Ik ga een asielhond met een verhaaltje adopteren !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMarlou

Ik ga een asielhond met een verhaaltje adopteren !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 07:39

Hoi bokkers, leuk dat jullie dit lezen! :o

Ik ben helemaal verliefd geworden op een bijna 2 jarig labrador teefje uit het asiel. <3
Ik zag haar op de website van het asiel, nieuw binnengekomen.
Natuurlijk kon ik niet wachten om te gaan kijken en heb direct naar het asiel gebeld. Dezelfde middag kon ik al kijken.

Wat een geweldig leuk en lief beest! Rennen en lekker spelen en heeeel veel knuffelen! :D

Het heeft me nog wel even moeite gekost om vriend lief over te halen, maar dat is uiteindelijk ook gelukt! Hij gaan vanmiddag ook mee kijken.

Ze heeft alleen één nadeel, ze heeft allemaal kale plekken. Waarschijnlijk heeft ze een atopie voor huisstofmijt, maar dit is nooit vastgesteld door een da.
Wij wonen op de boerderij, dus wat ons betreft mag ze lekker buiten lopen en zal ze er dus minder last van hebben!
Ze is sinds ze in het asiel is, gestopt met medicatie en dat gaat redelijk. Daar hebben ze het idee dat stress ook een belangrijke factor is. Ze komt namelijk uit de jong gezin, kleine kinderen, veel drukte en geen structuur!

Ik hoop zó dat ze gelukkig wordt bij ons! *\o/*

Kaus

Re: Ik ga een asielhond met een verhaaltje adopteren !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:43

Wat goed dat jullie de hond uit het asiel halen!
Veel plezier er mee :D

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:44

Wat goed dat jullie deze hond een kans bieden :j

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:01

Oh wat leuk!
Ik heb haar geloof ik gezien op internet. Ik durfde het niet aan, maar wat super dat ze bij jou een plekje krijgt!

Succes!

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 22:20

Heb vandaag nog weer even gekeken, ditkeer met vriend lief! Hij was niet zo enthousiast als ik, maar moet vaak even wennen. Hij vond haar iig wel leuk!!

@joliene, ik heb ook getwijfeld, maar aangezien wij op een boerderij wonen denk ik dat het haar juist goed zal doen.

Ze heeft nog kennelhoest en mag dus nog niet mee. We overleggen vrijdag of ze zaterdag mee mag of anders later.
Ik zal morgen even wat foto's plaatsen!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:05

Wat super leuk dat jullie deze hond op gaan nemen in jullie leven! +:)+ Klinkt als een hele leuke hond waar je een klik mee hebt. :j en je kan het ook zo bekijken, ook een gezonde hond uit het asiel kan een gezondheidsprobleem krijgen.

Waarom gestopt met de medicatie, hielp die wel?
Is ze helemaal onderzocht? Ook op een schildklierafwijking, het zal dat wel niet zijn maar onmogelijk is het niet.

Wij heb jaren geleden, en inmiddels overleden, een Boxer met grote kale plekken uit het asiel gehaald, bleek na een onderzoek bij de DA van het asiel een schildklier probleem te zijn. (die medicijnen zijn overigens niet duur) ruim 6 jaar bij ons geweest en 12 jaar geworden. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 06:58

Fantastisch dat jullie een asielhond een tweede kans willen geven maar ik weet niet of ik hier mee door zou gaan. Een asiel die medicatie stop zet en aan geeft wat een dier vermoedelijk heeft.... Let wel op dat hier hele hoge kosten aan kunnen komen!! Zelf werk ik al 12 jaar in een dierenasiel en moet zeggen dat wij de honden gewoon laten onderzoeken en testen. Je kan niet maken een dier zo te herplaatsen is mijn mening! (de opvang had die kosten ook gewooon aan de vorige eigenaar door kunnen berekenen dit is namelijk hun probleem)

Huisstofmijt allergie en veel buiten lopen dus geen last van klopt echt!!! niet hoor. Heb zelf huisstofmijt allergie. In huis geen last van door dagelijks (soms wel 2x) stofzuigen. Echter stoffig hooi, stro, zaagsel e.d. wekt het heel erg op (heb konijnen). Geen idee of jullie op de boerderij dieren hebben en dus ook stro e.d. maar let erop dat dit juist zeer slecht is.

Kale plekken kan idd schildklierproblemen betekenen. Had mijn eerste boxer ook. Echter de medicatie als de hond eenmaal goed ingesteld is dat is niet duur maar de regelmatige bloedonderzoeken die nodig zijn kunnen best wel prijzig worden (ligt er ook wel aan in welk deel van NL jullie wonen en wat de dierenartsen in de buurt vragen)

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 07:12

Ze hebben de medicatie stopgezet omdat zij denken dat het ook een groot deel stress als oorzaak heeft. En een van de medewerkers werkt ook bij de dierenarts waar de hond altijd kwam.
Ik snap ook dat in hooi en stro ook stof zit, maar dat mogen de honden ook helemaal niet komen. Niet in de stallen, loodsen en het weiland.
Bovendien geloof ik dat homeopathie ook een goede oplossing kan bieden. Ik slik dagelijks zelf een hand vol medicijnen en daar wordt je lichaam ook niet beter van!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:20

Heb je al foto's? Beetje nieuwsgierig. ^_^

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:22

Jaaaa, ik zal ze er morgen direct even opzetten.. Via telefoon lukt dat niet echt, dus moet even achter de computer! Ze is in ieder geval bruin en heel lief! <3

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:31

En is ze al een beetje gewend? :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:38

Wat goed dat je dit doet! :) ben benieuwd naar foto's

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:38

Veel plezier met jullie rakker!