1 September heb ik mijn allerliefste boerboel van 9 jaar in moeten laten slapen. Ze had een gezwel aan haar poot, welke was opengesprongen, geen redden meer aan helaas.
Nu is mijn labrador Max erg alleen, en stiekum kriebelde het al een tijdje om er een pup of jong volwassen boerboel bij te nemen. Maar ja tussen kriebelen en doen, zit nog een hele periode van nadenken en overdenken wat het beste zou zijn.
Nu is het geval dat de boerboel fokker bij ons in de buurt een 'pup' van 7 maanden te koop heeft. Hij wilde haar eerst houden voor zijn eigen fokkerij, maar heeft toch besloten om haar bij iemand anders onder te brengen.
Ik ben gisteren bij haar geweest en de hond paste me wel!!
Lekker jong en ontstuimig, gelukkig de kleinste van het nest, want moeder is enorm, net als haar zus, jeetje wat een bakbeesten, maar erg gaaf! Teefje was een beetje onder de indruk van het 'komen kijken', mede omdat de jonge fokker erg zijn best deed om haar goed te laten voorkomen. Maar goed, uiteindelijk was alles rustig en heeft ze haar ware aard laten zien, en dat beviel me wel.Maar nu is de vraag; hoe introduceer ik haar met mijn labrador? Mijn labrador Max, 7 jaar, is een beetje een sulletje. Als pup gegrepen door een grote hond en daar is hij nooit echt overheen gekomen. Hij is onzeker en weet niet zo goed wat hij met andere honden aan moet. Met mijn vorige boerboel ging dat op zekere hoogte prima, alleen domineerde zij hem, wat een onderdanige Max tot gevolg had.
Ik ben dus op zoek naar een teefje wat hem gezelschap kan houden en die hem niet de stuipen op het lijf jaagt
en wil dus zondag uit gaan vinden wat ze van elkaar vinden. Teefje heeft nog geen kennis gemaakt met andere honden buiten haar broers en zussen en moeder natuurlijk.Het voorstel is om met Max naar haar toe te gaan en vanuit haar huis een stuk te gaan wandelen. Elkaar dus leren kennen op neutraal terrein. Ben nog een beetje aan het dubben wat de vervolg stap zou kunnen/moeten zijn.
Iemand nog suggesties?
en dan zou ik haar absoluut niet nemen, tenzij je een hond wil met gedragsproblemen.