Het zijn niet de mooiste foto's, maar ik wou dit toch even met jullie delen.
Wij zijn gister gaan kijken bij dierenasiel Het Schuthok in Den Helder voor een prachtige kater die we op het internet hadden gezien.
Zijn naam is Spotty en het is een Europese Korthaar van 3 jaar oud.
Dit is hoe we hem in eerste instantie op het internet zagen staan:

Spotty is een gezellige cypers-witte kater, gecastreerd, met geschatte geboortedatum: 08-08-2011.
Hij liep al een tijdje in de buurt te zwerven, duidelijk geen doorgewinterde jongen van de straat, maar niemand die hem miste.
En dat terwijl het een heel grote lieverd is, dol op aandacht en knuffeltjes.
In het asiel is hij soms heel erg onder de indruk van al het nieuwe, dan gaat hij zich verstoppen achter het mandje in zijn verblijf of schuilen achter de ton met grit bij het schoonmaken.
Roep hem zachtjes en zijn hoofd piept tevoorschijn: ‘o wat leuk, we gaan knuffelen’.
Aangekomen bij het asiel kregen we te horen dat ze hem even voor ons in een bench hadden gestopt zodat we hem goed konden bekijken, omdat hij zich normaal altijd boven in de krabpaal verstopte.
Toen we bij de bench kwamen bleek dat hij niet zo van kleine ruimtes hield, want hij had zijn voer- en kattenbak omgegooid en had zich onder zijn dekentje verstopt
.Maar ondanks dat was het liefde op het eerste gezicht, wat had hij een prachtige, groene ogen en een lief, zachtaardig koppie.
Één ding was zeker; Spotty ging vandaag nog met ons mee naar huis.
Na de papieren ingevuld te hebben mochten we hem ook werkelijk mee naar huis nemen.
Bij thuiskomst hebben we hem rustig uit zijn reismandje gelaten en hem laten ontdekken.
Het eerste wat hij deed was eten.

Natuurlijk was hij ontzettend van alles onder de indruk.
Een nieuw huis, nieuwe geuren en nieuwe mensen, dat is allemaal niet niks.
Dus na wat gegeten te hebben heeft hij zich een uur verstopt onder de bank.
Toen hij eenmaal door had dat alles goed was, besloot hij toch maar knuffels te komen halen.
Zeker gister avond en vanochtend vond hij het heerlijk om samen tv te kijken.

Nu ik dit zo typ is hij naast me op de stoel gesprongen en heeft hij besloten dat het tijd is voor een dutje.

Hij is nog geen dag bij ons, maar ik ben nu al zo ontzettend blij dat hij met ons mee naar huis is gekomen.
Ik kan ook iedereen die overweegt een kat te nemen aan raden om zeker bij het asiel te kijken.
Er zijn daar zoveel lieve katten die wachten op een warm mandje.
Met Spotty gaat het hier zeker goed komen.
Ik hoop dat jullie hem net zo lief vinden als ik dat vind.
Groetjes

gaat helemaal goed komen zo te zien