Piepkleine witte beestjes bij gerbils

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Piepkleine witte beestjes bij gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 17:23

Hallo, ik zit met een vervelend probleem. Gisteravond heb ik hele kleine witte beestjes ontdekt bij mijn gerbils in het terrarium. Ze zijn echt met heel veel en lopen langzaam. Zouden dit luizen kunnen zijn? Hoe ga ik deze bestrijden? Ik heb wel anti-parasietenspul van Beaphar die ook helpt tegen luizen en mijten, maar daar is meteen probleem 2: ze lopen dus ook in de omgeving rond het terrarium. Hoe ga ik hier ooit van af komen? :oo

nathalie_v

Re: Piepkleine witte beestjes bij gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:18

Even naar de DA, of in ieder geval even bellen ;-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:22

Hup gelijk de kooi helemaal leeggooien en zeer goed reinigen met heet water en goed afdrogen en verder zo inrichten zoals altijd en de gerbils er weer in en de omgeving ervan direct goed reinigen met een scheut allesreiniger in heet water en soppen maar en goed drogen.

Wel zou ik eerst kijken waar die beestjes vandaan komen, van de planten of van de bodembedekking, hooi ofzo? en vooral de DA bellen voor advies............... hoe te handelen bij de gerbils en om verdere verspreiding te voorkomen en te bestrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:25

Alles leeggooien en schoonboenen. Omgeving ook helemaal schoonmaken.
Dan even belletje naar de DA :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:28

Paar van die dingen vangen met stukje plakband.
Dan hele boel saneren, dus leeggooien, heet uitwassen (hoe heter hoe beter) en je gerbils behandelen.
Raar dat je er veel in de omgeving ziet, luizen en mijten die op knagers (of andere dieren zitten), moeten vaak echt OP de gastheer zitten en niet in de omgeving. (althans voornamelijk)
Dus flink kans dat je iets in je bak hebt zitten wat met iets anders is meegelift.