Kitten bijt overal in en eet ook echt alles..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Kitten bijt overal in en eet ook echt alles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 00:23

Tja, mijn kleine meneer (sphynx/cornish rex) is nu 5 maanden, hij is geënt, ontwormt, geheel gezond bevonden door de dierenarts, maar....

Hij is net een kleine piranha.. Hij bijt overal in, behalve in mij. Karton, papier, plastic, gordijnen, het zeil op de tafel.. Gewoon alles..

En hij eet echt alles. je kunt het zo gek niet bedenken (appel, appelmoes, peer, sla, etc)

Ik spray hem nat met de plantenspuit als hij ergens de tanden in zet, maar hij blijft het doen. Ik heb het nu geprobeerd met hem in het gezicht blazen, dat lijkt hij minder tof te vinden, maar het werkt nog niet al te best. :')

Corrigeren doe ik zeker, ik ben net een scheidsrechter.

Hij is nu als een malle aan het groeien, krijgt goed voer (kittenvoer van hills, gekocht bij de dierenarts) en ik hoop echt dat hij er vanzelf mee ophoud op ten duur.

Heeft iemand tips voor een kleine veelvraat piranha?

elenaMM77

Re: Kitten bijt overal in en eet ook echt alles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 00:27

wat heb je aan bijt en knauw spullen die echt voor hem/haar zijn?
en heb je die door kattenkruid heengerold om ze extra aantrekkelijk te maken?

het enige dat je kunt doen is zorgen dat zijn eigen spullen interessanter zijn dan de jouwe..
en zorgen dat hij van zijn energie af kan..

dus leid m rond met een hengel.. op af op af etc.. totdat hij goed moe is en wil slapen..

hij moet simpelweg afgeleid worden van de zaken dat je niet wilt en aangemoedigd worden met wat jij wel wilt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 00:32

De vloer ligt bezaaid met speelgoedmuizen, daar gaat hij af en toe ook mee tekeer (en hij komt ze terugbrengen als ik ze weggooi) hij is ook niet alleen, mijn rode htk kater en hij breken af en toe nog net de tent niet af. :')

Het typische is dat hij dus wel heel graag slaapt, op schoot ligt, kroelt en ook 's nachts niet druk is. Speels is hij wel, achter het speelgoed aanrennen doet hij ook. :)

Ik heb speelgoed met catnip in huis (kong speelgoed, daar stop je catnip in) maar dat is niet interessanter dan ander speelgoed (voor mijn rooie overigens wel, die gaat uit zijn dak.)

Ze komen beiden niet buiten, ik woon 3 hoog aan een drukke weg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 00:35

dan is het enige wat je kunt doen, gelijk afleiden als hij aan iets zit wat niet mag..
en als je afwezig bent, bijvoorbeeld een bench gebruiken.. zodat hij de gewoonte om overal aan te zitten weer afleert.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 00:38

Ok, ik ga dat zeker doen!

Ik heb genoeg katten opgevoed en ook nooit voor dit soort dingen gestaan. Mijn rooie beet toen hij hier kwam wel eens in mijn handen, maar dat was zo afgeleerd. Deze is wat hardnekkiger en eigenwijzer.. :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:08

Zou het niet kunnen dat hij aan het wisselen is? Bijna alles aan beest gaat meer knagen op het moment dat ze gaan wisselen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:16

wat je zou kunnen doen is kattenspeeltjes in de catnip doen. Catnip vinden ze zalig, een euforie voor die beesten, waar door ze als het goed is geen interesse meet hebben voor andere dingen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:53

Naast catnip kunnen katten ook wild worden van valeriaan.
Simpel uit te proberen (voor je dure speeltjes aan gaat schaffen) door een doosje valeriaanthee (of slaap lekker thee van Pickwick) voor jezelf aan te schaffen :P

Afwisselen in speeltjes wil ook nog wel eens helpen, dan is het weer 'nieuw' als je het te voorschijn haalt, hiermee kun je dan proberen hem af te leiden als hij weer in knaagbui is.
Bij mijn kat werkt het laserlampje bijv., hiermee kan ik haar zelfs uit haar diepste slaap halen... er zit nl een klein kettingje aan, zodra ze dat kettingje hoort rinkelen spitst ze direct haar oren en begint rond te kijken naar het lampje.
Ik moet het echter niet te vaak/veel gebruiken want dan heeft ze (weer) door dat ik het lampje bedien en gaat ze me alleen maar stom aan zitten kijken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 11:38

Ik heb valeriaan en catnip in huis. :)

Ik moet gewoon als kruidenvrouwtje aan de slag om de juiste toverformule te vinden!! :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:37

Ik heb een tip van bokt opgevolgt.Een zakje met bierdopjes en dan naar de kat gooien(niet raak natuurlijk).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:11

Britta31 schreef:
Ik heb een tip van bokt opgevolgt.Een zakje met bierdopjes en dan naar de kat gooien(niet raak natuurlijk).

Nou ja of in elk geval een geluid aanleren waardoor hij gewaarschuwd wordt als hij dingen doet die niet mogen.
Bij ons is dat de krant. Dit levert geen problemen op als ik gewoon de krant aan het lezen ben, wel als ik de kat er bij waarschuw. Dit laat hem meestal wel stoppen waar hij mee bezig is.
Zo heb ik het schooien trouwens ook afgeleerd. Omdat hij een flessenkitten is krijg ik dat er nooit meer helemaal uit, maar in het begin was bijna al het eten voor hem, dacht hij :+ Tijdens het eten kon hij keihard over tafel rennen ineens en dan gapte hij zo wat eten van je bord. Dat doet hij nu niet meer en hij wacht netjes tot hij wat krijgt. Heel af en toe heeft hij een grensgevalletje en dan krijgt ie weer een waarschuwing, dat is meestal genoeg.
Alleen het vlees wat hij 's avonds krijgt, verdedigd hij nogal eeuuhhmm ja heftig :o

Dat op dingen kauwen kan ook te maken hebben met wisselen. Moet je even opzoeken wanneer ze ongeveer wisselen, kan best zijn dat hij pijn aan zijn tandjes heeft. Ergens op kauwen verminderd de pijn. Bijten op armen en handen is een absolute no-go hier. Ware het niet dat vrienlief het leuk vindt te vechten met hem, bijvoorkeur met blote armen en handen :roll: De kat weet dat hij dat mij niet hoeft te doen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:29

Nee, hij bijt ook niet in mij. Dat heeft hij nog niet eens geprobeerd zelfs :)

Hmmm goede tips mensen! :) ik kan een voor een alles uittesten en kijken wat werkt! :D