Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:28

Ons geluk kan niet op! Pippa is weer zwanger *\o/* *\o/* *\o/*

Dit wordt haar tweede nestje. We hadden eigenlijk niet verwacht dat het zo in één keer weer zou lukken... Maar toch :D Het zijn er waarschijnlijk weer 3. Geen vetpot, maar we zijn erg blij dat het gelukt is! :j

Afbeelding

Mo-Jo:
Vader is onze eigen Mo-Jo, helemaal vanuit Amerika gekomen. Een echte grote vriendelijke reus. Qua bouw in zijn achterhand wat minder, maar qua bone, hoofd en karakter... <3 <3
HD A
Patella vrij
Ogen goed

Pippa:
Komt ook uit Amerika. Heeft een vrij bijzondere donkere grijs/zwarte kleur en goede bouw. Ze is erg lui en enorm knuffelig met iedereen maar andere honden heeft ze wat moeite mee.
HD A
Patella vrij
Ogen goed

We verwachten grove donkere pupjes met een lekkere dikke kop en een erg kalm en rustig karakter. Als het goed is komen ze in het weekend van 22 november op de wereld.

En hier een foto van de echo, 1 van de pupjes <3
Afbeelding

Meer achtergrond informatie :+ :

Meer foto's van Mo-Jo en Pippa zijn hier te zien:
American Akita's en luie katten voor de (nieuwe) lens

7 weken oude pups van Pippa's 1e nestje: Lily en Lois 7 weken oud (American Akita pups)

Het is nu nog wat vroeg, maar ik zal hier zo nu en dan updates plaatsen van de mommy and daddy to be :+:

Mjetterd

Re: Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:31

Jaaah! Ik vind het zo leuk voor jullie dat het eindelijk eens gelukt is met Mo-Jo *D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:35

Ik ga ook dit nestje weer volgen... ben heel benieuwd

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:37

Wat een prachtige hond is pippa :D
Heb je vorige topic ook gevolg als stille meelezer.
Papa staat wat hoger op de poten dan mama of niet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:43

wat gaaf zeg!! zijn zulke prachtige honden,maar uhh,gaan de komende 3 pupjes ook allemaal blijvertjes blijven ?? <<) <<) :))

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:47

JAAAAAA Pippaaa! Ik volg weer! Met je prachtige honden..

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:53

Ooh, gave combi! Al zegt mijn gevoel dat het gisteren leek dat ze het vorige nestje had :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:27

Aaaaa supergaaf! Ben heel benieuwd wat (en hoeveel) er uit gaat komen! Ik volg *\o/*

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 23:02

@LhinnOlijf Haha tijd gaat snel :+ Het is ruim 9 maand geleden xD Hierna even een poosje niks in ieder geval. Maar we hadden er eigenlijk niet op gerekend dat het nu alweer zou lukken :')

@kimmie261Nee de bedoeling is dat we er maximaal 1 houden hahaha :')

@xoranlover klopt, maar dat is sowieso de rasstandaard eigenlijk, teven zijn wat langer en reuen wat hoger :D

Leuke reacties allemaal! Thanks :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:07

Ik blijf het verschrikkelijk gave honden vinden! Super veel succes en lekker veel updaten :~

edit, ik ben echt een noob hierin, maar is er kans op driekleurige pups?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 23:10

Euh goeie vraag KirstenHorse haha. Bij de AA zijn eigenlijk alle kleuren toegestaan. Geen idee of er enigszins kleuren te berekenen zijn :+ Ik verwacht zelf eigenlijk dat er donkerbruine pups uit komen. Lily en Lois uit het vorige nestje van Pippa (met een lichtere bruine vader) zijn ook donkerbruin met wit geworden. Lois vrijwel helemaal donker en Lily met meer wit. Als pups leken ze allebei zwart wit.

Ik weet niet of er echt grijs met bruin uit kan komen :+

Wat nog wel leuk is om te zien... Pippa en Mo-Jo samen, toen ze nog jong waren, nouja vooral Pippa dan :D
Afbeelding

Ze waren toen al verliefd :')
Afbeelding

En zo ziet Mo-Jo er dus uit als hij uit vacht is xD

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:07

Aaah, wat een lieve foto's van pippa als pup <3.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:08

Wauw wat een prachtige koppel. heel nieuwsgierig naar de pups

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:12

OMG hij had haar vader kunnen zijn........................ _O- :+

Grapje hoor! Wat een prachtige combinatie!!!
Ben super benieuwd wat daar uit komt!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:22

Er zit een kleine anderhalf jaar verschil tussen de twee :D

Dank voor de reacties weer <3

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:03

Wow wat een leuke honden, ben benieuwd naar de pups!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:20

Wat heb je een prachtige honden zeg <3! Gefeliciteerd met de 2e zwangerschap. Echter heb ik we een vraagje, en dit bedoel ik absoluut niet aanvallend!!

De 1e zwangerschap was begin dit jaar toch? Is het niet zo dat de hond minimaal een jaar bij moet komen voor ze weer gedekt word?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 15:26

briitje schreef:
Wat heb je een prachtige honden zeg <3! Gefeliciteerd met de 2e zwangerschap. Echter heb ik we een vraagje, en dit bedoel ik absoluut niet aanvallend!!

De 1e zwangerschap was begin dit jaar toch? Is het niet zo dat de hond minimaal een jaar bij moet komen voor ze weer gedekt word?

Ik snap de vraag :D een hond mag maximaal 2 nestjes in 24 maanden volgens de rasvereniging en hoe je ze binnen die 24 maanden plant maakt volgens mij niet uit. Nouja er zal vast een minimum zijn, dat weet ik zo gauw niet. Er zit nu 9 maand tussen. Daarna dus een tijd niet :)

Daarbij moet ik nog wel zeggen dat we niet verwacht hadden dat het direct zou lukken omdat het hiervoor nog nooit was gelukt met MoJo. Met Pippa niet en met onze andere teef destijds ook niet. Dus we hadden een instelling van; we proberen elke kans te pakken :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:32

Ah leuke honden, net beertjes :')
Ik volg mee, ik ben benieuwd!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 15:37

Briitje, ik heb het even voor je uitgezocht:

Een teef mag niet worden gedekt binnen 10 maanden na de dag van de dekking voor een vorig nest van die teef.
(Dekking is ongeveer 11 maanden geleden geweest)

Een teef mag niet worden gedekt binnen 24 maanden na de dag van de dekking voor een voorvorig nest van die teef.

Hier het gehele fokreglement van de rasvereniging:
http://www.nipponinu.nl/vereniging/regl ... u/78-aavfr

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:15

Dit is volgens de rasvereniging zo vast gelegd, echter lijkt het mij voor de teef fijner om bij te komen ipv bijna in 1 jaar te bevallen van 2 nestjes. Ik zie dat het van de rasvereniging is toegestaan, maar even uit een ander oogpunt bekeken.
Ben een tijd lang omgegaan met een fokker, die regelmatig nestjes had van verschillende teven. Als ze een teef 2 x gebruikte, zat hier minimaal 1 jaar tussen voordat ze weer gedekt werd. Is dit voor elk ras zo vast gelegd, dat je toevallig weet?

Nogmaals niks aanvallends! Snap dat jullie elke kans hebben gegrepen en ben ook zeer benieuwd naar de pluizige puppies!

Ooit zou ik ook wel een Akita willen, maar momenteel past dat niet in onze levensstijl.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:17

ohhh..die reu!Wat een mooie grote kop! <3

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:30

Gefeliciteerd!!!
Wat leuk, ik wordt er bijna hebberig van ;) (wat een geluk dat er hier geen honden bijgeplaatst kunnen worden, anders zat het huis vol :D )

Dit zijn dus de eerste puppie's van Mo-Jo?
Is Lily eigenlijk al naar haar nieuwe huisje?

En mocht je de keus hebben, wat wil je dan houden een reu of een teef? Een reu kun je niet gebruiken voor Pippa en Lois. Of hebben jullie nog andere teven?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:34

Wat ontzettend leuk! Destijds ook het topic gevolgd van Pippa's eerste nestje dus ik ga deze ook zeker volgen :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:44

Dank voor de leuke reacties :D

briitje, ik snap je punt, maar wij zijn niet het type fokker die het liefst zo veel mogelijk nestjes per jaar heeft en de teef het liefst niet ongebruikt houdt hoor :+ Het eerste nestje van Pippa is voor ons na 6 jaar (!) het 2e nestje pas geweest (1e nestje, van 2 pups, was van onze inmiddels bejaarde dame Kyra :D) We hebben erg veel pech gehad met dekkingen. Ook bij Pippa lukte het de 1e en 2e keer niet, dus vandaar nogmaals dat we deze kans toch gegrepen hebben omdat de kans blijkbaar zo groot is dat ze toch leeg blijft. Had ook echt niet durven hopen dat het nu weer zou lukken <3 Verder durf ik wel te zeggen dat Pippa al lang driedubbel hersteld is van haar vorige nestje :j Misschien scheelt het ook dat het een klein nestje was.

Wat ook lastig is, is dat ze soms pas na 9 maand weer loops worden. Dus stel we hadden deze keer overgeslagen kwam er wel weer erg lang tussen te zitten. Dat is wel vervelend op dit moment. Straks is Zojja ook oud genoeg om een 1e nestje te proberen en dan is de druk ook wat van de ketel om het zo maar te zeggen. Het zou mooi zijn als we straks jaarlijks 1 of 2 nestjes kunnen fokken van Pippa, Zojja of Lois :D

Nog een grappig verhaal, een fokker die we wel kennen had destijds 2 teven, en ze wilde wel graag een nestje. Omdat ook bij haar de teven allebei al eens of misschien ook wel meer dan eens leeg waren gebleven besloot ze om ze dit keer allebei tegelijk te laten dekken zodat ze wat meer kans had. Waren ze natuurlijk allebei drachtig geworden _O- Die heeft het héél druk gehad met twee flinke nesten haha.

@akishino jep, eerste Mo-Jo puppies <3
We zijn inmiddels voor Lily aan het zoeken. We doen het rustig aan :P En als we van dit nestje 1 houden wordt het denk ik een reutje, maar kans is er ook dat we er geen houden of dat we een teef houden. Met mijn ouders weet je het nooit :')

Eerst maar afwachten of alles straks goed gaat! Spannend :):)

@geerke, haha je zou hem in het echt moeten zien <<)

---

Wat betreft Pippa, die is weer lekker haar zelf. Extreem rustig... :z Ze is van haar zelf al vrij lui aangelegd, maar tijdens de zwangerschap is het helemaal erg haha. Ze drinkt ook meer dan normaal. Dat deed ze volgens mijn pa vorige keer ook, toen is het me alleen niet zo opgevallen.

Volgens mij gaat ze eind deze week non-stop in huis (nu is ze nog veel buiten met de rest). Maar vanaf dan zal ik ook eens proberen haar kale buikje op de foto te zetten *\o/*