Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabini schreef:Als de poes daadwerkelijk al is gedekt, zal tijdens de castratie de hele baarmoeder verwijderd moeten worden en wordt de gehele ingreep zwaarder en wellicht ook duurder.
Kuggur schreef:Niet echt een on-topic bericht dit.. Maar wel interessant. Heb je wel eens zo'n operatie gezien of ben je paraveterinair? Iedereen heeft andere ervaringen natuurlijkSabini schreef:Als de poes daadwerkelijk al is gedekt, zal tijdens de castratie de hele baarmoeder verwijderd moeten worden en wordt de gehele ingreep zwaarder en wellicht ook duurder.
Hier wordt de baarmoeder standaard eruit gehaald bij castratie. maakt de operatie echt niet "zwaarder" hoor, en er is ook geen enkele reden waarom dat duurder zou moeten zijn.
Eierstokken verwijderen is een minder grote ingreep dan eierstokken én baarmoeder verwijderen. Sommige dierenartsen gebruiken in het tweede geval een grotere incisie = meer hechtdraad = meer tijd = een iets ander bedrag op de rekening van de klant. Maar elke dierenarts heeft zijn 'eigen' voorkeur bij het castreren van een poes; sommige dierenartsen halen alleen de baarmoeder eruit als deze afwijkend is, anderen doen het standaard.
ivm de leeftijd hebben we haar op de poezenpil gezet en 6 maanden geholpen.Isaboy schreef:De geholpen kater is in de war omdat de jonge poes heel ander gedrag vertoond (ze is gestresst vanwege de hoeveelheid hormonen die door haar lichaam gieren tijdens deze eerste krolsheid). Misschien heeft ze zichzelf aangeboden bij de geholpen kater en wist hij zich geen raad door er maar gewoon bovenop te gaan zitten. Dit zie je wel vaker bij geholpen katers die met intacte poezen samenleven.Ik heb werkelijk geen idee of ze krols is geweest of ik ze is bijna 6 maanden,
Geen gemauw gehoord niets
Het enige wat me opviel is dus het flemen van broerlief en dat hij dus soms in de dekhouding boven op haar gaat zitten+bijten in haar nek maar dan sturen we hem er gelijk af
En vandeweek zat ineens onze 1 jarige geholpen kater in de dekhouding op haar +bijten in haar nek ook die eraf gestuurd
We stonden echt te kijken van ehh je bent geholpen gelijk toen het kon dus volgens mij hoor je die behoefte s niet te hebben.
Isaboy schreef:Een gemiddelde poes wordt voor het eerste krols rond de leeftijd van 6-7 maanden. De ene is er sneller bij dan de ander.Maar kan het echt al als ze pas net 6 maanden zijn ? Zowel kater als poes
Isaboy schreef:Maar kan het echt al als ze pas net 6 maanden zijn ? Zowel kater als poes
Je hebt helemaal gelijk!