leuke verlichting voor de avondwandeling gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

leuke verlichting voor de avondwandeling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:25

Nu de donkere dagen er weer zijn, ben ik op zoek naar leuke verlichting om mn honden op de dijk op te laten vallen in t donker, heb nu wat lichtjes van de Action, maar vind die eigenlijk saai en als je in het pikkedonker loopt ook niet super te zien, wie heeft er orginele ideeen, als er maar geen snoer aanzit en het tegen water (regen) kan?
Heb vroeger ook zo'n halsband met een paar lichtjes gehad voor ze, maar of die viel weg in hun vacht en zijn heel snel leeg en hierdoor best duur.
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 29-10-14 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjolvir

Re: leuke verlichting voor de avondwandeing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:27

Ik heb er gewoon van die hardloop banden geel (of grijs) met rode ledlichtjes voor hardlopers met klitteband aan zitten.

Maar daar kunnen ze niet mee zwemmen, dan gaan ze stuk.

Heb ze om de hals (2 aan elkaar) en aan zijn tuig. Hilarisch gezicht een knipperde hond in de verte.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:29

Ik heb gewoon zo'n reflectie vest wat je in je auto hoort te hebben.. beetje open knippen in de nek, en hij past mijn hond perfect :Y) En dan zou je de hardloop-bandjes met de led-lichtjes eventueel nog daar op vast kunnen maken. Zelf doe ik er eentje om de nek, dat is bij mijn hond gelukkig goed zichtbaar.
Bij de Action zijn ze niet duur, en je hebt er ook losse batterijen voor weinig geld.

Sjolvir

Re: leuke verlichting voor de avondwandeing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:31

action 2 strips met lichtjes voor 2.99
Setjes van 4 bij Lidl en Aldi regelmatig in de aanbieding voor 5.99

Heb altijd van die dingen liggen moet over straat met de paarden in het donker en dus de hond.

Miepie77

Re: leuke verlichting voor de avondwandeling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:38

die ga ik morgen even bekijken, maar er moet toch meer zijn, je hebt voor paarden ook van alles voor om de hoeven bv, heb zoiets ooit bij een ijslandershow gezien, zag er zo gaaf uit, lijkt me zeer grappig 4 van die kerstboompjes die over de dijk rennen :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:42

Kost een vermogen van die echte paarden dingen en doorgaans zijn ze snel stuk.
Als notoire in het donker buitenrijders hebben we al heel assortiment getest en deze scoren hoog in gebruiksgemak en levensduur.

(Gaan ruim een heel jaar mee, met 3 x in de week minimaal half uur branden en dan nog alle keren dat er aan de hand wordt gewandeld. En klitteband maakt ze passend voor van alles en nog wat)

Heb hier ook wel eens kerstverlichting met ijssterren aan mijn paard gehangen, maar dat is totaal niet praktisch voor normaal gebruik veel te kwetsbaar. (was wel heel gaaf)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:46

zeker, misschien 1 keer met de kerst dan haha ga morgen even naar die hardloopband kijken

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:53

Ik heb een USB oplaadbare band van de jumper. 1 maat zelf op maat knippen.
Helemaal rondom lichtjes, je ziet mijn hond op grote afstand.
Verkrijgbaar in oranje, rood en blauw

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:55

De hardloopbandjes van de Lidl zijn hier ook veelgebruikt. Twee om z'n nek, en als we gaan fietsen heb ik fietslampjes aan z'n tuig zitten :P Kreeg laatst van een dinnetje een mooie lichtgevende halsband, die moeten we nog uitproberen.. Komt bij Ali vandaan uit China :P

Vergeet vooral ook jezelf niet te verlichten, jij bent voor een andere weggebruiker beter te zien dan een hond :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:59

Hier hardloopbandjes van de action. Gaan ook al even mee.eentje past precies om haar hals. Maar dan moet ze wel kort zijn,anders valt het weg tussen haar weelderige lokken .....

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:04

Bij ons in de paardenwinkel binnenkort komt er iets nieuw, iets dat uit Zweden komt. Een reflectiespray, je kan dat dan op je paard spuiten en bij tegenlicht reflecteert dit! (In Zweden wordt dit gebruikt op het gewei van rendieren voor als ze onverwacht over het straat gaan). Je kan het erna gewoon eraf borstelen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:06

Reflectie is leuke toevoeging, echter kan nooit verlichting vervangen.
Ik rijdt vaak in het donker over de weg, heb ook reflectie deken etc.
En kom vaak andere ruiters tegen met alleen reflectie, maar die zie je echt veels te laat in het donker.
Dan zit je er eerst bovenop en dan zie je ze pas.

Dus naast reflectie is verlichting toch wel een echte must op je paard.
(als je wilt overleven)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:07

Chrlooott schreef:
Bij ons in de paardenwinkel binnenkort komt er iets nieuw, iets dat uit Zweden komt. Een reflectiespray, je kan dat dan op je paard spuiten en bij tegenlicht reflecteert dit! (In Zweden wordt dit gebruikt op het gewei van rendieren voor als ze onverwacht over het straat gaan). Je kan het erna gewoon eraf borstelen

Interessant. Heb je daar een link of foto van? Hoe heet dat product?

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:24

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 09:36

reflectie is idd wat moeilijk te zien, waar ik met de honden loop zijn geen lantaarnpalen dus ze zien me dan pas als ze al bijna bij me zijn, heb zo'n vest aan en de honden hebben nu een fietslichtje om hun halsband, maar dat licht is toch beperkt, vandaar dat ik iets anders zoek

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:38

heb de hardloopbandjes, ziet er goed uit, ben benieuwd hoe lang ze meegaan

die spray lijkt me eerlijk gezegd niets, dan zie je ze te laat en moet ik het er elke avond op doen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:27

Die van mij doen het al een poosje... heb ze verleden jaar oktober gekocht. Was toen nog 3 euro kwijt voor 2 bandjes.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:32

Miepie77 schreef:

die spray lijkt me eerlijk gezegd niets, dan zie je ze te laat en moet ik het er elke avond op doen

Ik vond het eerlijk gezegd ook maar niets, maar hij heeft me paar foto's laten zien. Het probleem is dat er in de maat van mijn paard bijna geen fluoriscerende uitrijdekens zijn! De meeste gaan maar tot 195cm..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:33

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:17

KimD schreef:
Ik ben niet tevreden met alles wat niet voor de hond bestemd is. Die niet hondendingetjes raakt hij op de een of andere manier kwijt. Nu loopt Guinness met zijn eigen zaklamp, maar heb dus nu deze besteld.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zelf ... -halsband/

Eindelijk, door jou dé halsband gevonden waar ik naar op zoek was. :')

Hetzelfde dilemma als TS hier namelijk. Maar dan zonder de dijk. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:05

Chrlooott schreef:
Miepie77 schreef:

Ik vond het eerlijk gezegd ook maar niets, maar hij heeft me paar foto's laten zien. Het probleem is dat er in de maat van mijn paard bijna geen fluoriscerende uitrijdekens zijn! De meeste gaan maar tot 195cm..

Heb stalgenoot met een Clydesdale, zal haar vragen waar ze de hare vandaan heeft, geel met reflectie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 07:05

ik ben voor duur maar goed gegaan en heb leuchtie halsbanden. Ideaal!! Enigste nadeel is dat naast deze band ook nog een halsband aan moet doen omdat je de riem niet aan de band kan doen.

Nadeel van die goedkope sportbanden was dat ik niet eens meer naar mijn eigen honden kon kijken. Veel te fel en als ze knipperen dan waren het net lopende kerstbomen. Deze banden heb ik dat niet mee. Zijn er in allerlei kleuren en geven duidelijk goed licht maar doet niet zeer aan mijn ogen en flikkeren niet.

http://www.leuchtie.nl/

Er zit ook geen aan/uit knop op. Met het grijze stukje onder de kin staat hij aan en als je de band op hangt met dat grijze stuk naar boven dan gaat hij vanzelf uit. Heb ze nu al ruim een jaar en dik tevreden!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:27

Sky heeft ook een kersboom-halsband.
Te koop voor 9 euro bij de dierenwinkel in de buurt. Via USB oplaadbaar.
Vorig jaar heeft ze er twee versleten gedurende de winter.

Band heeft drie verschillende standen (aan, knipperen en draaiend licht (?)) en ze is prima zichtbaar.

Die Leuchtie-banden zien er ook goed uit. Alleen wel prijzig!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 17:24

hahah magda_90 Ja moet toch uitleggen dat ik echt met ze in het pikkedonker loop.

die leuchtiebanden zien er mooi uit, maar idd duur, ze zijn wel oplaadbaar, maar vraag me af hoe dat in de praktijk is, want ga niet elk jaar 4 nieuwe kopen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:06

magda_90 schreef:
KimD schreef:
Ik ben niet tevreden met alles wat niet voor de hond bestemd is. Die niet hondendingetjes raakt hij op de een of andere manier kwijt. Nu loopt Guinness met zijn eigen zaklamp, maar heb dus nu deze besteld.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zelf ... -halsband/

Eindelijk, door jou dé halsband gevonden waar ik naar op zoek was. :')

Hetzelfde dilemma als TS hier namelijk. Maar dan zonder de dijk. :+

Your welcome! *\o/*