Vlooien bij hond! Tea Tree olie gebruiken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Vlooien bij hond! Tea Tree olie gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:56

Hoi,
Ik heb mijn Border Collie teefje 7 oktober weer ontvlooit, dit keer met Advantix, sindsdien krabt ze meer dan normaal en nou zag ik vandaag dus 1 vlo lopen op haar huid, ( noooit vlooien gehad ! )
Iemand een idee wat te doen? Nogmaals behandelen met die chemische troep lijkt mij niet gezond.
Knoflook ga ik niet geven, gezien dit niet gezond is voor een hond.
( http://www.dierenkliniekveenendaal.nl/k ... g-hond-kat )
Nou kreeg ik de tip om Tea Tree olie te gebruiken, iemand hier ervaring mee? en is dit een aanrader?
Of andere tips.. ?
Bedankt! :)

WillemYntJee

Re: Vlooien bij hond! Tea Tree olie gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:41

Persoonlijk geloof ik niet dat tea tree of wat voor natuurlijke middelen dan ook vlooien kunnen doden. Probeer via een dierenarts aan een pil bravecto te komen, werkt drie maanden tegen vlooien en teken en is veilig te gebruiken bij mdr1 gen rassen.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:49

Zoals hierboven aangeraden wordt de bravecto (werkt tegen vlooien en teken). Het is wel wat duurder maar dan ben je er ook wel echt vanaf.
Of de comfortis deze werkt alleen tegen vlooien en geef je 1 keer per maand.
Ze zijn beide te combineren met pipetten dus je mag het meteen toedienen.

Advantix is prima voor preventief gebruik. Maar als een dier last heeft van vlooien is het vrij lastig om ze te bestrijden met Advantix.

Van homeopathische dingen zijn vlooien echt niet onder de indruk.

Denk er trouwens wel aan dat je je huis heel goed moet stofzuigen. Stofzuigerzak daarna ook weg gooien. Kleedjes, speeltjes en dekens even goed heet wassen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:39

Ik zou echt al ten einde raad moeten zijn voor ik mijn hond zo'n vlooienpil zou geven. Zoek maar eens op internet ervaringen op...

Nee is echt niets voor mij! Ik ontvlooi met advantage, werkt heel goed hier!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:43

hoe komt ze aan die vlooien?Volgens mij is het voldoende om haar te wassen met een antiparasitaire shampoo.En kleden,manden enzo in te spuiten met een middel wat de eitjes dood.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:44

Hoezo ten einde raad yellomofoon? Wij hebben in de praktijk echt alleen maar goede ervaringen. Dit is nog een heel nieuw product dus amper/geen resistentie tegen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:46

Mijn hondje heeft ook een aantal maanden terug vlooien gehad, en ik kreeg van de dierenarts pipetjes, weet niet meer precies hoe het heet. Maar ik zou gewoon een keer langs de dierenarts rijden en zo'n doosje halen, kost iets van 20 euro en werkt super goed! Dan hoef je de hond ook niet te wassen, wel even voor je dat spul gebruik alles goed schoonmaken in huis ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 21:50

Geerke; Helaas kon die vlo dat mij niet vertellen :')
CharmingS, wij hebben Advantix pipetjes gekregen van de dierenarts.. €31,-

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:05

Ik heb Comfortis gehaald bij de DA.
voor de hond en 2 katten. Wel vrij duur, maar ik heb 3 pilltjes meegekregen, 3 maanden 1 pil per maand en dan heb je geen gedoe met je huis insprayen etc.
De vlooien gaan dood op het moment dat ze de hond of kat bijten.
Werkt super hier.
Heb van alles geprobeerd, shampoo, pipetten, spray etc.
Dus uiteindelijk toch maar even langs de dierenarts en zie nergens meer zon beest :)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:14

Gewoon verschillende merken en dus werkzame stoffen gebruiken dus niet steeds bij 1 product blijven. Goed ontwormen, zeer belangrijk en ook zeker je huis behandelen. En ook zorgen dat het de kans krijgt om in te werken en niet meteen te gaan stofzuigen en dweilen.
Hier in huis 2 honden en 3 katten en ook nog pleeggezin voor katten van het asiel en nergens last van. En ik geloof niet in da verhalen die hebben verstand van ziektes en operaties. En de assistentes zijn vaak goed gebekt en hebben te weinig kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:26

De hond van een stalgenoot is hier doodziek van geworden en bijna aan onderdoor gegaan, tea tree als ontvlooiingsmiddel - dus ik zou het risico écht niet nemen! Vergiftiging (via de huid, dus níet door inname via de mond) schijnt bij uitzondering voor te komen. Ik geloof dat haar verteld werd dat collies (zij had dan wel een bearded collie overigens) gevoeliger waren voor tea tree. Dit is natuurlijk een verhaal uit derde hand, maar ik zou het risico niet nemen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:43

Olie is niet gelijk aan olie, neem olie van therapeutische kwaliteit, zoals bijv. olien van Young Living. Van zaadje tot zegel in eigen beheer, kwaliteit altijd gecontroleerd, zonder kunstmest en bestrijdingsmiddelen geteelde planten die gegroeid zijn op stukken land waar ook nog nooit een korrel kunstmest of een druppel bestrijdingsmiddel op is beland.

Er zijn verschillende zelf te maken recepten voor vlooienmiddelen, zonder dat je meteen naar de chemische bende hoeft te grijpen.

Recepten vind je hier:

http://www.experience-essential-oils.co ... tment.html