Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miracle_ schreef:Ik wil toch even mijn verhaal delen, in de hoop dat iemand mij advies kan geven..
Ik heb een teefje van 3 jaar oud, een lab x BC.. Geweldige hond, super sociaal, luistert goed, nooit problemen mee gehad.
Tot zo'n 1/1,5 jaar geleden, ze is toen door 3 kinderen 'gepest' en op haar hoofd geslagen. Sinds dien gromt ze (uit angst) tegen kinderen tot een bepaalde hoogte, laten we zeggen tot ongeveer 2 jaar oud. Ik heb sindsdien geprobeerd om zo veel mogelijk langs basisscholen ed. te wandelen om te laten zien dat kinderen niet eng zijn. Ook advies gehad van mijn toenmalige instructrice op de hondenschool, DA, enz. Helaas is er nog geen vooruitgang geboekt, en blijft ze grommen. Gelukkig doet ze niet agressief tegen de kinderen, en kunnen ze haar gewoon aaien als ze dichterbij komen, maar van een afstand moet ze er niks van hebben.
Nu wordt het steeds erger, ze gromt nu ook naar grotere kinderen, en zelfs naar volwassenen. Meestal vreemden, of mensen die ze niet zo vaak ziet.. Maar 5 minuten later kan ze er bijvoorbeeld weet bij op schoot liggen. Die zelfde mensen kunnen haar ook gewoon aaien of een koekje geven, dan is er niks aan de hand.
Zelf begin ik te vermoeden dat ze misschien slechtziend begint te worden, want in het donker reageert ze vaak heftiger. Of als mensen in een donker hoekje van bijvoorbeeld onze kamer zitten.
Herkend iemand dit gedrag? En moet ik hiermee naar een dierenarts, of adviseren jullie iets anders?
(Er is al wel een afspraak gemaakt voor een oogtest voor haar, maar het gaat mij buiten dat ook om haar gedrag, mocht het niks met haar zicht te maken hebben. Ik heb namelijk wat kleine testjes gedaan, maar naar mijn idee reageert ze daar verder goed op, maargoed, ik ben dan ook geen deskundige..)