Hoog omheinde speelvelden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoog omheinde speelvelden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:03

Wij zijn gastgezin voor opvanghonden, en hebben inmiddels een opvanghond sinds een weekje.
Een galgo(windhond)kruising...
We willen hem dolgraag zijn poten eens goed laten strekken,maar dat moet absoluut VEILIG gebeuren, zeker de eerste keer/keren.

Wat wij nu zoeken is een overzichtelijk speelveld/wei, met HOGE omheining(denk aan 1.80 meter...).
Of iemand die zo vriendelijk is om bijvoorbeeld een binnenbak ter beschikking te stellen....bak bij ons in de buurt vraagt flinke bedragen voor even laten rennen wat ik nogal raar vind.

Wie kent zulke veldjes??
Dus niet de grote losloopterreinen, want als hij daar aan de race gaat, kan ik nog uuuuren zoeken...en wachten....

(zag oa een speelweide in Doetinchem...kent iemand deze????)

Ohja omgeving liefste gelderland nabij arnhem/apeldoorn/deventer maar andere opties ook zeer welkom.

karuna
Drukke kabouter

Re: Hoog omheinde speelvelden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:10

In Doetinchem zit een losloop gebied dat aardig goed hoog is omheind, dit zit in de buurt van het stadion van de Graafschap. Geen idee van de straatnaam trouwens, manlief is er een keer of drie geweest ik een keer. Is wel terug te vinden op de gemeente hondenkaart van Doetinchem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:13

Oke, dankjewel.
Denk dat wij dezelfde bedoelen....als het hoog is, zou het ideaal is..
Een windhond op tempo kan te gemakkelijk over een lagere omheining gaan en dan is ie weg..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:54

Anoniem schreef:
Oke, dankjewel.
Denk dat wij dezelfde bedoelen....als het hoog is, zou het ideaal is..
Een windhond op tempo kan te gemakkelijk over een lagere omheining gaan en dan is ie weg..

De omheining is daar niet zo hoog, een hond kan daar makkelijk overheen.

In Wehl is een hondenspeelplaats.
Zie net dat daar de omheining ook maar 1.20 m hoog is.. http://www.hondenspeeltuinsamenblij.nl/Hondenspeeltuin_%22Samen_Blij%22/Speeltoestellen.html

Verder weet ik niks wat omheind is, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:56

Best moeilijk om iets te vinden,helaas...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:57

Ik heb dit ook met een kruising windhond voor het eerst gedaan op een schoolplein op zondag. :=
Hond kan niet zo hoog springen maar hij bleef wel netjes binnen de omheining!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:00

Goeie....ik zoek me suf maar kan nog niet zo goed iets vinden, waar ik ook bij kan komen haha....
Schoolplein bv, zijn bij ons eigenlijk allemaal wel afgesloten...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:01

Mijn oude basisschool had een plein met muren van twee meter eromheen... kun je niet zoiets zoeken, idd wat MarlindeRooz zegt voor op een zondag of zaterdag? Even een belletje plegen met de directeur, wie weet?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:02

Over hekken kun je heen klimmen, die hond woog maar 15 kilo. :=
Ik was toen wel 11 oid hoor. Maar kinderen uit de buurt hadden wel toestemming om daar te spelen.

En dat is een speciale school, waar ook kinderen van 19 op zitten die binnen de hekken gehouden moeten worden zegmaar. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:04

Hahahaha, ik snap.
School bellen kan ik idd doen. Moet ik even kijken waar/welke mogelijk zou zijn.
Wel goeie tip.

zomaar over een hek klimmen doe ik niet..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:06

Nee als je geen toestemming hebt zou ik het niet doen, wij mochten er wel komen met de honden zolang we alles maar opruimden etc.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:07

Wij hebben hier in de buurt van die voetbal veldjes die hoog omheind zijn. Misschien hebben jullie dat ook in wat woon wijken

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:19

Misschien eens informeren bij de tennisvereniging? Die banen zijn vaak helemaal rondom op 1 klein stukje na omheind.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:28

Is er geen rijvereniging in de buurt die je kan bellen met dit verhaal? Ik vermoed dat als je onze vereniging vraagt en voor het slepen van de bak komt het geen probleem zal zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:57

vraag bij kynologenverenigingen waar zij trainen.. niet alleen met de werkgroepen maar ook bijvoorbeeld met de allerjongste pups (voor die groep moeten ze namelijk een afzonderlijke overdekte ruimte hebben vanwege de nog niet volledige inentingen)..

niet iedereen zal gebruik maken van omheinde ruimten..
maar je moet ze maar net weten te vinden, en zij zullen er ook wel achteraan gezeten hebben.