Uitgaven aan huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Uitgaven aan huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 12:54

Hoi :)

Zijn er hier nog mensen die een lijstje bijhouden waarop de bedragen staan die uitgegeven worden aan huisdieren ? :)

Ik ben hier vandaag aan begonnen omdat ik toch eens een beeld wil krijgen hoeveel wij uitgeven per maand aan onze dieren.

DatBenIkNou

Re: Uitgaven aan huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:55

Ik geloof dat ik het eigenlijk liever niet wil weten ;-)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:56

DatBenIkNou schreef:
Ik geloof dat ik het eigenlijk liever niet wil weten ;-)

Hahaha, idd! En ik heb, naast de paarden, maar 1 hond. Maar toch vaak even een kluifje, voor cursus weer andere snoepjes, nieuw speeltje, etc etc etc
(Blij dat ie t t beste doet op een van t goedkopere voer :)) )

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:58

Ik geef ongeveer €10,50 per maand uit aan mijn kat. Voer + kattengrit.. (heb hier een zak van 12kg staan a €45, doet ie ongeveer een half jaar mee)
dan om de 3 maanden ontworming a €3,75 en ontvlooien (daar weet ik de prijs niet van..)

Maar ik ben het afgelopen half jaar al €750 kwijt aan dierenartskosten alleen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:00

Voor 2 konijnen:
Zak van 10 kilo: rond de 40 euro, geen idee hoe lang ze er mee doen
Elke week rond de 2 euro aan verse groentes ( 10 euro per maan ongeveer)
Zomers is dat veel meer ivm de warmte eten ze meer groente.
Stro: Van mijn oom
Hooi en zaagsel: 5 euro p.m oid???
En overige speeltjes e.d: 5 euro p.m

Kom ik toch op rond de 15/20 euro per maand.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:03

Wij geven aan onze hond 40 euro per maand aan voer uit.. (cavom) verder nog af en toe een bot, koekjes en speelgoed. Denk dat wij rond de 55 euro per maand zitten excl. Dierenarts kosten!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:04

Mijn oudere collie is een stuk duurder geworden. Hij krijgt nu duck pancreasvoer, omdat zijn pancreas niet meer werkte. Dit is best duur, zo'n 5,50 per kilo vers. En daarnaast krijgt hij ook twee keer per dag een handvol brokken voor de stoelgang.
Dan is er nog aanvullende medicatie, voor als hij diarree heeft (2 soorten), en krijgt hij glucosamine voor de artrose.
En natuurlijk ook snoepjes en pensstaafjes.
Al met al zit ik per maand wel aan de 100 euro voor deze hond.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:04

Ik bedacht me vandaag hoeveel geld we uitgeven aan medicijnen voor mijn kat; 360,- in het jaar, 30,- in de maand voor Semintra (chronische nierpatiënt en hij doet het er super op!)
Daarnaast een zak kattengrit Tom Poes.
Vers vlees voor mijn kat rond de 36,- in de maand
En vers biologisch vlees voor mijn hond 17,- in de maand

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:09

Pfoe, dat weet ik zo niet.

Die cavia's hier zijn nogal verwend. Ze krijgen wel duurder voer, want dan gaat tenminste alles op :'). Hebben ze ook wel eens een dag gen brokjes gegeven, maar dan aten ze gewoon een restje brood en dus niet de dingen die ze niet lekker vinden... Dus dan maar duurder.
Hooi krijgen ze van t eigen land, vinden ze lekkerder dan gekocht hooi.
En zaagsel halen we in de aanbieding bij de welkoop. Halen we 2 grote zakken en kunnen we er een tijd mee vooruit!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:50

Oh ik wil het niet weten eigenlijk :') Naast het voer (3.75 per 2 dagen...) een kluifje hier, een kilo snoep daar, cursusje hier, showtje daar.. Ik ga het niet eens uitrekenen, daar zou ik direct depressief van worden :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:53

Neej, nou doe jij ook niet de meest standaard dingen met je hond. :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:54

Aan de konijnen weet ik het niet precies:
+- 1-2 weken met 3kg zaagsel a 2 euro
3-4 weken met 3 kg voer a 7,50 euro
Hooi weet ik de prijs niet van, gaat 500-750 gram per week doorheen.
Stro hadden we nog liggen, krijgen ze niet veel van
1,5 week met bos wortels a 1 euro.
In november ga ik het eens bijhouden, heb ze nu 3 weken en deel kosten met ouders :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:57

Een heleboel... €30 verzekering per maand voor de kat, we doen 2 maanden met een zak voer van €32. Kattengrit ongeveer €5 per maand denk ik. Verder koop ik niet zoveel voor hem. Maar laten we zeggen €5 per maand aan overige uitgaven. Dat is toch een dikke €56 per maand voor mijn kater. Behoorlijk veel dus :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:57

Ik denk ook niet dat wij het willen weten.....
Wij hebben 2 honden. Zijn absoluut geen 'vreters'. Maar als je op zou schrijven wat je kwijt bent aan speeltjes, manden/bedden en snacks (nee ze lusten echt niet die snoepjes van bijvoorbeeld de Action, maar bij de koffie een chicken wing :') ), dan weet ik zeker dat je schrikt...
Wormenkuur/anti vlo/entingen tikken ook lekker aan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:11

MarlindeRooz schreef:
Neej, nou doe jij ook niet de meest standaard dingen met je hond. :))

Haha nouja dat showen is natuurlijk wel een achterlijke kostenpost maar daarbuiten ook hoor, d'r gaan kilo's beloningssnoepjes doorheen, trainingen, dan sloopt ie z'n reisbench ineens weer.. Of heeft ie een nieuwe mand verdiend of weet ik wat :') oh en benzinekosten naar uitrengebieden, moet ik die ook meerekenen? :') Van de week nog een fietskar aangeschaft zodat we dáár iig op bezuinigen _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:27

Ik wil het niet weten. :=

Voer weet ik, dat is 100 euro voor 2 honden per maand ongeveer. Maar beloningen, snacks, spullen, medische dingen, trainingen reken ik allemaal maar niet mee. Zou ik het benzinegeld per maand ook moeten rekenen? En de consumptiekaarten op de club? :') De stroom voor de vriezers? Hondenbelasting?

Nee, ik hoef het niet te weten, ik word hier al bang van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:29

Ik wil het eigenlijk ook niet weten :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:32

Ik weet niet of ik dat wil weten:) We hebben 1 hond, 2 katten, 4 paarden..gaat veel geld in allemaal. Ga niet tellen kan het betalen komt het op neer;) Want dan stop ik spontaan met alles;)

Vorig jaar geprobeerd voor de paarden het bij te houden. 1 jaar..ging aardig en viel me nog mee wat ik uitgaf. Dit jaar 3x dierenarts gezien en toen wilde ik het niet meer weten:) Dacht dan val ik om wat daar in gaat.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 22-10-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:33

Ik wil denk ik ook niet weten wat er hier in de geldput verdwijnt voor de kat.. := Tis echt m'n kindje dus ik verziek 'm nogal.. Meneer krijgt Whiskas junior (maar goed, dat komt door m'n vriend, die vind dat dat nodig is haha) zowel natvoer als brokken, whiskas kattenmelk, en eigenlijk iedere keer dat we de supermarkt inlopen of de post weg moeten brengen komen we terug met nog meer snoepjes (catisfaction, whiskas, felix, vitakraft... :') ) en kattenpudding blijft ook een favoriet hier voor 'm maar is dus maar bij 1 dierenwinkel hier te halen en dan betaal je dus voor 1 knijpzakje 2,50, dus da's een vrij dure hobby met een veelvraat als deze :')

En dan nog de kattenbakvulling, we hebben van die kristallen altijd gebruikt, werkt als een trein en ruik je ook niet, gelukkig is dat een kwestie van groot inslaan bij de Makro, maar inmiddels heeft katlief ook 2 kattenbakken, krabpalen, en meer speelgoed, speelmuisjes, en kleedjes dan het gemiddelde dierenasiel want als we dus naar m'n schoonouders gaan voor een weekendje gaan er 2 tassen met kattenspeelgoed, eten, drinken en kleedjes mee, dan nog de kat met z'n reismand op schoot en de kattenbak staat gelukkig al klaar bij m'n schoonouders dus die hoeft niet meer mee, maar als ik bij moet houden hoeveel we kwijt zijn voor één kat dan ben ik bang dat ik nooit meer wat mag kopen van m'n vriend als ik bij elkaar optel :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:35

Ik weet het niet precies en boeid me ook niet.
Ze hebben het toch nodig.
We hebben:
6 konijnen,
3 honden,
2 katten,
4 pony's,
2 mini paardjes,
heeeeeel veel vissen

Het verschild ook per maand natuurlijk.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:39

Ik wil het ook niet weten :')

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:50

Ik wil het ook niet weten...
Heb 2 paarden in pension staan en daar komen dan nog wel het een en ander aan kosten bij, zoals smid,enting,ontworming/mestonderzoek,supplementen,speciaal voer en wat lekkers,wedstrijden enz. enz.
Dan nog 2 hondjes,die KVV krijgen en heel veel lekkers.
Als ik dat allemaal bij elkaar optel krijg ik denk ik een rot beroerte! _O-

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:59

Paarden aan huis, daar kan je je geld ook wel aan kwijt... waterleidingen in stal aanleggen... buiten toch ook maar waterleidingen. Weer nieuwe rikkepalen, toch maar landhekken ipv poortgrepen...

En dan nog 2 honden en max 4 katten :+ Nee, ga het niet bijhouden, want wil graag een paard erbij :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:01

Even uitgerekend voor de kat kom ik op ongeveer 32 euro per maand.
Incl wormenkuur, ontvlooien, speciaal voer, enting en kattenbakspul
Paard wil ik niet precies uitrekenen, maar gok 450 p.m.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:05

De wormkuren en inentingen van de huisdieren heb ik niet meegenomen in eerder bericht bedenk ik me nu. De kosten voor mijn paard heb ik niet meegenomen aangezien paarden imo niet onder huisdieren valt.