help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 07:19

Hi all,

Even een korte situatie schets. Mijn vriend heeft 2 tekkels. Bij hem zitten ze altijd benede en slapen ze snachts in de banche. Behalve dat ze 's ochtends mega irritant zijn met blijven piepen tot je naast ze zit, heb je er daar eigenlijk heen kind aan.

Bij mij slapen ze ook in de woonkamer in een zelfde soort banche. In het begin ging het goed maar de laatste tijd houden ze ons de hele nacht wakker met blaffen, janken en piepen. Ik heb werkelijk geen idee wat we hier mee moeten of waar het vandaan komt! Het is niet te warm of te koud, ze worden gewoon uitgelaten als altijd, we doen al de gordijnen dicht zodat het donkerder is...

Ik moet toegeven dat ik het aardig zat aan het worden ben, aangezien bij mij de wekker gewoon iedere dag vroeg gaat!

Wie kan mij helpen!?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:20

Hoeveel beweging en afleiding krijgen ze per dag?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 07:27

Ze lopen de hele dag los in huis en de tuin, we wandelen ermee en ze zitten de rest van de tijd op schoot....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:28

Krijgen ze ook geestelijke uitdaging?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:29

Soms helpt het om een doek op de benche te leggen zodat het meer een holletje is. Maar waarom zitten ze s'nachts vast?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 07:32

Geestelijke uitdaging?

Ligt al een doek over heen. Geen idee, liggen ze al vanaf puppy. Hier is het wel nodig omdat ze anders de hele nacht op de bank staan te blaffen naar buiten toe(ook zo irritant!) Heb wel het idee dat ze het fijn vinden want overdag slapen ze ook gewoon in de banche terwijl die open staat..

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:49

je zou een aantal denkspelletje voor ze kunnen bedenken om samen met de honden te doen. Verstoppertje of gewoon lekker rennen achter een bal aan.

Kijk ook nog even naar de omgevingsfactoren, is er bij jou misschien een hinderlijk hoog geluid of zit er verder op ook een hond te blaffen?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:14

Vervelend! Mag ik vragen hoe jullie reageren op het gepiep en geblaf?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:19

Hoe lang is "de laatste tijd"? :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:20

Wat is er mis met IS HET NOU POTVERHIERENGUNTER AFGELOPEN STELLETJE TUIG!!!!!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:26

Vermoedelijk dat het niet werkt Billy....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:28

Geen overwicht op de honden dan? jammer

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 08:33

Ze spelen vooral.met elkaar.. Begrijp niet waarom zouden die spelletjes helpen tegen het blaffen wat ze alleen bij mij doen?

Hoog tonen is een goede, zelf hoor ik niets maar misschien dat er tocg geluid van de tv afkomt ofzo

Het is trouwens pas sinds een maand ofzo he, daarvoor ging het prima! Heb ze vannacht na 3 uur janken op de slaapkamer gelegd en toen was get klaar. Maar dat gaat geen blijvende oplossing zijn!

We hebben afkappen,.laten schrikken, negeren, goed gedrag belonen enz allemaal al geprobeerd. Werkt 4 minuten en dan begint het opnieuw

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:35

Billy schreef:
Wat is er mis met IS HET NOU POTVERHIERENGUNTER AFGELOPEN STELLETJE TUIG!!!!!!

Ja dit dus. Als mijn honden mij 's nachts onnodig wakker maken roep ik van boven dat ze moeten zwijgen. Doen ze dit niet dan kom ik naar beneden :Y)
Mijn honden weten ondertussen heel goed dat het slaapuur heilig is en dat ik 's morgens alleen zachtjes en rustig wil benadert worden :D
Geef ze vooral niet de aandacht die ze op die manier proberen op te eisen. Dus geen geruststellingen voor het slapengaan of knuffels of wat dan ook, maar een boze zwijg als je ze hoort.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 08:37

Moet ik dan 4 uur lang gaan terug gillen? Dat werkt niet, jammer maar waar

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:40

Het is duidelijk dat ze weten hoe ze je kunnen manipuleren. Dat hebben ze ergers geleerd dat dit werkt. Jou taak om dit weer om te zetten.

Kijk terug waardoor is dit begonnen wat heb je toegelaten wat je eerder niet deed bijv

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:43

Ik vermoed dat je het gedrag aan het bekrachtigen bent door te reageren op het vocaliseren (piepen, blaffen, janken).

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:02

Als ze na een zwijg zich niet kunnen gedragen dan ga ik wel een stapje verder hoor.
Mijn jack russeltje is ook een echt keffertje zoals ze hier zeggen, maar binnen in huis moeten ze niet onnodig gaan blaffen. Enkel als de deurbel gaat en dan nog 1x en geen 5 min. aan een stuk.

De ene hond blaft al gemakkelijker als de andere, maar het is doenbaar om ze te leren zwijgen op commando. Blijkbaar hebben ze niet door dat ze moeten zwijgen oftewel zijn ze van jou en je vriend totaal niet onder de indruk as jullie het vragen... Ze moeten wel beseffen dat het menens is en bij de ene hond is het met 1 of 2x naar beneden lopen en een schreeuw genoeg, maar bij een andere dan weer niet en zul je dus iets demonstratiever moeten zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 09:04

Weet je wat het is, ik ben het zat om altijd die beesten te moeten straffen. Bv dat zit die rui op de bank naar buiten te blaffen, eerst waarschuwen, dan een keertje aantikken om attent te maken en daarna stuur hem van de bank af. Als die vervolgens een minuut later weer sniekie op dezelfde positie zit om het blaffen te hervatten, gaat ti weer de bank af en de keuken in. Dat gaat dan vervolgens 10 min goed en begint het weer opnieuw. Dit gevecht voer ik al 1.5 jaar, nul verbetering

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:07

Dan is er dus veel meer loos dan alleen het blaffen in de nacht. Jij (en misschien je vriend) hebben blijkbaar geen overwicht op de dieren. Misschien is een cursus een idee?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:16

Romyv schreef:
Dit gevecht voer ik al 1.5 jaar, nul verbetering

Omdat je elke toch weer toegeeft als ik het zo lees.
Ze komen elke keer weer op de bank en blijven doen wat ze doen. Op een gegeven moment hou jij op met ze corrigeren en dat weten ze, hetzelfde verhaal 's nachts, als ze lang genoeg onrustig blijven haal je ze naar boven en dan is het rustig. Snap heel goed dat je ze naar boven haalt want je wilt uiteindelijk ook een keer slapen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:20

Ook ik zeg; braingames!

De hond wordt niet alleen maar moe van spelen, rennen en lopen. Je moet ook zijn hersens moe krijgen. Verstop brokjes door het huis die ze moeten vinden bijvoorbeeld. Je hebt ook speciale hondenspelletjes. Dan zijn ze rustig bezig en moeten ze hun hersenen gebruiken, waar ze ook moe van worden.

Hebben jullie al eens gedacht aan een cursus? Of hebben ze dat al gehad?
Is het niet een idee om verder te trainen met de honden zoals truucjes aanleren? Zijn ze ook bezig met hersenwerk en verstevigd de band tussen jullie :j

Verder zie ik volgens mij ook terugkomen dat de honden toch steeds weer hun zin krijgen...ja, waarom zou je dan luisteren als het met vervelend gedrag ook lukt en je daarmee juist je zin krijgt? :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:36

Hersenwerk bedoel ik daarmee.
Veel honden worden baldadig, gaan blaffen enz omdat ze dat soort uitdaging missen.

Los in huis en tuin en wat wandelend is vaak alleen maar geestdodend omdat ze zelf maar uit moeten zoeken.

Een goed soort hersenwerk is ontzettend vermoeiend maar kan een hond enorm veel voldoening geven waardoor ze veel meer rust in het koppie krijgen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 10:15

Het stomme is, ik geef dus niet op en ben he consequent. Bij mij worden ze opgevoed, gestraft en beloont.

Bij hem thuis niet, daar zijn ze braver bij hem dan bij mij... Is toch raar!?

Oké, zal eens kijken of hersenwerk gaat helpen! Jullie geven wel veel inzicht, thnx

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:31

Misschien hebben ze meer ontzag voor je vriend dan voor jou?

Ze weten wat ze kunnen maken bij jou voordat je echt boos wordt.