Vraag over mijn konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danique_X

Vraag over mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:18

Heey :),

Ik zat te twijfelen of ik het hierop zou zetten maar ik doe het toch. Mijn konijn doet de laatste tijd erg raar -O- ! Ze bijt overal op! Op de tralies, op de wc, op het trappetje, op mij :oo.. etc. Nu was mijn vraag, weten jullie wat er misschien aan de hand is :(! Ze maakt heel veel lawaai, dan probeert ze door het hok heen te graven maar dat duurt dan ook echt een kwartier. Alles wat boven ligt gooit ze naar beneden en ook haar trappetje. Als ik het trappetje weer goed zet gaat ze die avond/nacht voor het trappetje graven?! Ze was eerst een heel rustig en lieve konijn.. haar hok is 1,5x1,5 en heeft 2 verdiepingen. En ze komt regelmatig los! (het is bij mij op mijn kamer trouwens ;) )

Hopelijk weten jullie iets :\!

Geryon

Re: Vraag over mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:24

Hoe oud is ze? Zou de pubertijd kunnen zijn. Het kan ook zo zijn dat ze ongelukkig is omdat ze alleen zit. Konijnen horen met zijn tweeen he. :)

Heb je een foto van je hok? Heb zo'n hok nog nooit gezien! Zelf gemaakt? :)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:27

Is opzich niet heel raar konijnengedrag. Die van mij knagen ook graag overal en, graven in hun hok en vinden het leuk om hun wc en bakje te verplaatsen. Maar het is natuurlijk wel raar dat die van jou dat eerst niet deed. Misschien verveling?

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:29

Geryon schreef:
Hoe oud is ze? Zou de pubertijd kunnen zijn. Het kan ook zo zijn dat ze ongelukkig is omdat ze alleen zit. Konijnen horen met zijn tweeen he. :)

Heb je een foto van je hok? Heb zo'n hok nog nooit gezien! Zelf gemaakt? :)

Bedankt voor je snelle antwoord :)! Ze is ongeveer 7 maanden. Ik heb geen foto maar die kan ik wel maken. Nee ik heb het niet zelf gemaakt, ik weet ook niet van welk merk het is want ik heb het op marktplaats gekocht ;). (Ze is nu trouwens weer aan het graven..)

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:33

Noppes schreef:
Is opzich niet heel raar konijnengedrag. Die van mij knagen ook graag overal en, graven in hun hok en vinden het leuk om hun wc en bakje te verplaatsen. Maar het is natuurlijk wel raar dat die van jou dat eerst niet deed. Misschien verveling?

Ja ze deed het eerst normaal zoals andere/bijna niet, maar nu veel erger en anders enzo. Ik heb er genoeg speeltjes en knaagdingen in. Misschien mist ze toch een vriendje :(:).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:37

Dan zou het heel goed kunnen dat je konijntje in de pubertijd zit!

Bedoel je dat je hok 1,5 meter breed is en 1,5 meter lang en dan nog met een verdiepig erop? Ik ben wel benieuwd ja!

Heb je er wel eens over nagedacht je konijn een vriendje te geven? Je kan er gewoon een bij een opvang halen.

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:43

Geryon schreef:
Dan zou het heel goed kunnen dat je konijntje in de pubertijd zit!

Bedoel je dat je hok 1,5 meter breed is en 1,5 meter lang en dan nog met een verdiepig erop? Ik ben wel benieuwd ja!

Heb je er wel eens over nagedacht je konijn een vriendje te geven? Je kan er gewoon een bij een opvang halen.

Okey! Ja ik bedoel dat het hok 1,5 meter breed is en 1,5 meter lang idd (er is dan nog wel een hoekje eruit ben ik vergeten bij te melden maar dat is maar een klein stukje :+.) En daar zit dan een verdieping bovenop :j. Okeey, dat is denk ik dan een goed idee :) !

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:48

Een vriendje ophalen is inderdaad een hele goede tip. Konijnen horen niet alleen te zitten. Ik heb ook vroeger één konijn gehad. Nu heb ik er twee en zie ik dat ze zoveel gelukkiger zijn samen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:25

Mijn konijn was echt een kreng, we hebben haar laten helpen (Wegens haar gedrag) en een vriendje voor haar gehaald. Ze is nu een totaal ander konijn!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:27

Hmm ik denk eerder aan verveling (of combi van pubertijd en verveling). Mijn oude overledene konijn deed exact hetzelfde en was alleen. Nu heb ik 2 pubertjes en die vermaken zich prima. :j

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:33

Ik denk dat je konijn zich verveelt, ik zeg, neem een 2e konijn erbij, mijn konijn zat ook tot een maand geleden alleen, nu hij er een vriendin bij heeft is hij wel zichtbaar blijer. Is dit geen mogelijkheid dan kan je misschien speeltjes maken, hooi door een leeg wc rolletje bijvoorbeeld.

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 18:04

Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker tegen m'n moeder zeggen en dit laten lezen :D!