Schaap Sam weer eens ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Schaap Sam weer eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:10

Mijn laatste topic over Sam is alweer van een half jaar geleden, dus ik vond het wel weer tijd voor een nieuw topic. Het verhaal over Sam is hier te lezen: [BB-ITP] Animal's animal! (Schaap Sam)

Onze kleine Sammie is ondertussen een grote Sam geworden, en afgelopen Koningsdag mocht hij mee naar de Markt om wat aandacht voor de stand van de Dierenweide te trekken. Sam was reuze enthousiast die dag en was ontzettend braaf. Alle aandacht vond hij geweldig, en hij mag komend jaar opnieuw mee. Ook de mensen waren helemaal gek met Sam.

Uiteraard mocht de oranje versiering niet ontbreken :+
Afbeelding
(De krans hield het welgeteld 10 seconden vol! := )

Woorden zijn overbodig..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We trokken erg veel bekijks en kwamen zelfs in het plaatselijke krantje! *\o/*
Afbeelding

Op 10 mei dit jaar bestond Stichting Dierenweide Vleuten 20 jaar en dat werd gevierd met een groot feest. Er waren allerhande dingen op en rond de weide te doen. Ponyritjes (nogmaals super bedankt TeamSublime!), springkussens, demonstratie van de jeugdbrandweer, er was een hondenfluisteraar, wolspinster, wolviltster en ook de schapen werden weer geschoren. Dit jaar was de eerste keer voor Sam en hij was ook als eerst aan de beurt.

Sam werd helemaal gek, maar later bleek dat dat kwam doordat hij mijn stem hoorde. Toen ik een heel eind verderop ging staan was hij rustig en liet hij zich prima scheren. De wolspinster is momenteel Sam's eerste vacht aan het spinnen voor mij, zodat ik over een tijdje een échte Sam-sjaal kan dragen! *D
Afbeelding

Tja, ik vind schapen normaal gezien na het scheren al niet op hun mooist, maar Sam sloeg eigenlijk alles. _O- Ik heb hem even flink uit staan lachen, maar gelukkig wende het snel.
Afbeelding

Ook groeide het relatief snel weer aan (6 weken later):
Afbeelding

Hierna is er eigenlijk niet zoveel spannends meer gebeurd (ik heb niet eens foto's van die periode.. ) en we gaan rustig door met knuffelen, plezier hebben, wandelen en het oefenen van kunstjes.

Soms heeft Sam even een flipmomentje, dan wordt hij zo enthousiast dat hij als een malle over de weide rent inclusief bokkensprongen. Vandaag was ik helaas te laat met filmen, en toen ik de camera mee had en ik hem riep kwam hij heel sloom aangewandeld.. Totdat.. Totdat hij het ineens in de kop kreeg en toch nog wel een bokkesprongetje wilde showen voor jullie!

Shylah

Re: Schaap Sam weer eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:19

Wauw, wat geniaal dit! :D
Heb jij hem groot gebracht, dat hij zo op jouw gesteld is?

Vooral die foto dat jullie elkaar aankijken vind ik fantastisch! Dat schapen zo aanhankelijk kunnen zijn. Ik zou die foto uitvergroten en aan de muur hangen!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:25

Shylah schreef:
Wauw, wat geniaal dit! :D
Heb jij hem groot gebracht, dat hij zo op jouw gesteld is?

Vooral die foto dat jullie elkaar aankijken vind ik fantastisch! Dat schapen zo aanhankelijk kunnen zijn. Ik zou die foto uitvergroten en aan de muur hangen!

Die foto staat inderdaad op het verlanglijstje!
Ik heb hem niet grootgebracht helaas, zelfs nooit de fles gegeven (hij is wel een flessenlam). Achteraf heb
ik daar wel spijt van, maar ik kwam net uit het lammerseizoen vandaan en had genoeg lammetjes de fles gegeven. Ik was er toen wel even klaar mee :')

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:31

Ooh lieve sam,, Wat mis ik dat beestje zeg. K heb ook begin dit jaar paar weekjes daar gewerkt. Hij is echt enorm lief

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 11:10

Heb je stagegelopen? Of was je echt vrijwilliger? Ik herken je niet zo vanaf jouw profiel. Heb je het leuk gehad daar? Sam is mijn grote vriend, hij komt altijd aangestormd wanneer ik binnenloop en blijft me continue in de gaten houden. Gelukkig loopt hij ondertussen niet altijd meer helemaal tegen mij aan, maar hij blijft wel binnen een straal van 10 meter <3

Sweetgirl1 schreef:
Ooh lieve sam,, Wat mis ik dat beestje zeg. K heb ook begin dit jaar paar weekjes daar gewerkt. Hij is echt enorm lief

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:10

ik heb daar vrijwilligers werk gedaan een korte poos begin dit jaar,, februari ergens.
Ik vond het zeker leuk alleen de afstand fietsen was voor mij net iets te ver

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:12

Sam is écht een leuk schaap. Je vertelde al zo enthousiast over hem, maar nu heb ik er een goed plaatje bij :D Ik wil 'm graag eens meeten :):)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:13

<3 <3 <3 Té leuk!!!
Wat een gaaf beest!!
Vond hem inderdaad met vacht wel gaver :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 11:15

Sweetgirl1 schreef:
ik heb daar vrijwilligers werk gedaan een korte poos begin dit jaar,, februari ergens.
Ik vond het zeker leuk alleen de afstand fietsen was voor mij net iets te ver

Jammer, we kunnen altijd goede vrijwilligers gebruiken! Kwam je de avonden? Of juist de ochtenden? Mocht je het leuk vinden om nog een keertje langs te komen en te helpen voeren staat mijn pb-box open! Ik doe de dinsdagavondsluiting op de weide. Verder bekap ik de klauwtjes en doe ik nog wat andere taken, maar dat is niet zo gezellig om eens mee te gaan ;)

Overigens geldt het aanbod voor ook voor jou hoor Dreamy! Je bent van harte welkom! Om Sam te meeten kunnen we ook een keertje gewoon overdag gaan?

Kentaro, hij is nu alweer lekker wollig, alleen heb ik daar dus nog geen foto van. :oo

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:16

Wat een schatje <3 <3 Schapen zijn echt geweldig!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:17

ik had de ochtenden,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:19

Die tweede foto is echt heel mooi! Hoe hij naar je kijkt. <3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 11:31

Ik ben nogsteeds trots op hem vanwege de Koningsmarkt. Wat gedroeg hij zich onwijs goed. Vooraf had ik wel wat twijfels, ik was wel vaker met hem gaan wandelen, maar bleef altijd bij de weide in de buurt.
Schapen staan er bekend om dat ze absoluut niet gescheiden willen worden van de kudde. Bij de meeste schapen levert dat grote paniek op, maar Sam nam genoegen met mij :)

Vooral in het begin plakte hij aan mij vast, maar later werd hij toch te nieuwsgierig daarvoor en durfde hij ook wat verder van mij af te staan om knuffels in ontvangst te nemen <3

Edit; En die mooie foto vertekend de situatie enigszins hoor. We kijken vaker zo naar elkaar, maar op het moment van de bewuste foto stond ik hem stiekem uit te lachen om zijn hoedje :')