Mijn man en ik hebben vandaag een aquarium overgenomen. In dit aquarium zijn een aantal vissen meegekomen maar na wat te hebben gegoogled zie ik dat wij een groepsvissen hebben gekregen die nu alleen zwemmen.
We hebben 1 neon tetra in het aquarium zitten. Deze wilde ik zoiezo later graag aanvullen maar zal onze tetra zich in een nieuwe groep voegen of zal deze een 1-ling blijven?
Er zit een blauw visje in waarvan ik later een foto zal plaatsen. Ik ken het niet en ik kan het ook niet terugvinden. Het visje lijkt nogal dik waardoor ik denk dat er mss wel kleintjes komen.
En we hebben 1 Botia meegekregen. Wbt deze vis dezelfde vragen als bovenstaand. Ik wil er prima een aantal bijkopen maar als ze zich niet gaan voegen dan weet ik niet of ik er goed aan doe.
Er zitten nu 10 visjes in ons aquarium dus ik wil mijn bestand zeker uitbreiden maar dit zal over enkele weken langzaamaan gebeuren. Eerst wil ik graag dat het aquarium weer gezond en rustig word.
Het aquarium is overigens 200 liter. We hebben hem na thuiskomst helemaal leeg moeten halen omdat het aquarium zwaar vewaarloosd en daardoor groen en volgegroeid was. Daarnaast wilden we ons eigen aquarium samenvoegen. We hebben zoveel mogelijk water gefilterd en teruggedaan en de 60 liter van ons eigen aquarium ook hergebruikt. Kunnen jullie mij helpen?
Voor wat betreft de neon: daar kun je rustig wat groepsgenoten bij doen hoor, die kruipen hoe dan ook bij elkaar. Met de botia heb ik geen ervaring.
LhinnOlijf
Geplaatst: 09-11-14 23:09
Eerst een maand de aquaria met huidig vissen bestand draaien. Vooral om de grote bak in orde te krijgen.
Mijn persoonlijke ervaring met groepsvissen (guppen, tetra's en molly's) is dat je bestaande groepen bij elkaar kan doen. Misschien wordt er wat gejaagd, omdat het een de ander als indringer ziet.
Als je de 120L bak opnieuw opstart wacht dan eerst op de natriumpiek op +- dag 21
Dankjulliewel voor de reacties. Ik ga zeker wachten tot na de feestdagen met het aanvullen van mijn vissen. Maar voor die tijd wil ik wel goed ingelezen hebben voor ik aankopen ga doen.
Wat betreft de botia: Aangezien deze scholenvis meer dan 25 cm lang kan worden moet hij met minimaal 8 - 10 stuks gehouden worden in een ruim aquarium van minimaal 2 meter. Wij hebben ze ook zitten maar geen 8 hoor, 2 maar en we zien dat ze dan leuker zijn dan alleen. Ik kan er ook geen 8 kwijt en wij hebben het zelfde probleem als jij een bak overgenomen van iemand anders met maar 1 botia er in.
_merel_
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-14 00:20
Dankjewel voor je reactie! Heb je er wel gewoon 1 bij gedaan? Uiteindelijk zal hij moeten verhuizen naar n groter aquarium...
Daphne__
Geplaatst: 10-11-14 00:38
Welke vissen heb je nu? Dat is wel handig om te weten, voor we vissen aanraden die er bij in kunnen