Spacende duiven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Spacende duiven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 10:32

Hoi!

Toen ik vanochtend de beesten eten geven viel er bij 1 duif op dat die me wel raar aanstaarde. Toen ik hem oppakte liet hij dit gewoon toe. Ik gaf ze gewoon eten maar hij kon gewoon niet eten. Hij kon alleen maar rondjes lopen en zijn nek draaien. Een ander binnen zag ik ook alleen maar raar met zijn nek draaien. Toen hij weg probeerde te vliegen vloog hij op z'n kop en belande op zijn rug.. Gelukkig bleef het bij deze twee. Het lijkt net of ze samen aan de drugs hebben gezeten..
Ik heb deze twee apart gezet in een konijnenhok voor de zekerheid met een hoopje voer, hopelijk kunnen ze het voer bereiken..

Iemand hier ervaring mee??

Ik heb het snel even gefilmd. Sorry voor het rechtop filmen. :o

KLIK

KLIK

misshester

Re: Spacende duiven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:45

Oei! Dit lijkt op wat wij een keer bij een kip gehad hebben, ontzettend zielig om te zien vond ik dat toen. Onze kip is toen ook binnen twee dagen overleden helaas. Waarschijnlijk was het bij onze kip draainek, een ziekte die bij gevogelte en pluimvee voorkomt. Google er maar eens op. Als dit het is, pas dan wel op met je eventueel andere duiven, het kan heel besmettelijke vormen aannemen.

Sterkte met de duifjes, hopelijk knappen ze weer op!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 10:58

Bedankt ik ga googlen! Ik heb ze inderdaad meteen apart gezet van de rest..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:58

Klinkt als een hersenschudding, misschien ergens van geschrokken vannacht en in volle vaart ergens tegenaan gevlogen?

Het kan echter ook weer heel wat anders zijn, en eventueel ook besmettelijk zoals Misshester zegt. Hou ze even warm en als het mogelijk is ga even langs een VA. Ik zie dat je in Poeldijk woont? In dierenwinkel Avonturia De Vogelkelder zit een hele bekwame vogelarts, Mevrouw Mensink. Alleen volgens mij is zij niet de hele week aanwezig..

Maar een DA/VA zou hier beter uitsluitsel over kunnen geven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:59

Klinkt eerder als draainek, iets wat je inderaad bij kippen ziet

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:04

Bedankt! Het zijn er twee dus ik denk niet dat ze allebei opeens ergens tegen aan zijn gevlogen. Ik heb zo tentamen maar mocht ik op tijd terug zijn dan kan ik inderdaad even bellen misschien naar de Vogelkelder! Er spontaan heen gaan met mijn duif lijkt mij geen goed idee aangezien ik lees dat het heel besmettelijk is.. Ik denk dat het inderdaad dan ook een draainek moet zijn. Maar echt antibiotica is er niet voor lees ik ook..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:12

Nouja, als er bij mij 1 schrikt dan schrikt de ander ook :+ na-apers dat ze zijn.

Draainek zelf nooit gehad, hersenschudding wel gezien vandaar mijn beredenering. Maar ik ben ook geen DA uiteraard haha.
Draainek of hersenschudding, beide goed vervelend. Hopelijk komen ze er weer bovenop. :(:)

Uiteraard even bellen voor een afspraak, dat bedoelde ik ook. :j

Succes!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:17