Morgen op tv..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Morgen op tv..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:27

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:30

Oeh leuk! Ga proberen het te onthouden haha.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:33

Aranel schreef:
Oeh leuk! Ga proberen het te onthouden haha.

Ik ook!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:34

Oh mijn god :r

Linea

Re: Morgen op tv..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:07

Gedver ben blij dat ik barf. Laat ik het daar maar op houden...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:39

bedankt voor de tip, ik vind het altijd een interessant programma!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:40

essiesilly schreef:
Eet smakelijk -O-

Hoezo, ik eet geen hondenbrokken... :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:44

Dat het darmen enzo zijn vind ik geen probleem, maar dat ze de ontlasting er waarschijnlijk in laten en het niet schoon maken vind ik heel erg. Als het al zo is.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:52

Ik denk dat het wel meevalt. Het enige wat die man zegt is dat hij denkt van wel, maar aangezien hij bij de slager werkt en niet bij het hondenvoer bedrijf vraag ik het me af :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:58

Blacky94 schreef:
Ik denk dat het wel meevalt. Het enige wat die man zegt is dat hij denkt van wel, maar aangezien hij bij de slager werkt en niet bij het hondenvoer bedrijf vraag ik het me af :')

Inderdaad, dat dacht ik ook al.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:04

Ik kan me hier eigenlijk niet zo druk om maken. Als ik kijk wat mijn honden hier onderweg met smaak verorberen dan draait je maag pas écht om...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:44

Kuggur schreef:
Ik kan me hier eigenlijk niet zo druk om maken. Als ik kijk wat mijn honden hier onderweg met smaak verorberen dan draait je maag pas écht om...

daar dacht ik dus ook aan....

Hoewel mijn ene hond vers vlees eet (en geen idee wat daar in zit omdat hij grotendeels door gemak kvv eet). Mijn andere moet brok eten wegens darmproblemen (produceert te weinig poep als hij vers eet. Zijn darmen werken amper en dan raakt hij verstopt) dus tja voor hem garandeerd brok een langer leven wat er ook allemaal in zit.... En er zit veel troep in alleen al gezien de hoeveelheid stront die hij nu produceert ten opzichte van mijn andere hond. Helaas geen keuze....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:49

Dierlijke bijproducten zijn dus gewoon de onderdelen die wij als mens niet wensen te eten.
Nou eten mijn honden vers dus ook daar zitten dit soort onderdelen in.

Vraag mij ook wel af of de darmen niet schoon gemaakt worden.
Alhoewel de wolven bijvoorbeeld eerst de darmen met inhoud schijnen te eten.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:59

ponyparadijs schreef:
Dierlijke bijproducten zijn dus gewoon de onderdelen die wij als mens niet wensen te eten.
Nou eten mijn honden vers dus ook daar zitten dit soort onderdelen in.

Ik voer ook vers, maar de dierlijke bijproducten in dit filmpje zijn toch wel heel anders als wat ik versta onder versvoer. Ik voer karkassen, organen als hart, lever en nier, en ik voer spiervlees van goede kwaliteit. Zowel karkassen als organen hoeven mensen ook niet, daar maak ik voor mijn honden dankbaar gebruik van. Af en toe een stukje darm, al dan niet met poep, of een stukje milt durf ik gerust te geven, is niet perse slecht of vies. En ja, dat zal best wel eens in een kvv verwerkt kunnen zijn. Maar als het goed is vormen bovengenoemde ingredienten de overgrote meerderheid als je kvv voert.

Het dierlijk bijproduct in dit filmpje is dus in wezen heel wat anders als het verse voer wat wij geven. Ik vermoed, en een eerdere aflevering van de KvW heeft dit ook bevestigd, dat al dit slachtafval samen wordt doodgekookt, vervolgens komt er een lading vitaminepoeder bij, een lading granen, en nog flink wat geur en kleurstoffen want ja, het moet er toch aantrekkelijk uitzien. Uiteindelijk door allerlei chemische toevoegingen zal er best een brokje uitkomen, dat compleet is en waar Fikkie 15 op kan worden zonder tekorten. Persoonlijk hecht ik echter veel waarde aan het 'whole food' concept en wil ik geen gekunstelde vitaminepilletjes aan mijn honden geven, dus brokjes met zulke dierlijke bijproducten als eiwitbron zal ik nooit in huis halen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 07:14

Blacky94 schreef:

Daarom misschien ook maar kijken ;)

Ik voer ook vers (barf) en er zijn een aantal dingen wat ze van een heel dier laten liggen dat zijn te harde botten en de darmen ;) dus nee ze eten niet "eerst" darmen maar de maag inhoud (eerst tussen haakjes want dat eten ze ook zelden als eerst maar eten t wel)
En ja zeker zijn ze smerig haha maar goed als het goed is eten ze dat niet 2x per dag 7 dagen pw
Maar goed we zullen zien wat ze vanavond te zeggen hebben. IK vind t iedergeval wel interessant

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:16

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt wakker van lig zouden ze de darminhoud niet uitspoelen :')
Als ik het niet vergeet zal ik het misschien eens op zetten maar ik denk dat het op tv komt wanneer ik nog niet thuis ben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:19

Hoe laat wordt dit uitgezonden? Dat staat er niet bij.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:25

Mijn honden krijgen niks, maar dan ook echt niks meer uit de winkel.
Van voeding tot snacks maak ik zelf. Laatst 1 keer tussendoor gedroogde snacks uit de winkel gehaald en ze hadden meteen weer allemaal uitslag.
Er zit zo ellendig veel troep in hondenvoeding en snacks.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:25

Volgens mij vaak pas om 9 of 10u s avonds maar de precieze tijd weet ik ook niet

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:42

gatsie

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:44

20.25 npo3

ik ga het wel online kijken,ik kijk om die tijd ER...

en ik voer al zo'n 32 jaar vers aan de honden maar nooit darmen en nooit uitwerpselen :n

maar aan de andere kant,die resten worden kompleet dood gekookt en wat hierboven in een post ook al beschreven wordt,is de witte poeder die overblijft van geen voedingswaarde meer, en moeten brokken makers het volstoppen met vitamines/mineralen,geur en smaakstoffen opvullen met granen /bietenpulp/rijst én daarbij allerhande ingredienten om een hond er enigsinds toonbaar uit te laten zien.Maar goed,ze kunnen er stokoud op worden,dus who cares??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:54

Volgens mij beginnen wilde dieren altijd als eerste aan de darmen, at is voor hun een lekkernij :P

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:58

Mijn honden eten ook de ontlasting van paarden, kippen of konijnen als ze de kans krijgen. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

Dan neem ik aan dat niemand hier worst eet? Want dat zit ook in varkensdarmen :Y)

Ik vind het eigenlijk juist wel fijn dat mijn hond het afval krijgt van de vleesindustrie. Zelf eet ik geen vlees, en ik zou het niet heel fijn vinden als er speciaal voor mijn hond dan wel dieren werden gefokt en geslacht. Dus ik voer haar dan liever de dingen die normaal zouden worden weggegooid. Dingen als runderhart schijnt heel gezond te zijn. Zonde om weg te gooien, en mijn hond is er gek op. En darminhoud, dat is volgens mij heel natuurlijk, net als maaginhoud.. zo krijgen ze hun groente binnen in het wild, toch? Ik moet ook altijd oppassen dat madam niet aan de koemestkorrels gaat :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:09

Darmen, pens, lever, hart, nieren, hersenen....
Dat is niks vreemds voor een hond om te eten.

Dat wij het er nou vies uit vinden zien, betekend niet dat het niet goed is voor een hond of kat om te eten.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 23-10-14 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt