Wat een pech...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Wat een pech...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 20:52

Tja, dat kun je wel zeggen. De afgelopen tijd heb ik de deur van dierenarts platgelopen..
Vandaag was het Semmies beurt. Semmie is een jonge kater van 3,5 jaar.

Vanmorgen wilde ik de deur uit gaan naar mijn werk en ineens hoorde ik babygehuil boven Huuuuh? :? Dus ik ren naar boven, want ik hoorde dat het Semmie was. Ik heb hem nog nooit zo horen janken, hij zat op de grond. Heb hem gerustgesteld en ben naar mijn werk gegaan.. Hij is die ochtend bizar dicht tegen mijn man aan gekropen (doet ie normaal nooit) en heeft de hele ochtend geslapen met hem.
Hij is slowmotion naar beneden gegaan en was heel traag in de ochtend.. Ik kwam rond een uur of 1 thuis en toen gebeurde er iets vervelends.. Hij begon weer heel hard te huilen en viel om.. ;( t arme kind.. Na een tijdje was hij weer rustig en liep wankelend weg. Mijn man zei, hij heeft stress (door nieuwe hond) en geef hem maar wat rust... Dus dat deed ik met enige tegenzin... De rest van de dag was hij traag en in de middag hebben we lekker samen op bed gelegen.
Rond een uur of 6 hoopte ik dat Semmie wat wilde eten. Nee dus.. Hij begon hij weer heel hard te huilen en kroop weg in een hoekje. Daar had hij naar mijn idee iets van buikkrampen ofzo... Ook hele wijde pupillen (vanaf de middag al) Dit was de bom, ik moest naar de dierenarts! Wat als hij iets ernstigs heeft en er morgen niet meer is?! Ik kon niet nog een nacht wachten, mijn arme mannetje had pijn! :(:) Dus dierenarts gebeld en kon zo terecht.

De dierenarts kon niets 'geks' of alarmerends vinden, alleen een hartruis. Wat o wat zou dit geweest kunnen zijn? Wat mankeerd(e) mijn mannetje? :(:) Iemand ervaring?

Ps. Hij ligt nu lekker naast me op de bank :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:54

Misschien verkeerd neergekomen en zijn rug bezeerd?
Sterkte! Klinkt erg pijnlijk.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 20:55

Cayenne schreef:
Misschien verkeerd neergekomen en zijn rug bezeerd?
Sterkte! Klinkt erg pijnlijk.

Tja, kan me niet echt voorstellen. Tis een echte binnenkat. En daarbij heeft de DA ook aan zn rug gevoeld en gaf ie geen kick..
Dankje!

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:02

temperatuur ook gemeten ? Vreselijk als je dier pijn heeft en je weet niet wat het is. Heeft hij Iets verkeerds gegeten ? Is hij rillerig ? Als hij rillerig is lekker een kruik met handdoek er omheen. Goed ontlasting en urine in gaten houden dat geeft soms ook aan dat er in de buik iets niet lekker zit. Als hij niet wil eten kun je ook kip koken dat lusten ze dan meestal wel. Bij stress zou je van Feliway een verdamper kunnen kopen. Wel prijzig maar echt een succes bij mijn schuwe kat. Die heeft door komst opvang kittens asiel twee weken onder mn bed gebivakeerd van angst en na drie dagen met de verdamper komt ie zelfs weer op de bank. Succes

boyca

Re: Wat een pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:17

Is het geen blaasgruis, deze kan dan inmiddels wel uitgeplast zijn waardoor hij nu weer rustig is maar als dat in de urinebuis zit is dat geen pretje.
Vroeger ook een ex-kater gehad met blaasgruis, janken als een kind en helemaal in elkaar en ook sloom en wijde pupillen.

sterkte

Brievenbus

Re: Wat een pech...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:20

Tempratuur is gementen, niks geks. Hij is niet rillerig oid. Wellicht iets verkeerds gegeten, dat weet ik niet... Hij komt regelmatig buiten, waar hij zn poepje en plasje doet. Dus komende dagen mag hij lekker op de bak want ik wil het zien :D Feliway ga ik van mn moeder lenen, goed idee! Dankje.
Gruis heeft ie gehad en krijg ie ook speciaal voer voor. Daar is ie ook op gecheckt, was ik idd ook bang voor, maar was niet te voelen.