Help Vlooien!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help Vlooien!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:37

Mijn hondjes hadden vlooien ik heb toen alles behandelt...
Mijn katten & mijn hondjes dus behandelt...

Toen kwamen de problemen Me teef was dragend & nog steeds hadden we vlooien. Onder tussen is ze bevallen & natuurlijk hebben de pups ook vlooien. We stofzuigen & kammen de honden & Katten. We dweilen voor al niet!

Maar ik zit nu op eens helemaal onder de vlooien beten word er echt helemaal gek van! Nu is dus de vraag is er iets wat ik kan doen wat niet schadelijk kan zijn voor mijn pups? Ben daar namelijk erg voorzichtig mee & ik doe erg mijn best om het niet tot een plaag te helpen!

Tipz zijn dus welkom!

Dakotha_

Re: Help Vlooien!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:39

Hoe oud zijn de puppy's?

Je zou aan omgevings spray kunnen denken, dan vooral in de kieren + donkere hoekjes spuiten.
Wel even het huis verlaten dan.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:42

Alles wassen op 60 graden met azijn, je honden en katten kan je wassen met azijn wat je van te voren hebt gekookt en hebt laten afkoelen. Kan je niet even een andere plek regelen voor de dieren dat je je huis kan in spuiten met omgevings spray? En misschien even tips vragen aan je dierenarts.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:44

Oja en je kan een vlooien band in je stofzuiger plaatsen(kan je ook stukken ervan maken) dat werkt ook altijd wel in combinatie met de rest.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:58

Wat voor middel gebruik je om te ontvlooien? Als t frontline, exil of andere troep uit de dierenwinkel (behalve bolfo) is dan is t niet zo gek dat ze nog steeds vlooien hebben.
Een goed werkend product is t allerbelangrijkst en minimaal 3 maanden strak achter elkaar behandelen ivm eitjes en larven die nog uit komen ondanks alle andere maatregelen zoals omgevingsspray etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:19

Pff ik heb bende gekocht in de dierenwinkel ja van 25/30,- ofso druppels? Ik kan bij mama dus niet zo veel doen omdat het meeste wel in dr bloed terecht komt... En als ik haar was met azijn worden haar tepels ook mee gepakt niet schadelijk voor pups? Pups zijn 2 weken oud.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:23

Pups mogen vanaf 6 weken oud een pipetje.. Hmm.. Mijn schoonmoeder wast haar hondjes onder de douche met een milde shampoo, effectief is het slechts voor even. Denk dat het alleen niet goed is voor de pups.

Veel kammen en de vlooien in een bakje zeepsop verzamelen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:27

Bravecto pil halen bij je dierenarts, is veilig bij dracht en lactatie en werkt als een tierelier!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:31

Het is om gek van te worden van dat ongedierte ik heb hier een bus Itec stinkt geweldig.
Maar maakt de vlooien echt kapot spray de katten ermee in als ze ze weers hebben.
Vlooienbandje doe ik niet omdat ze veel naar buiten gaan en ik bang ben dat ze ergens achter blijven haken.
Frontline ook gebruikt maar de spuit bus erbij wat ik wel weet is dat er vlooien shampoo is.
Dat werkt ook heel goed verkrijgbaar bij de dieren winkel.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:25

ApolloPaard schreef:
En als ik haar was met azijn worden haar tepels ook mee gepakt niet schadelijk voor pups? Pups zijn 2 weken oud.

Ik zou haar tepels met rust laten, lijkt me dat het smaakje niet lekker is voor de pups ;) en ze moeten gewoon blijven drinken.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:29

Ik heb je pb gestuurd

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:46

Alle dieren in huis ontvlooien en ontwormen. Let met de pups op welk middel je gebruikt! Alles wat je kunt wassen op minimaal 60 graden.

Maar!! Het belangrijkste is de omgeving: stofzuigen, maar vooral de zak is belangrijk. Gooi hem weg of stop hem minimaal twee dagen in een zak in de vriezer. Huis met goede spray behandelen en het ontvlooien aankomende drie maanden strikt elke maand doen. Succes!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:48

Wassen niet doen vanwege de laag op de huid. Pups goed kammen met een vlooienkam en alle vlooien verwijderen.

Vlooienband in je stofzuiger zak helpt niets.