glucosamine complex voor de hond. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

glucosamine complex voor de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:15

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die ervaring hebben met het geven van glucosamine aan de hond?
Welke glucosamine geven jullie? En kun je ook gewoon glucosamine voor de mens aan een hond geven?

kimmie261

Re: glucosamine complex voor de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:17

ik gaf de arthro 5 van glucosamine.com en was daar zeer tevreden over... :j ( is gewoon ook voor mensen overigens)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:19

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Onze hond is nu vijf en ik wil eigenlijk glucosamine gaan geven uit voorzorg. Kruitvat verkoopt Glucosamine tabletten

joyce83

Re: glucosamine complex voor de hond. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:22

Wij geven onze hond deze http://www.kruidvat.nl/kruidvat-glucosa ... /p/2493016 weet niet of de prijs klopt, volgens mij niet. Onze hond heeft spondylose en fysiotherapeute gaf aan dat ik moest zoeken naar eentje waar ook Chondroitine in zat.
Of het werkt, geen idee. Heb het steeds gegeven nadat we ermee gestart zijn dus kan geen verschil zien in wel of niet nemen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:30

joyce83 schreef:
Wij geven onze hond deze http://www.kruidvat.nl/kruidvat-glucosa ... /p/2493016 weet niet of de prijs klopt, volgens mij niet. Onze hond heeft spondylose en fysiotherapeute gaf aan dat ik moest zoeken naar eentje waar ook Chondroitine in zat.
Of het werkt, geen idee. Heb het steeds gegeven nadat we ermee gestart zijn dus kan geen verschil zien in wel of niet nemen.

Dat is hetzelfde als ik heb gezien, alleen was die voor mensen en deze voor honden. Handig als ze ook voor dieren hebben, ga ik daar eens naar kijken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:30

Ik zou de mix Glucosamine/Chondroïtine nemen, die tweede stof zorgt dat de eerste beter wordt opgenomen dacht ik.
De fokkers van mijn hond hadden me aangeraden om zo'n tabletten te voeren en ze noemden een duits merk.. meer dan 80 euro moest een potje kosten :wow: ben ik bij de dierapotheker gaan navragen, en zij hadden het zelfde spul van hun eigen huismerk voor 15 euro. En dat is precies de goede dosering voor een hond (geen idee hoe dat bij kruidvat pillen zit). Dus ik heb ze daar altijd gehaald :)
https://www.dierapotheker.nl/product/49 ... &utm_term=
Geen idee of het werkt hoor. Ik heb een vrij grote hond die als pup enorm hard groeide en schijnbaar kan dat harde groeien wel eens problemen geven. Vandaar dat ik de tabletjes voerde, om dat te voorkomen. Hond heeft nooit ergens last van gehad en heeft prima gewrichten :)