Mijn cavia in de modder!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Mijn cavia in de modder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:56

Tja waarom ook niet als je even vrij bent dan jezelf meteen maar een mooie camouflage kleur geven :Y)

oke en nu het serieuze, ik was de tuin aan het opruimen en had onze monsters hun tuigje omgedaan en ze even in de tuin gelaten, helaas zag mijn monstertje een modderplas en viel er ''heel perongelijk'' om er vervolgens ''ineens'' ook niet 1,2,3 eruit te kunnen komen, totdat ik natuurlijk kom om hem te redden....

dus nu zit ik met een klein moddermonstertje hebben jullie tips om de geuren en kleuren eruit te krijgen want in hun villa geldt de regel ''voetjes vegen en schoentjes op de mat''

help alsjeblieft

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:58

Even wassen met babyshampoo?

Wachten tot ie goed droog is en dan weer terug naar buiten.

Vjestagirl

Re: Mijn cavia in de modder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:00

Even uitspoelen met schoon water, en voor de rest lekker laten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:02

Ik was mijn terroristen eens in de zoveel tijd met Zwitsal. Ze vinden het heerlijk. Daarna in een warme handdoek rollen en het laatste beetje even met de föhn en dat laatste vinden ze helemaal geweldig.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:03

ik zou ook alleen water gebruiken zorgen dat je cavia goed droogt. Even met lauw water afspoelen en verder niks gebruiken op de huid.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:03

Ik zette ze altijd "in bad".

Gootsteen onegeveer 5 cm vol laten lopen, babyshampoo of caviashampoo (of hondenshampoo) erin en lekker een kwartierje met zn alle laten spelen. Meestal vinden ze eht nog leuk ook.. (of ik had vreemde cavia's)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:05

Ik heb er eens 1 gehad die niet goed reageerde op de cavia/konijnenshampoo dus vanaf dat moment ben ik op advies van de DA Zwitsal gaan gebruiken en dat gaat al 12 jaar goed (niet dezelfde caafjes).

Die van mij vinden het bad ook geweldig! Wij hebben een aflopende whirlpool en als ik aan 1 kant een laagje van 3 cm heb staan kunnen ze aan de andere kant zwemmen en dat vinden ze helemaal geweldig en zijn vaak boos als je ze eruit haalt.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 23-10-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:06

wat mensen ook vergeten is dat in zwitsal ook dingen als parfum zitten en meer. Dat is ook niet altijd goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:15

En ik maar wachten totdat de foto geladen was.. Maar helaas, geen foto :P
Maar inderdaad, gewoon met zwitsal babyshampoo voorzichtig wassen met lauwwarm water en binnen laten drogen/fohnen. Deden wij vroeger ook wel eens.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:15

Als je shampoo wilt gebruiken zou ik eerder neutral kiezen als zwitsal... Zwitsal zit voor een dier meer "troep" in.

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:21

Ik zat ook te wachten op de foto! Ben heel benieuwd.

Mijn cavia's vinden er echt niks aan om in bad te gaan. Die weten niet hoe vlug ze er weer uit moeten springen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:24

Mioux schreef:
Als je shampoo wilt gebruiken zou ik eerder neutral kiezen als zwitsal... Zwitsal zit voor een dier meer "troep" in.

Ik heb juist op aanraden van de DA (mijn nieuwe denkt er hetzelfde over) Zwitsal gebruikt. Geen enkele caaf heeft daar last van gehad. Met Neutral had 1 van de heren echt heel veel jeuk. Ik denk dat het per diertje verschilt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:33

Dat zou ook kunnen inderdaad, bij zwitsal staat wel bekent om parfum zowiezo, mede daarom dat mijn DA dat toen afgeraden heeft. (mijn konijn heb ik eens moeten wassen en kat) Maar als je t niet probeert weet je ook niet waar ze goed op reageren :) dat merk je snel genoeg

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:25

Serieus cavia in een tuigje :') waarom :')

Maar je kan hem gewoon wassen in de badkuip of gootsteen. Ik heb namelijk langharige cavia's met veel wit dus die was ik vaak in de zomer zodat ze helemaal schoon zijn en föhn ze buiten op de tuin tafel droog. Gewoon met Zwitsal.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 17:31

Omdat ze zich anders niet veilig voelen en heel zielig stil blijven zitten :')