Vorige maand is ons pupje geboren! Een duitse staande langhaar en een zoontje van de officieel erkende dekreu van mijn vader. Vanaf 1 december ongeveer mag hij mee naar huis en kan de zware taak van het opvoeden beginnen!
Ik ben opgegroeid met honden en mijn vader heeft de laatste 15 jaar altijd jachthonden gehad en ook ermee getraind. Ik weet dus wat ik op mijn hals haal...
Nu is de bedoeling dat de hond 's nachts en als wij overdag langer weg zijn een kennel krijgt met een degelijk nachthokje. Er zijn 3 dagen per week dat wij allebei werken en hij dus wat langer alleen is.
We hebben bewust ervoor gekozen om hem dan in een kennel te houden. Hij mag hier poepen/plassen, kan de beentjes meer strekken dan een bench en zit in de buitenlucht. Uiteraard krijgt hij hiernaast voldoende beweging en mag hij als we thuis zijn gaan en staan waar hij wilt.
Verde wil ik de discussie over wel/geen kennel hier niet voeren.
Dat gezegd hebbende, mijn vraag:
Welke kennel hebben jullie? Waar gehaald? Zelf gebouwd of al compleet? Mijn vader heeft namelijk een veel grotere tuin waar de kennel ergens achterin staat. Echter bij ons zal het toch echt een onderdeel van de tuin worden en ik zoek dus ook iets wat een beetje om aan te zien is zonder te beknibbelen op zijn comfort. Ik zie allerlei mogelijkheden op internet maar ben benieuwd hoe jullie het gedaan hebben. Foto's daarbij zijn altijd handig!
Dus, brandt los!
Ps: de eerste tijd gaat de pup uiteraard nog gewoon in een bench binnen, we zetten hem niet meteen in de vrieskou
en een hondenhok erin,welke in de winter ook nog eens verwarmt werd door een verwarmingselement die we erin gemaakt hadden