Puppy met liesbreukje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Puppy met liesbreukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:37

Even een vraagje wij gaan naar een puppy kijken die een liesbreukje heeft gehad. De fokker heeft dit netjes vooraf aan ons verteld en ze is er ook al aan geopereerd en had drie hechtingen die eruit zijn voordat wij de puppy op zouden komen halen.

Volgens mijn dierenarts (waarbij ik hiervoor even geïnformeerd heb) geeft dit later geen problemen en is dit een kleine ingreep geweest. Hij zei het zelfs al netjes te vinden van de fokker dat dit 'probleem' al verhopen was.

Toch twijfel ik en weet niet goed wat ik hiermee moet doen.
Ik heb geen zin in een pup of hond later met ellende en heb geen enkele ervaring met een liesbreukje.

Wie geeft mij advies of kan mij meer vertellen over een liesbreukje bij een hond.

Patt

Re: Puppy met liesbreukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:42

Ik vergeet nog in de titel HELP te zetten :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:51

Daar hoef je je verder normaal geen zorgen over te maken, zeker niet als het al verholpen is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:59

Niks bijzonders. Dat maken ze dicht en daar krijg je geen problemen meer mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:00

absoluut geen zorgen om maken. Zeker niet omdat het al verholpen is. Echter dit is wel iets wat ze door kunnen geven aan hun puppen. Dus ik zou nooit gaan fokken met een hondje die dit (gehad) heeft. Zeker niet als het al op zo jonge leeftijd geopereerd moest worden dat betekend namelijk vaak dat het toch wel behoorlijk groot was.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:11

Wij gaan er absoluut niet mee fokken dus dat is geen probleem en de fokker zegt dat het maar ter grootte van 1 cm wondje is en slechts 3 hechtingen groot is.
De reden dat deze pup meteen geopereerd is kwam volgens de fokker omdat 2 pups uit het nest een liesbreukje hadden en de andere pup erger maar ze toen besloten heeft om toch maar beide pups meteen te laten helpen.

Tja OF en WAT er allemaal van waar is moet je natuurlijk maar op de koop toenemen.

Het is wel een fokker die fokt onder de Raad van Beheer de pups zijn met stamboom, keuringsrapport, inentingsboekje en koopcontract.
Ouders zijn beide aanwezig. Alleen overige pups zijn vermoedelijk allemaal al weg en ze is morgen de laatste dus wij kunnen niet vergelijken.

Moeilijk hoor pffffff

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:35

ik zou het niet moeilijk vinden. Weg is weg en verholpen is verholpen. Maar ja ik heb dan al zoveel dieren mee gemaakt met liesbreuken (werk in dierenopvang) dat ik er niet meer van op kijk.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:43

Ik ben van nature gewoon een enorme twijfelaar. Heb er zelf niet zoveel moeite mee als de pup verder helemaal gezond is en een fijn karakter heeft. Echter blijft de twijfel omdat ik altijd bang ben dat het ooit nog problemen op kan gaan leveren en heb genoeg ellende met dieren achter de rug.

Zou ze er nog problemen mee krijgen of niet?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:47

Nee hoor, helemaal niet ernstig.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 00:23

Nou we gaan het meemaken. We gaan morgenochtend een kijkje nemen bij de betreffende pup.
Duimen jullie voor me mee dat het klikt en er verder geen gekke dingen zijn.
Hoop toch zo dat de rest alles in orde is en het pupje verder puntgaaf.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 05:37

Met stamboom fokken wilt niks zeggen want de raad van beheer stelt bij de meeste honden geen eisen,dat doet de rasvereniging.zit deze fokker bij de ras vereniging en heeft ze de ouder dieren laten testen dan kun je daar zeker deze pup halen.maar zijn ouder dieren niet getest zo als het van de rasvereniging moet,dan zou ik deze niet nemen.want een stamboom rijg je heel makkelijk.en ben ook benieuwd of de liesbreuk van moeders kant of vaders kant komt?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 06:52

Patt schreef:
Ik ben van nature gewoon een enorme twijfelaar. Heb er zelf niet zoveel moeite mee als de pup verder helemaal gezond is en een fijn karakter heeft. Echter blijft de twijfel omdat ik altijd bang ben dat het ooit nog problemen op kan gaan leveren en heb genoeg ellende met dieren achter de rug.

Zou ze er nog problemen mee krijgen of niet?

Problemen kan je met ieder dier krijgen.
Een liesbreuk is meestal niets ergs en kom niet terug.
Vooral bij kleine rassen zie je vaak een lies of navelbreuk en die gaan zelfs vaak vanzelf over.

Maar als je geen vertrouwen hebt moet je het niet doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 07:34

Elke hond kan problemen met de gezondheid krijgen. Door hele verschillende oorzaken. Dit liesbreukje is nu keurig opgelost door de fokker. Maar ook als de hond ouder is kan er wat mis gaan. Een door mij gefokte hond van 2,5 heeft van de week z'n kruisband gescheurd. Ongelukje gehad, kan gebeuren. Om welk ras gaat het?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 08:20

Ja deze fokker zit ook bij de rasvereniging en ouderdieren zijn getest en goedgekeurd op het hart, mri Syringomyelia, patella luxatie, ef-cc-de en de vaderhond is ook getest op zijn ogen.

Ik weet ook dat ik uiteraard geen 100% garantie kan krijgen maar ben gewoon heel voorzichtig en wil geen hond kopen waar ik achteraf meteen al mee moet dokteren en spijt van krijg.

Het gaat om een Cavalier King Charles Spaniel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:50

Dan zou ik me meer druk maken om hartproblemen en te kleine schedels dat over een liesbreukje....
Ook al zijn de ouders getest. Waarom zijn de ogen van de moeder niet getest trouwens?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:54

Patt schreef:
Ja deze fokker zit ook bij de rasvereniging en ouderdieren zijn getest en goedgekeurd op het hart, mri Syringomyelia, patella luxatie, ef-cc-de en de vaderhond is ook getest op zijn ogen.

Ik weet ook dat ik uiteraard geen 100% garantie kan krijgen maar ben gewoon heel voorzichtig en wil geen hond kopen waar ik achteraf meteen al mee moet dokteren en spijt van krijg.

Het gaat om een Cavalier King Charles Spaniel.

Om het liesbreukje zou ik het op zich niet laten, maar als je bang bent voor "dokteren" zou ik in jouw plaats nog eens overwegen of je wel voor dit ras wil gaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:56

Als ik het zo lees krijg ik het gevoel alsof je er totaal geen vertrouwen in hebt. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:47

oww maar je gaat een ras kopen waar je de dierenarts zo ongeveer cadeau ermee krijgt..nou,dan zou ik me als laatste druk maken over een liesbreukje,wat overigens prima geneest na behandeling... :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:58

kimmie261 schreef:
oww maar je gaat een ras kopen waar je de dierenarts zo ongeveer cadeau ermee krijgt..nou,dan zou ik me als laatste druk maken over een liesbreukje,wat overigens prima geneest na behandeling... :)

Nou idd :+

Moet natuurlijk zelf weten TS, maar lees dit is: http://www.cavalierpage.com/cavalier/ge ... problemen/

Er zijn een hoop (shocking) filmpjes over deze hondjes dat ze maar blijven krabben en piepen omdat de hersenen in feite te klein zijn voor de schedel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:09

Dit ras willen kopen en je dan druk maken over een opgelost liesbreukje..... ik denk dat je je dan beter om andere dingen drukt kunt maken ;-)
De dierenarts rekeningen kunnen weleens uit hele andere dingen gaan bestaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:53

Inderdaad...TS heb je je weleens in dit ras verdiept?Het zou mooi zijn als het alleen bij een liesbreuk bleef ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:33

Ach en jullie hebben allemaal Cavaliers? Ik heb ze al 40 jaar en ze worden allemaal gezond oud.
Denk dat de meeste van jullie de info van de media hebben. Ze zijn al weer zoveel verder met de gezondheid wat betreft siringo.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:46

Het gaat er puur om dat ts nog weleens voor verrassingen kan komen te staan als ze zich al zo druk maakt om een liesbreukje

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:05

Silence schreef:
Het gaat er puur om dat ts nog weleens voor verrassingen kan komen te staan als ze zich al zo druk maakt om een liesbreukje

Dat is met elke hond die je koopt.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:17

Van het liesbreukje zal de hond op latere leeftijd geen last meer van hebben. :) Dit is gelukkig meestal heel makkelijk te verhelpen en de pup herstelt dan volledig.

Ik zou wel een spaarpotje wegzetten als je een cavaliertje neemt. Zijn erg lieve honden maar wat betreft erfelijke ziektes is het vreselijk. Van voedingsallergie die ervoor zorgen dat je duur voer moet kopen tot inderdaad syringomyelie waarbij de honden constant pijn hebben. Een stamboom geeft geen garantie op gezondheid, het geeft alleen garantie op inteelt.

Het is natuurlijk eigen keus verder. Cavaliers zijn wel heel erg leuke en lieve honden van karakter. Ik wens je ieder geval veel plezier met je toekomstige pup. :)