Huisvloer en honden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Huisvloer en honden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 14:50

Hoi allemaal,

Gewoon uit nieuwsgierigheid, vroeg ik me af wat voor vloer jullie in huis hebben in combinatie met een actieve huishond?
Wij hebben laminaat, maar eigenlijk vind ik dit veeeel te glad.. Spelen gebeurt hier dus in de tuin.
Op termijn willen we een andere vloer, en deze mag dis niet te glad zijn, tegen een stootje kunnen en tegen schoonmaken ;-) en o ja..geen 50 euro per vierkante meter als het ff kan..

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Oliebollie

Re: Huisvloer en honden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:52

Ik wilde net keramiek voorstellen.. Maar dat loopt dus wel rond de 50 euro per m2.
Het is er ook wel goedkoper, maar dan is de kwaliteit wat minder.

Ik ben wel om, als ik ga verhuizen, komt er keramiek in ( met 2 honden en een kind )

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:55

Bij mijn ouders thuis ligt een soort grindvloer, dat was met de hond echt perfect!
Vloer lag er al toen we daar gingen wonen, maar gok dat een nieuwe vloer wel het nodige zal kosten.

Een houten vloer zou meer grip moeten bieden, je moet dan alleen wel kijken of die niet heel snel vies wordt..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:55

Hier ligt Travetin,een soort poreuze marmer.Het is een ivoorkleurige gevlamde tegel.Hij overleeft nu 20 jaar een bende honden ,katten en kinderen en heel veel vuil.
Eerlijk gezegd heb ik nu wel zoiets van ik zou wel eens een donkere vloer willen.
Maar eigenlijk is het een ideale vloer ,vuil zie je er bijna niet op en in combinatie met de vloerverwarming zo droog als hij gedweild is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:57

Ik heb een ruwe gebakken tegelvloer. Goedkoper dan natuursteen, kan meer hebben, en het ziet er mooi uit :)

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:59

Wij hebben een pvc vloer, ideaal te reinigen en lang niet zo glad als laminaat. En het maakt amper lawaai als ze er overheen lopen (anders hoor je dat tikken van de nagels zo).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:59

Een granieten vloer hebben wij. Als het niet nat is mooi stroef en kunnen ze ook prima rennen. Makkelijk in onderhoud.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:05

Wij willen uiteindelijk steentapijt! Met afgewerkte Waxlaag eroverheen!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:07

Wij hebben een gietvloer. Heel makkelijk met schoonhouden en minder glad dan laminaat.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:09

Sann_ schreef:
Wij hebben een pvc vloer, ideaal te reinigen en lang niet zo glad als laminaat. En het maakt amper lawaai als ze er overheen lopen (anders hoor je dat tikken van de nagels zo).

PVC niet glad :oo? Hier juist heel erg glad voor de hond.

wij hebben natuursteen. Hond rent veel maar glijd er nooit op uit.
In de keuken hebben we pvc, daar glijd hij wel heel snel op uit.

Een idee is misschien ook nog om grote vloerkleden in de kamer te leggen. Kan er heel leuk uit zien en glijd niet *D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:18

ik heb een tegelvloer en onze jonge sint bernard gleed regelmatig uis (spagaat) en liep dan niet meer goed, nu zij ouder wordt gaat dit beter. Voorheen had ik kunststof laminaat en heb ik nooit gehad met de honden. Ook de laminaatvloer bleef netjes. Zelfs na 20 jaar hebben de nieuwe eigenaren van de woning de vloer nog laten liggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:19

Laminaat maar die van ons is helemaal niet zo glad (drie rennende kinderen en een dolle chihuahua pup)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:26

In de keuken liggen plavuizen en in de woonkamer laminaat.
Wij hebben een Dalmatier, een X Ridgback en een Boerenfox.
Geen problemen met uitglijden, rennen in huis is niet toegestaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:27

Wij hebben hout en natuursteen
Volgende vloer wordt volledig van steen. Hout is drama
Onze vloer was trouwens niet zo duur, we hebben een partij natuursteen voor buiten op de kop getikt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:29

Wij hadden altijd laminaat maar dat ging prima. Nu plavuizen en dat gaat eigenlijk ook prima. Onze hond is ook super actief

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:29

Wij hebben plavuizen met verwarming. Ideaal. Makkelijk stofzuigen en droogt snel. Mijn schoonouders hebben een houten vloer wat echt beroerd is als je vlooien hebt. Laminaat vind ik te veel lawaai maken en ik vind zelf grint vloeren moeilijk schoon te houden. We hebben het zelf niet, maar ik ken meerdere mensen met deze vloeren. Zeker als je een pup of een oude hond hebt en er gebeuren wel eens ongelukjes. Maar je ziet het wel minder erg. Op onze vloer zie je heel erg goed alle pootjes staan.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:31

beatje schreef:
Hier ligt Travetin,een soort poreuze marmer.Het is een ivoorkleurige gevlamde tegel.Hij overleeft nu 20 jaar een bende honden ,katten en kinderen en heel veel vuil.
Eerlijk gezegd heb ik nu wel zoiets van ik zou wel eens een donkere vloer willen.
Maar eigenlijk is het een ideale vloer ,vuil zie je er bijna niet op en in combinatie met de vloerverwarming zo droog als hij gedweild is.

Vraagje; in ons volgende huis wil ik graag wat anders dan een houten vloer omdat deze zo erg beschadigd door het krassen van de nagels. Is Travetin wat gemakkelijk schoon te houden? Omdat de toplaag open lijkt door het poreuze karakter vroeg ik me dit af.

Wij hebben nu dus een houten vloer. Gerookt eiken, geolied. Omdat de structuur dus open is wordt de vloer snel vies. De vloer is na 1x dweilen dan ook niet volledig schoon. Ook is de vloer na 4 jaar wonen met hond behoorlijk bekrast door de nagels van de hond. Hoewel ik de sfeer van een houten vloer geweldig vind, komt er in ons volgende huis geen houten vloer meer in zolang wij honden hebben.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:34

Wij hebben zeil gekozen voor onze hond met huisstofmijt allergie, geen naadjes (zoals bij laminaat bijvoorbeeld) en makkelijk te dweilen. Daarbij is het ook handig met onze honden die later kwamen: de ene is s nachts niet altijd zindelijk, even dweilen en je ziet er niks meer van. En ze scheuren hier door het huis, het is niet glad. Je hoort de pootjes nauwelijks én het was niet duur (outlet). Het ligt er nu 2 jaar in en ziet er nog hetzelfde uit. Ik heb er nog geen nadelen van ondervonden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:59

Wij hebben beneden overal plavuizen :) Onze bordercollie speelt en rent het hele huis door, maar alleen in een hele gekke bui glijd hij uit de bocht.

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:28

Mjetterd schreef:
Sann_ schreef:

PVC niet glad :oo? Hier juist heel erg glad voor de hond.

wij hebben natuursteen. Hond rent veel maar glijd er nooit op uit.
In de keuken hebben we pvc, daar glijd hij wel heel snel op uit.

Een idee is misschien ook nog om grote vloerkleden in de kamer te leggen. Kan er heel leuk uit zien en glijd niet *D

Nee hier stoeien ze wat in t rond, maar echt uitglijden doen ze alleen als ze echt rennen, en dan vooral bij het afzetten. Misschien zijn er meerdere soorten pvc? Hier zit wel een ribbeltje doorheen.

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:40

Hier ook pvc met een ribbeltje. Veel minder glad dan laminaat, maar als de hond zich afzet in dezelfde richting als de ribbels glijd ze soms een stukje. Voordeel van pvc is inderdaad dat het heel stil is met nageltjes, en goed slijtvast. Goede pvc vloer kost wel wat maar gaat wel lang mee.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:21

Marrit89 schreef:
beatje schreef:

Vraagje; in ons volgende huis wil ik graag wat anders dan een houten vloer omdat deze zo erg beschadigd door het krassen van de nagels. Is Travetin wat gemakkelijk schoon te houden? Omdat de toplaag open lijkt door het poreuze karakter vroeg ik me dit af.

Wij hebben nu dus een houten vloer. Gerookt eiken, geolied. Omdat de structuur dus open is wordt de vloer snel vies. De vloer is na 1x dweilen dan ook niet volledig schoon. Ook is de vloer na 4 jaar wonen met hond behoorlijk bekrast door de nagels van de hond. Hoewel ik de sfeer van een houten vloer geweldig vind, komt er in ons volgende huis geen houten vloer meer in zolang wij honden hebben.

De verkoper had gezegd dat ik moest oppassen met kleurstoffen dus bv rode wijn ed.Dat moest je gelijk verwijderen.Maar eerlijk gezegd hebben wij nog nergens geen last van.Ondanks dat ik wel eens smorgens opkwam en aangekoekte diaree vond(dan is vloerverwarming minder ideaal :-) ).
De kinderen zijn onder tussen groot en hij heeft alles overleeft van vinger verf tot viltstift.Ik moet wel zeggen dat ik vroeger er wel eens een waslaag over deed dan trekken de porieën wat dicht.Maar dat heb ik al jaren niet meer gedaan.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:30

Pvc is denk ik ook vrij glad! Maar een natuurstenen vloer kun je weer niet met alles schoonmaken, met name travertin..erg mooi, maar ik werk ook graag met dettol of chloor ;-) vloertegels, of plavuizen hebben waarschijnlijk mijn voorkeur, maar dat is vaak zo koud aan je voeten ( willen geen vloerverwarming)..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:32

Hm..bij nader inzien ( en lezen) is zeil of gietvloer misschien ook wel wat..ik ga een op google snuffelen ;-)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:14

beatje schreef:
De verkoper had gezegd dat ik moest oppassen met kleurstoffen dus bv rode wijn ed.Dat moest je gelijk verwijderen.Maar eerlijk gezegd hebben wij nog nergens geen last van.Ondanks dat ik wel eens smorgens opkwam en aangekoekte diaree vond(dan is vloerverwarming minder ideaal :-) ).
De kinderen zijn onder tussen groot en hij heeft alles overleeft van vinger verf tot viltstift.Ik moet wel zeggen dat ik vroeger er wel eens een waslaag over deed dan trekken de porieën wat dicht.Maar dat heb ik al jaren niet meer gedaan.

Rode wijn is ook niet goed voor de parketvloer. Maar dat blijkt bij snel opdweilen wel mee te vallen.
Ik begrijp dus dat je geen dettol en chloor kunt gebruiken op een Travertin vloer?

Mijn ouders hebben een gietvloer. Prachtige vloer. Je kunt hem helemaal zelf samenstellen. In de keuken hebben ze de vloer laten sealen. Wat inhoudt dat er een laagje plastic overheen is gekomen waardoor het vuil er niet helemaal in kan trekken. Echter trekt de vloer veel viezigheid aan. Ook het gesealde stuk. Net zoiets als stof op een strook kit. Het zou mijn keuze niet zijn.