Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).
Ik zou mijn ene kat er absoluut geen plezier mee doen als ze verplicht binnen zou moeten blijven en ik zou haar ook niet in een vreemde omgeving naar buiten durven laten gaan. En het mezelf ook nooit kunnen vergeven als ze bv de weg kwijt zou raken en ik haar nooit meer terug zie.... Mijn andere kat is heel gevoelig en schiet al snel in de stress, dus haar zou ik er ook geen plezier mee doen.
Ik weet van heeeel vroeger nog dat we op de camping in Frankrijk naast een gezin stonden die ook hun kat mee hadden genomen. Beestje had een tuigje om met daaraan een lijn van een paar meter en zat aan de voortent vast. Die had het prima naar z'n zin en vond het ook niet erg. Ze namen hem overigens altijd een paar keer per dag mee om lekker rond te lopen, was altijd een leuk gezicht.

billionache schreef:Ik denk dat je vooral voor jezelf moet uitmaken of je je kat er blij mee maakt, hangt af van de situatie namelijk
Onze toenmalige katten waren ook mensgericht, leefden voornamelijk binnen, het was echt een heel ruim huisje (6 personen) en het was slechts een klein halfuurtje rijden naar het vakantiepark. Ze vonden het helemaal super, ze alleen thuislaten was een vorm van dierenmishandeling geweest in hun geval
Een kat die veel buiten loopt ga je niet 2 uur mee reizen (enkel) om hem vervolgens in een kleine caravan te stoppen lijkt me.
Sleeper schreef:Ik zou mijn katten nooit meenemen. Verhuizen levert stress op, weten zij veel dat het 'vakantie' is, en ik ken teveel mensen die ook dachten leuk de kat mee. Helaas allemaal katten die vermist raakte tijdens de gezellige vakantie. Persoonlijk denk ik dat je een dier er geen plezier mee doet.
Sleeper schreef:Ik zou mijn katten nooit meenemen. Verhuizen levert stress op, weten zij veel dat het 'vakantie' is, en ik ken teveel mensen die ook dachten leuk de kat mee. Helaas allemaal katten die vermist raakte tijdens de gezellige vakantie. Persoonlijk denk ik dat je een dier er geen plezier mee doet.

Als ze 't maar krijgen. En als ze ook nog eens wat aandacht krijgen van die persoon is het helemaal prima.