere dag zo. Mijn vader is het beu en er moet een oplossing komen anders gaat hij de deur uit.
Nu laat ik dit natuurlijk niet zomaar gebeuren.
Vandaag heb ik een muilkorf gehaald als tijdelijke oplossing voor mijn moeder, maar dit is natuurlijk geen blijvende oplossing. Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt, ideeen hoe we dit op kunnen lossen?