Gisteravond was ik met de hond aan het lopen, we waren bijna thuis, en op een gegeven moment zien hond en ik iets zitten. Op de vlonder voor een huis zat 'iets'.

'Iets' bleek een egeltje! Meet Hannes

Hannes woont bij ons in het park, en is om één of andere vage reden op de vlonder gaan zitten. In eerste instantie dacht ik dat hij dood was, maar hij bleek gewoon te leven.
Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moest, maar aangezien hij vlakbij een, weliswaar niet heel drukke, weg zat, kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om door te lopen.
Dus dan kom je tot de conclusie: ik ga dit beestje weer veilig in het struikgewas zetten. Hoe ik dat ga doen is alleen de vraag.
Bijten ze? Hebben ze ziektes of vlooien? Ik had echt geen idee, maar om het beestje stress te besparen en een comfortabele reis te bezorgen besloot ik om hem te vervoeren in de capuchon van mijn jas
Hond op een gepaste afstand gehouden, die vond het natuurlijk geweldig, en hup, Hannes heel voorzichtig in mijn capuchon getild om hem verderop in het park weer uit te zetten.
Hannes in de capuchon

Volgens mij vond ie het wel best

En toen heb ik hem weer uitgezet. Vond ik best jammer, stiekem had ik Hannes best mee naar huis willen nemen
. Mooi beschut plekje in de struiken gezocht.

Dag Hannes!

Ik weet nog steeds niet waarom hij voor de deur is gaan zitten, dacht dat egeltjes altijd erg schuw waren, maar blijkbaar niet dus...
Dus weer wat geleerd, dit keer hoe ik een egel weer veilig thuis kan brengen
.Ik weet niet of hij ziek was. Toen ik hem de eerste keer optilde/aanraakte maakte hij een bolletje van zichzelf, de keren daarna niet. Hij was ook gewoon warm. Ik heb geen verstand van egels, maar het leek mij het beste om hem gewoon weer terug in het park te zetten.
Ik zal straks nog even kijken of hij weg is, maar ik denk dat dat wel het geval is.