Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

NaomixAline schreef:Mijn vader heeft erg veel last van allergie voor honden en dieren in het algemeen. Wij hebben nu een Newfoundlander, hiermee helemaal geen problemen, ook andere mensen met allergieën die bij ons komen hebben er niet tot nauwelijks last van.
Het enige is, ze zijn wat groot en slijmen wat meer dan de gemiddelde hond...

ilayda schreef:Heb wel al wat rassen opgezocht en zag ook die poedel kruisingen maar vind ze te groot.
Maar ik lees ook soms verhalen dat mensen toch allergische worden.
Daar ben ik heel bang voor.
MayDayParade schreef:Mijn schoonouders en vriend hebben een Labradoodle en dat is echt ideaal. Schoonzus en schoonmoeder zijn extreem allergisch maar bij de Labradoodle niks. Ook niet bij de pup's of met het trimmen, geen enkele reactie. En qua karakter is ze ook echt helemaal leuk. Enorm leergierig en een echte vrijdoos!
Bij poedels hebben schoon- moeder en zus wel reactie. Het gaat ook niet alleen om de haren die ze verliezen, maar ook om de huidschilfers.
Verder weet ik er niet veel van, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt!
ilayda schreef:MayDayParade schreef:Mijn schoonouders en vriend hebben een Labradoodle en dat is echt ideaal. Schoonzus en schoonmoeder zijn extreem allergisch maar bij de Labradoodle niks. Ook niet bij de pup's of met het trimmen, geen enkele reactie. En qua karakter is ze ook echt helemaal leuk. Enorm leergierig en een echte vrijdoos!
Bij poedels hebben schoon- moeder en zus wel reactie. Het gaat ook niet alleen om de haren die ze verliezen, maar ook om de huidschilfers.
Verder weet ik er niet veel van, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Vind alleen een labradoodle niet zo leuk wil het liefst een kleintje. En de meeste mensen horen ook weer niet allergische te worden van een poedel maar zo zie je maar dat daar ook uitzonderingen in zijn. Daarom wou ik wat meer info, niet dat ik straks met een hond zit die na 1 week weer weg moet
Cassidy schreef:ilayda schreef:Heb wel al wat rassen opgezocht en zag ook die poedel kruisingen maar vind ze te groot.
Maar ik lees ook soms verhalen dat mensen toch allergische worden.
Daar ben ik heel bang voor.
Wat is de reden dat je voor een kruising gaat? Poedels (de echte, pure, niet gekruiste versie) heb je in DRIE maten.
TOY, STANDAARD en KONINGSPOEDELS.
Kies voor een van deze versies Poedels en je hebt vast wel een maat die aan je eisen voldoet.
Yipee schreef:Het hangt er ook vanaf of je dochter allergisch is voor hondenvacht of voor de huidschilfers. Als je dochter allergisch is voor vacht dan wil de vacht van de labradoodle of vergelijkbaar soort ras weleens helpen.
Is je dochter allergisch voor de huidschilfers dan kan geen enkele hond.
Ik zou toch eerst gewoon eens een hond proberen/lenen en kijken hoe dat gaat.

ilayda schreef:Yipee schreef:Het hangt er ook vanaf of je dochter allergisch is voor hondenvacht of voor de huidschilfers. Als je dochter allergisch is voor vacht dan wil de vacht van de labradoodle of vergelijkbaar soort ras weleens helpen.
Is je dochter allergisch voor de huidschilfers dan kan geen enkele hond.
Ik zou toch eerst gewoon eens een hond proberen/lenen en kijken hoe dat gaat.
Had gelezen dat Maltezers die huidschilfers niet zo erg hadden, weet het niet precies meer zal het even opzoeken.
ik kan jammer genoeg niemand met een hond (een hond die niet verhaart) dus dat is heel jammer
Cassidy schreef:Bij mijn weten valt een Malteser niet onder de rassen van allergievriendelijke honden.
De poedel en labradoodle wel.
Dus wil je voor een ras gaan die goed past bij je allergie, dan ga voor een van de rassen die aansluit bij het feit dat ze geschikt zijn bij een allergie. En ga niet eigenwijs je eigen weg volgen want dan kan ik je op een briefje geven dat je een hond idd na twee weken terug kunt brengen.