Ik heb een hond samen met mijn vriend, een American Akita. Ze is niet volledig van mijzelf, maar heb haar van vrienden 'gekregen'.
Deze hond ken ik al vanaf dat ze geboren is, op dit moment is ze 7. Ze is een heel eenkennige hond, de mensen die haar van pup af aan kennen vind ze geweldig, ze is dan heel enthousiast en geniet van alle aandacht. Van andere mensen wil ze helaas niets weten.
Helaas ging het bij haar oude huis niet lekker tussen de andere honden, daarom hebben wij haar nu als enige hond in huis. Ze doet het hier geweldig
, van vreemden wil ze nog steeds niets weten. Wanneer onbekende mensen haar aaien gaat ze grommen, gelukkig bijt ze niet direct van haar af. Nog steeds is ze dol op de mensen die ze goed kent, en vriendinnen die hier vaak over de vloer komen kan ze het nu ook goed mee vinden. Ze kijkt heel erg de kat uit de boom en als ze mensen heel vaak heeft gezien dan vind ze dat op een gegeven moment prima.
Nu hebben mijn vriend en ik wel een kinderwens (niet dat het nu per direct moet gebeuren, maar voor de toekomst). Alleen het lijkt mij niet verstandig om een kind in huis te laten lopen met deze hond.
Al zie ik alle droomscenario's voorbij komen, dat mijn hond snel went aan het kind omdat ze het kind de hele dag ziet en het dan minder erg vind enzo
. Maar mijn verstand zegt dat het misschien ook niet zo gaat werken en dat het dan alleen maar gevaarlijk is. Sowieso wil ik niet egoistisch zijn voor mijn hond en ga ik haar niet de deur uit doen omdat ik graag een kind wil. Dan moet dat kind nog maar even 7 jaar wachten
. Soms spoken de gedachten dus wel eens door mijn hoofd dat het misschien helemaal niet zo'n doemscenario hoeft te zijn, of dat het misschien een idee is om een hondentrainer te laten kijken na het gedrag en het proberen op te lossen ofzo? Of moet ik het hele idee uit mijn hoofd zetten en nu voor mijn hond kiezen en het kind als lange termijn doel stellen (haha dat klinkt zo lekker gevoelloos
) Het lijkt mij geweldig als mijn hond en kind wel prima samen gaan, maar volgens mij denk ik dan echt te positief.
Iemand haar ervaringen, iets interessants of een goede tip wil vertellen?
Voor mijn hond wil ik liever niet teveel veranderen, ze is een autistische hond
. Dus geen benches, hokken o.i.d
)