Onze kleine Sammie is ondertussen een grote Sam geworden, en afgelopen Koningsdag mocht hij mee naar de Markt om wat aandacht voor de stand van de Dierenweide te trekken. Sam was reuze enthousiast die dag en was ontzettend braaf. Alle aandacht vond hij geweldig, en hij mag komend jaar opnieuw mee. Ook de mensen waren helemaal gek met Sam.
Uiteraard mocht de oranje versiering niet ontbreken

(De krans hield het welgeteld 10 seconden vol!
)Woorden zijn overbodig..

We trokken erg veel bekijks en kwamen zelfs in het plaatselijke krantje!

Op 10 mei dit jaar bestond Stichting Dierenweide Vleuten 20 jaar en dat werd gevierd met een groot feest. Er waren allerhande dingen op en rond de weide te doen. Ponyritjes (nogmaals super bedankt TeamSublime!), springkussens, demonstratie van de jeugdbrandweer, er was een hondenfluisteraar, wolspinster, wolviltster en ook de schapen werden weer geschoren. Dit jaar was de eerste keer voor Sam en hij was ook als eerst aan de beurt.
Sam werd helemaal gek, maar later bleek dat dat kwam doordat hij mijn stem hoorde. Toen ik een heel eind verderop ging staan was hij rustig en liet hij zich prima scheren. De wolspinster is momenteel Sam's eerste vacht aan het spinnen voor mij, zodat ik over een tijdje een échte Sam-sjaal kan dragen!

Tja, ik vind schapen normaal gezien na het scheren al niet op hun mooist, maar Sam sloeg eigenlijk alles.
Ik heb hem even flink uit staan lachen, maar gelukkig wende het snel. 
Ook groeide het relatief snel weer aan (6 weken later):

Hierna is er eigenlijk niet zoveel spannends meer gebeurd (ik heb niet eens foto's van die periode.. ) en we gaan rustig door met knuffelen, plezier hebben, wandelen en het oefenen van kunstjes.
Soms heeft Sam even een flipmomentje, dan wordt hij zo enthousiast dat hij als een malle over de weide rent inclusief bokkensprongen. Vandaag was ik helaas te laat met filmen, en toen ik de camera mee had en ik hem riep kwam hij heel sloom aangewandeld.. Totdat.. Totdat hij het ineens in de kop kreeg en toch nog wel een bokkesprongetje wilde showen voor jullie!