Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:is er geen bloed afgenomen?
hwn schreef:Zou het geen soort beroerte kunnen zijn? Of iets anders in de hersenen? Want lijkt alsof hij zijn functies (eten, drinken, plassen, stappen...) niet meer onder controle kan houden.
Katten gaan overal in of op of onder, dus mss heeft ie bij de buren iets gegeten dat niet mocht? Zou het bijv. van rattengif kunnen zijn? Hoewel, daarvan gaan ze eerder inwendig doodbloeden heb ik begrepen, tenzij er andere varianten op de markt zijn.
Mist schreef:ik weet bijna zeker dat dit HCM is geweest, je kunt het nauwelijks voorkomen en tenzij je jaarlijks een echo van het hart maakt kun je het ook niet aan zien komen. Het is een erfelijke ziekte die veel bij raskatten voor komt maar ook bij gewone htk katten. De wand van het hart wordt steeds dikker waardoor er steeds moeilijker bloed rondgepompt kan worden, indien er ook verlamming is dan is er een bloedstolsel weggeschoten, zeer pijnlijk, je hebt de enige juiste beslissing genomen
http://www.dierenkliniekrijen.nl/hcm-of ... ij-de-kat/
picobello schreef:Maar een kat met een embolie heeft vreselijk veel pijn, dat had je gemerkt. Ik heb t 1 keer meegemaakt, dat was hartverscheurend. Beest wist niet waar ie t zoeken moest. Ik lees in t verhaal van TS dat de kat rustig was en geaaid wilde worden. Dat klinkt niet als een kat met pijn. Helaas blijft t vaag en kom je er nu ook niet meer achter....
Amandavd schreef:Ik geloof niet dat dit HCM is geweest, dan moeten er van te voren al een hartruis zijn vastgesteld voordat je daar uberhaupt aan denkt.
Mist schreef:ik weet bijna zeker dat dit HCM is geweest, je kunt het nauwelijks voorkomen en tenzij je jaarlijks een echo van het hart maakt kun je het ook niet aan zien komen. Het is een erfelijke ziekte die veel bij raskatten voor komt maar ook bij gewone htk katten. De wand van het hart wordt steeds dikker waardoor er steeds moeilijker bloed rondgepompt kan worden, indien er ook verlamming is dan is er een bloedstolsel weggeschoten, zeer pijnlijk, je hebt de enige juiste beslissing genomen
http://www.dierenkliniekrijen.nl/hcm-of ... ij-de-kat/