Tips kennel gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blondies

Tips kennel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 12:40

Hallo beste bokkers,

Vorige maand is ons pupje geboren! Een duitse staande langhaar en een zoontje van de officieel erkende dekreu van mijn vader. Vanaf 1 december ongeveer mag hij mee naar huis en kan de zware taak van het opvoeden beginnen!
Ik ben opgegroeid met honden en mijn vader heeft de laatste 15 jaar altijd jachthonden gehad en ook ermee getraind. Ik weet dus wat ik op mijn hals haal... :Y)

Nu is de bedoeling dat de hond 's nachts en als wij overdag langer weg zijn een kennel krijgt met een degelijk nachthokje. Er zijn 3 dagen per week dat wij allebei werken en hij dus wat langer alleen is.
We hebben bewust ervoor gekozen om hem dan in een kennel te houden. Hij mag hier poepen/plassen, kan de beentjes meer strekken dan een bench en zit in de buitenlucht. Uiteraard krijgt hij hiernaast voldoende beweging en mag hij als we thuis zijn gaan en staan waar hij wilt.
Verde wil ik de discussie over wel/geen kennel hier niet voeren.

Dat gezegd hebbende, mijn vraag:
Welke kennel hebben jullie? Waar gehaald? Zelf gebouwd of al compleet? Mijn vader heeft namelijk een veel grotere tuin waar de kennel ergens achterin staat. Echter bij ons zal het toch echt een onderdeel van de tuin worden en ik zoek dus ook iets wat een beetje om aan te zien is zonder te beknibbelen op zijn comfort. Ik zie allerlei mogelijkheden op internet maar ben benieuwd hoe jullie het gedaan hebben. Foto's daarbij zijn altijd handig!

Dus, brandt los!

Ps: de eerste tijd gaat de pup uiteraard nog gewoon in een bench binnen, we zetten hem niet meteen in de vrieskou }:0

leanneXXnona

Re: Tips kennel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:51

Mijn oom heeft zelf 1 gebouwd.
Het ziet eruit als een kippenhok.
met een kist erin vol stro.
Een gedeelte met gaas een beschut stuk voor de wind.
Erg ruim ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:56

Wij hebben ook altijd de werkhonden in de kennel zitten s'nachts en als we niet thuis zijn, gaat prima.

Wij hebben een zelf gebouwde kennel van 2,5 bij 3 buiten en een binnenkennel van even groot. In totaal 2,5 x 6 m dus. Binnen hebben we een verhoging gebouwd langs de muur met daarop een matras zodat ze van de grond kunnen liggen tegen de kou. Tenzij het echt -10 is zit ze ook gewoon in de winter buiten dus, wat meer dan prima gaat. (Uiteraard niet het eerste jaar gedaan, vanaf een maand of 10 is ze in de kennel gegaan).

Echter hebben wij een grote tuin en staat de kennel uit het zicht, voor het oog hebben we dus een vrij lelijke kennel.

Wat wil je qua ruimte en inrichting? Wij hebben er bewust voor gekozen voor een groot en hoog binnen hok met een klein luik tussen binnen en buiten. S'winters tocht het er niet extreem en zomers blijft het er lekker koel. Met slecht weer, of wanneer de hond binnen wil zijn heeft ze ook binnen enige ruimte om te lopen. Dat vonden wij zelf prettiger dan een klein nachthok.

[edit] Een aantal linkjes van voorbeelden die ik zelf wel erg mooi vind, en waarvan ik denk dat een handig iemand ze niet altijd moeilijk in elkaar kan zetten:

http://www.pinterest.com/pin/220957925441088232/

http://www.pinterest.com/pin/194569646376491067/

http://www.pinterest.com/pin/440438038531272554/

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 13:18

Dank jullie wel al voor de reactie.
Een totaal van 2,5x6 zou ik heel graag willen maar zit er bij onze tuin helaas niet in....
We zitten nu te denken aan 2x3m beetje afhankelijk van hoe hij geplaatst kan worden.
We gaan namelijk ook verhuizen en kan me nog niet helemaal visualiseren hoe het dan zou worden.
Als ik kijk naar de hond van mijn pa dan merk ik dat hij eigenlijk gewoon het liefste in de buitenruimte zit dus hier wil ik ook de meeste ruimte aan besteden..

Mijn pa heeft vloerverwarming in het nachthok gebouwd, hebben jullie hier ervaring mee? Sinds hij dit heeft is het namelijk nog niet echt koud geweest en dus ook nog niet functioneel aan geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:39

Vloerverwarming is denk ik hond afhankelijk? Wij hebben een lang harige duitse herder, die zou nog buiten in de sneeuw gaan liggen met vloerverwarming. Door een strobak of een ligplaats van de grond af te bouwen in een tocht vrij binnenhok denk ik dat je ook prima zit.

Maar als het in het budget past zou je het er altijd in kunnen laten leggen.

Mag de hond s'nachts buiten? Wij zitten in buitengebied en bij ons gaat de hond s'nachts in de binnenkennel om te voorkomen dat hij op elke egel aanslaat. Dat zal ook invloed hebben op de grootte van het binnengedeelte.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 13:55

De hond zal snachts in de kennel zitten.
We zitten niet in de boeren buiten maar er lopen wel mensen langs waar hij op zou kunnen aanslaan. Snachts slaapt hij voornamelijk en als hij leert dat dat zijn plekje is, is de kans kleiner dat we een wakende blaffert krijgen :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:42

wij hadden vroeger een kennel voor de honden in de tuin,denk 2,5m x 2,5m dat ie was,op de vloer hadden we rubbermatten gelegd zodat de stenen niet zo koud waren :+ en een hondenhok erin,welke in de winter ook nog eens verwarmt werd door een verwarmingselement die we erin gemaakt hadden :)

dit was de kennel ( was nog zonder het hondenhok):
Afbeelding

2 dogo's erin:
Afbeelding

overigens is dat ding zelden gebruikt om de honden in op te sluiten,maar het was zeker heel handig,en wat je zegt 1000x liever een ruime kennel als een hondenhuiskamerkooitje +:)+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:40

2.5 op 2.5 vind ik persoonlijk erg klein als ze er een hele dag in moeten. Mijn wolfje hier heeft ongeveer 6 op 13
Wij hebben er een metalen tuinhuis in, er liggen enkele palletten(het is onze terras, maar de tegels zijn weg, dus water blijft vaak staan,vandaar palletten zodat ze altijd droog kan zitten)
En er staat een houten hondenhokje in, waar ze nooit in ligt maar altijd op.
Afgezet met kennelpanelen en daarbovenop een meter naar binnen hellende bekaertdraad,want ze springt erover anders.
Er staat ookeen kapotgebeten sofa in, waar ze zich mee amuseerd door die te verslepen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:18

haha nou dat had wat geworden daar,de kennel bij de buren in de tuin doortrekken ofzo :P
onze achtertuin was daar 4,5 x 8 meter diep...

maar die kennel stond eigenlijk altijd open,dus ze hadden de tuin en konden schuilen in de kennel...in huis hadden we ook een kennel voor ze die was 3x4 meter,en daar zaten ze dan overdags in,de argentijnen,die sloopte anders het gehele huis...

maar goed er zijn inmiddels honden die het moeten doen in een hondenkooitje van nog geen m2 meter een hele dag waar ze niet eens in rechtop kunnen staan,daar was zelfs die 5m2 een walhalla bij vergeleken...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:25

Die van ons is 4x 2 en ook alleen voor nood. Vind dat echt wel minimaal hoor...
wij hebben er een hondenhok in staan met rubber matten erin en ervoor.
Nu slaapt ze eigenlijk altijd in de stal, maar het is mogelijk ... (dekens en kussens sloopt ze, dus daar ben ik mee gestopt. Stro is prima)

trouwens, 3 dichte delen en 3 open ivm wind.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:31

Dank weer voor de reacties!
We willen de stenen muur als één wand gebruiken en dan nog één deel wind en regen dicht maken waar ook het nachthok komt.

Wat is jullie ervaring met poepen/plassen in kennel? Ik wil niet dat de hond zich verplicht voelt het op te houden maar hoe leer je dat als je het binnen juist afleert? Uiteraard wordt de kennel iedere dag dan schoongemaakt...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:39

overigens was ons huis toen ook 4,5m breed en 8 meter diep > klein huisje,maar ik begrijp dat zo'n huis dus te klein is om daar een hond in te laten wonen??

wij woonden daar met 5 grote honden in overigens :D

blondies,onze honden plastte toen gewoon in de tuin,in de kennel waren ze zindelijk...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:05

Kimmie: jouw honden liepen vooral los, dus dat kan je niet vergelijken met drie dagen per week, 10 uur erin opgesloten.
Kwestie van je huisgrootte, dat hangt imo vooral af van de activiteit van de hond,en hetgene jullie ermee doen.
Bv mijn wolfje in jouw huis, zonder te gaan wandelen/werken zou een ramp zijn.
Wolfje bij jouw met iedere dag veel beweging en mentale uitdaging, kan prima gaan.
Mijn wolfje bij mij met veel ruimte en gemiddelde extra beweging, en redelijk veel mentale uitdaging gazt ook prima. Sommige momenten daar gelaten :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:35

Dit is mijn kennel in de tuin 4 meter lang en 1.5 meter breed. De helft overdekt en een hok er aan van 1.2 meter lang en 1 meter diep:
Afbeelding

De ren rondom is gezien de inwoners van de kennel haha (foto genomen in een totaal andere ruimte ik was ze toen aan het koppelen):
Afbeelding

In de winter zitten ze er zo bij:
Afbeelding

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:38

Haha bedankt voor je reactie!
Gezien dat we een jachthond nemen zal hij dit wel een heeeeele leuke kennel vinden :Y)

Wel een mooie ruimte voor je konijnen trouwens! Ruimte genoeg denk ik zo.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:12

weet het off topic maarrrreee jachthond kan best hoor met nijnen:
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:05

Poepen en plassen in de kennel doen ze hier niet. Vind ik zelf ook niet prettig. Op dit moment ziet de kennel er zo uit.

Uitzicht vanuit huis.
Afbeelding

Nog voordat de zijkant klaar was
Afbeelding

's Nachts via de camera
Afbeelding

Het nachthok is nu verplaatst, bij het vooraanzicht van de kennel staat hij nu rechts tegen de, nu, dichte tussenwand. Daarnaast nog een kennel en die blijft staan als we gaan verbouwen. De kennel is 2 bij 2, geloof ik. De hond zit er's nachts in en als wij weggaan, maar dat is maximaal 4 uur achter elkaar. (Sterker nog,momenteel is hij maximaal een uurtje alleen) Als we langer weggaan,wordt hij tussendoor lang uitgelaten. We gaan alleen de kennel verplaatsen.Op de 1e foto zie je rechts ons overdekte zitje en daar komt dan de kennel te staan en naast de huidige kennel komt een andere. In totaal 3 kennels, maar dan met de nachthokken in de geisoleerde schuur. Ze worden dan wel langer,maar minder breed. Groter zie ik het nu niet van in, want hij slaapt alleen maar als hij in de kennel ligt. Als wij weggaan heeft hij namelijk al erg veel gedaan van te voren. Hij kan niet los in de tuin,want sloopt alles wat hij tegenkomt.