Hoe beweegt je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Hoe beweegt je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 19:52

Via Facebook werd een filmpje gedeeld waarin heel mooi te zien is hoe honden in de drie basisgangen eigenlijk bewegen. Het eerste gedeelte zijn slow-motion stukjes, daarna een röntgenologisch stukje en daarna animatie waarin de spierpartijen zichtbaar zijn.

https://www.facebook.com/video.php?v=278591875497574

Op Youtube staan diverse langere versies:

8nnemiek

Re: Hoe beweegt je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:22

Inderdaad heel mooi om te zien, zeker zo in slow motion!

Toevallig heb ik vorige maand op de renbaan ook een slow motion filmpje van mijn hond gemaakt :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:27

Oh blijft geweldig om te zien! Het boek Dogsteps, gaat over gangwerk, is ook echt heel tof om te lezen, E&B materiaal :)

Faizahs filmpje is ook heel tof Annemiek, jammer dat dr benen er net niet helemaal op staan, imposante galop hebben windhonden toch! Ik heb geen goeie kwaliteit highspeed camera, maar de manier waarop mijn hond ontploft als we een balletje gooien vind ik ook prachtig :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:41

Bedankt voor de tip, dat boek lijkt mij zeker prachtig!

Heel mooi filmpje ook. Ik moet wel ergens denken aan een andrelon reclame. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:18

Mooi filmpje Annemiek. Zulk haar geeft een cool effect op hoge snelheden. Heb je hem geklokt? Hoe hard ging hij?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:21

Grappig he, dat haar :') We liggen elke keer weer dubbel als ze zo hard aan t rennen is en die oren als een dolle in het rond zwiepen :))

We hebben niet kunnen klokken dit keer. Ze had voor de fok een haasvastverklaring nodig en daarvoor moest ze een bocht en een recht stuk rennen, en omdat het de eerste keer was en we haar niet wilden overvragen is ze halverwege de baan gestart.. Geen starttijd dus, maar achteraf had ze makkelijk een volle ronde kunnen lopen. Ze ging enorm hard :))
Onze afghanen zijn gebouwd om te jagen in de bergen, en zijn dus heel goed met bochten en heuvels en springen, maar iets minder snel op lange rechte stukken, dus een greyhound of saluki zal wat sneller zijn dan een afghaan.