Poes vermist.. wanhopig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Poes vermist.. wanhopig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 10:04

Lieve allemaal,

Sinds maandag is mijn kind, mijn baby, mijn lieve poezekind vermist. Ze komt elk uurtje thuis.. ze haalt ons op bij de auto als we uit het werk komen. Ze is hier op bokt, live geboren, veel bokkers hebben de bevalling mee mogen maken live via de webcam. Zij is de enige die ik heb gehouden. En nu. Enkele jaren later, onze meest knuffelige schat is van de aardbodem verdwenen..

Maandagmiddag voor het laatst gezien, mijn moeder ging naar het werk, en daarna is poek niet meer thuis gekomen.. De dierenambulance is op de hoogte, zodra ze gevonden wordt dead or alive weten wij het. Alle asiels in de omgeving, alle dierenartsen zijn op de hoogte. Flyers hangen overal, en het hele dorp heeft een briefje gekregen of ze even in de schuur willen kijken. Lieve reacties terug gehad dat ze naar haar uit zouden kijken als ze gingen lopen met de hond enz. Langs alle wegen/sloten/bosjes gekeken. Het is hier niet zo groot en vrij overzichtelijk, als ze aangereden zou zijn, dan zouden we haar wel vinden. Ze staat ook al op amivedi, websites van de asiels en dierenbescherming en de dierenambu, ook op marktplaats en nog wat sites.. Volgende week komt ze in de krant..

Ik moet het even van mij afschrijven. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het met de zoektocht staat.. En wie weet heeft iemand van jullie tips wat ik nog kan proberen..

Even wat notes :

Naam: Poekie
Jaar of 4 oud.
Poes, gesteriliseerd
Zwart witje, witte sokjes, borst, kin en buik. Ook witte snorharen.
Beetje fatsig, maar dat kan er nu al af zijn.
Vermist : Luxwoude
Sinds : 27 oktober

Afbeelding

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:09

Wat verschrikkelijk , ik hoop dat ze terug gevonden word.

Niet flauw bedoeld maar dit is wel een van de redenen waarom ik mijn katten enkel in een afgesloten gedeelte buiten laat.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:09

Ik zou ook even de gemeente inlichten. Als die een dood dier vinden ruimen ze het op.
Succes verder

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:18

Wat vervelend. Meer kan je denk ik voorlopig niet doen dan briefjes ophangen/rondbrengen en van alles waarschuwen. Regelmatig maar even rondlopen en roepen. Vooral smorgens vroeg of savonds als het stil is. Misschien kun je de poes horen mauwen.
Wat wel heel naar is, is als ze bijv gewond is door een aanrijding en ze verstoppen zich ergens. Dan kun je zoeken tot je een ons weegt. Succes!

m0niekkkie

Re: Poes vermist.. wanhopig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:20

Wat naar zeg, ik was mijne een tijdje geleden ook kwijt, gelukkig was ze na een week weer terecht.
Heb je ook al een facebook bericht gemaakt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:25

Ik was mijn kater ook kwijt maandag. Van 6 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts... Ik was in alle staten, heb alle asiels, dierenambulance en amivedi gebeld. Gelukkig is hij weer terug gekomen, maar ik snap jouw paniek. Dat had ik ook. Je blijft maar roepen en zoeken...

Deel je zoekactie op FB of hang briefjes met foto's op in de buurt. Hopelijk komt ze snel weer terug.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:25

Aagh sterkte. Ik ben vorig jaar mijn poes 5 dagen kwijt geweest. Ze zat opgesloten in een leegstaand huis waarin begin van de week door een aannemer werd geklust. Pas in het weekend zag de buurvrouw d'r binnen in dat huis. De woningbouw heeft toen 's avonds laat nog het huis voor ons geopend.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:30

eldie schreef:
Ik zou ook even de gemeente inlichten. Als die een dood dier vinden ruimen ze het op.
Succes verder

Als ze gechipt is, kijken ze dat wel na. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is.... Heb onze kitten van 13 weken deze week ook laten chippen, juist die kleintjes willen nog wel eens naar buiten glippen (nog niet gebeurd gelukkig, want hij mag van mij nog niet).

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 10:38

jiperdepip schreef:
Wat verschrikkelijk , ik hoop dat ze terug gevonden word.

Niet flauw bedoeld maar dit is wel een van de redenen waarom ik mijn katten enkel in een afgesloten gedeelte buiten laat.

Deze was ook een binnenkat, maar mission impossible, wist op laatst hoe alle ramen open moesten :')

Een FB actie heb ik ook al op gezet, en briefjes met fotos enz hangen er al een paar dagen nu.

De gemeente ruimt het bij ons niet op, dat doet de dierenambu.

Ze heeft geen chip, was nog wel het plan maar goed, dat vergeet je dan weer. Ze krijgt er dan ook zoon GPS tracker bij als ze terug komt.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:42

Heb je een linkje naar het fb bericht? Ik ken mensen uit die omgeving en kom er zelf ook nog wel eens, zal voor je uitkijken, hopelijk is ze snel terug!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 12:20

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:24

Heb hier nu ook al een paar dagen een "verstekelingetje". Is niet bij ons weg te slaan.....
Tuurlijk zou hij kunnen blijven maar dat kun je niet maken. Na het weekend dus maar even langs de veearts om te kijken ofhij gechipt is.
Hoop dat iemand die jouw lieveling tegenkomt opvangt of wat dan ook dat ook doet. Huisdieren zijn je maatje, zou de mijne ook niet willen missen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:17

Wat ellendig zeg. Mijn kat was naar beneden gevallen/ gesprongen en door iemand mee genomen. Gelukkig, doordat ik iedereen vroeg op straat of ze mijn kat hadden zien lopen kwam een meisje hem terug brengen. Heel veel sterkte. Heb je ook een advertentie op marktplaats gezet?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 10:31

Pauline schreef:
Wat ellendig zeg. Mijn kat was naar beneden gevallen/ gesprongen en door iemand mee genomen. Gelukkig, doordat ik iedereen vroeg op straat of ze mijn kat hadden zien lopen kwam een meisje hem terug brengen. Heel veel sterkte. Heb je ook een advertentie op marktplaats gezet?

Ja ze staat op marktplaats.
Nog steeds geen teken van poek..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 14:35

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:37

Fijn dat ze weer terug is!!!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 14:37

We hebben geen idee waar ze gezeten heeft, ze meurt naar diesel/garage dus waarschijnlijk in een hok van iets. Ze is heel erg onrustig en in de war, schrikkerig en ze had best honger, ze ziet er goed uit voor de rest, niet uitgedroogd of dergelijk, wel een beetje muffig/stoffig. Was de auto's aan het wassen en daar komt ze aanrennen luidkeels mieuw mieuw. We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar damn wat zijn we blij dat ze weer thuis is!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:39

Wat fijn dat ze er weer is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:03

Maak je morgen meteen een afspraak voor chippen?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 17:29

Cayenne schreef:
Maak je morgen meteen een afspraak voor chippen?

Deze week ja :j Maar ik wil eerst even kijken naar dat nieuwe systeem met gps tracking system erin. Ze gaat iig even niet naar buiten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:43

Dikke kans dat ze ergens een keer een garage binnen gegaan is, dat die daarna dichtgegaan is en nu weer openging.
Gelukkig is ze er weer! :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:04

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:08

blij voor je dat ze weer thuis is.
Mijn kater is jaren geleden 8 maanden weg geweest, dacht werkelijk dat hij dood was en ineens zat hij weer voor de deur na 8 maanden dus het kan nog erger......
Maar gelukkig voor jou is poezel weer terug

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:09

Wat fijn dat ze thuis is!! Ik zou ook in alle staten zijn als mijn kat pleite zou zijn.... Moet er niet aan denken (houd hem ook binnen..)! Absoluut chippen, hoor!! Dierenartsen, asielen, ambulance; maken allemaal gebruik van de chip database.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:17

mooi dat ze weer terug is !

ons kat is wel vaker een periode weg, maar toen we hem net hadden, was die een dag weg, wij janken ( ik was 7 jaar :') ) en toen deden we de caravan open, zat ie daar in opgesloten..

mn moeder was die dag ervoor in de caravan aan de gang geweest, toen is de kat er bij in gekropen, en dat heeft mn moeder nooit gemerkt, hij is 7 jaar en is er nog steeds !