Ergernissen honden van schoonmoeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Ergernissen honden van schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:54

Mijn schoonmoeder en dus ook mijn vriend heeft/hebben 3 honden, 3 shelties. Ze wonen in een rijtjes huis, niet moderne nieuw bouw maar wat ouder. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat het huis er netjes uit ziet het mag wel eens een flinke opknap beurt gebruiken. De verf brokkelt van de muren af, deuren zijn beschadigd en de plinten liggen op de ene plek wel en de andere plek niet. ( even om een beeld te schetsen ) Verder als je bijv beschuiten wilt pakken grijp je boven op de magnetron ( waar de beschuiten staan ) in een dikke laag stof. Het is zo waar ze niet 123 bij kunnen word ook niet schoon gemaakt. Ook bewaart ze een hoop spullen waarvan ik denk; gooi dat weg er ligt toch een dikke laag stof op. Persoonlijk vind ik het huis te klein voor 3 drukke honden, ze hebben geen grote tuin en de tuin zit ook geen gras in maar is belegd met tegels en tegen de zei kant staan planten. De honden komen amper buiten afgezien van de 3x per dag dat ze gaan wandelen wat ook maar een klein rondje is. Als ze weg gaan of ze gaan slapen worden de honden in kleine reismandjes te zet waar ze amper hun kont kunnen keren. Ik vind dit sneu, een bench kan ik begrijpen maar dit is echt een reismand. Als we een dag weg gaan zitten ze daar gerust een hele dag in. -O- Verder keffen hun honden als een malle, zal wel bij het ras sheltie horen.

Ze werken beide ( schoon ma en pa ) op een honden club. Hij is trainer. Maar als je naar hun eigen honden kijkt... ze hebben echt 0,0 manieren. Als je niet op let loopt hun jongste hond Jazz zo over tafel, zit op je stoel of grijpt zo wat van je bord af. Zaterdag is pizza dag en dan eten we pizza voor de tv ( heerlijk gezond :+ ) dan kan je niet je bord op het salon tafel zetten om bijv een glas water op te halen want dan is je pizza weg. Het is zelfs zo erg dat ze om je heen staan te schooien en zelfs een poot in je bord proberen te krijgen om je bord naar beneden te trekken.

Verder kan je niet normaal met de honden wandelen. Als we een andere hond tegen komen dan wil mijn vriend al omlopen omdat hij geen 'problemen' wil. En ik heb dan zo iets van, stel je niet aan. Deze honden doen niets. Jazz is bang voor andere honden. Ze zeggen alleen voor grote honden maar laatst kwamen we een klein hondje tegen en daar ging ze ook als een gek tegen te keer terwijl ze zich verstopte achter mijn benen. Ik loop dan gewoon door alsof er niets aan de hand is. Ze zijn om de reden dat Jazz bang is voor honden gestopt met de puppy cursus... maar dat is toch juist een reden om door te gaan?

Nu is die hond loops en er ligt overal bloed door de kamer heen. Wat ik walgelijk vind want die hond gaat ook gewoon op de bank en smeert de kussens onder. Maar mijn schoonmoeder gaat wel zitten klagen dat het zo'n smeerboel is maar doet de hond geen broekje aan of stellariseert ( schrijf het verkeerd ) de hond niet. Ze willen alleen teefjes om mee te fokken. Daarom hebben ze dus ook weer een nieuw hondje genomen na dat de andere hond puppy's heeft gekregen die geboren moesten worden met keizersnee.

Uch ik moet gewoon even mijn frustratie kwijt. Tips mogen. Maar er valt toch weinig aan te veranderen. Het zijn mijn honden niet. En mijn schoon moeder weet zelf alles zo goed die wil toch geen raad van anderen. Ik erger me er gewoon dood aan -_-

AmyII

Re: Schoonmoeder gaat niet netjes met haar honden om

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:57

Wat vind je vriend van de zorg voor de honden en de situatie thuis?

Dan meteen vraag 2; wat vind je vriend ervan dat je hun thuissituatie open en bloot afkraakt op internet?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:59

AmyII schreef:
Wat vind je vriend van de zorg voor de honden en de situatie thuis?

Dan meteen vraag 2; wat vind je vriend ervan dat je hun thuissituatie open en bloot afkraakt op internet?

Hij weet het maar zegt zelf kan er zelf ook weinig aan doen. Hij is het voor een groot deel met me eens.
Niet alles is mis bij hun thuis. Het is daar best gezellig en ze doen wel moeite om het huis gezellig en knus te maken. Ouders zijn leuk, alleen ik vind dat ze anders met de honden om zouden kunnen gaan.

Murthul

Re: Ergernissen honden van schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:02

LZP >> BB

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:03

lastig verhaal
sneu voor de honden
voor de feest dagen zal ik hun een grote bensch geven ;) eventueel nog een loopsheidbroekje en poets doeken ;-)

succes

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:06

hmm, ken shelties niet als keffers.
Maar goed, elk ras zn uitzonderingen :)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:06

Gydja schreef:
alleen ik vind dat ze anders met de honden om zouden kunnen gaan.

En daar ligt het probleem.

Je kan mensen slechts jou mening geven, en niet laten doen wat JOU goed acht.
Probeer het los te laten, en je zal ervaren dat je er beter mee om kan gaan.

Ik snap overigens de "frustratie" wel, en ben het ook met je eens.
Maar het is niet de moeite waard om er iets meer ermee te doen, dan je mening erover geven en er daarna een punt achter te zetten.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:15

minikatje schreef:
hmm, ken shelties niet als keffers.
Maar goed, elk ras zn uitzonderingen :)
Ik denk ook niet dat het echte keffers zijn, maar dat dat een manier is om van hun overtollige energie af te komen.
Ts, heb jij of je vriend toevallig de mogelijkheid om eens een keer een flink eind met ze te wandelen (of skeeleren, fietsen of wat dan ook) zodat ze een keer goed uitgeput zijn? Ik denk dat ze dan al een heel stuk minder blaffen omdat ze geen energieoverschot meer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:20

Ik ken Shelties ook niet als keffers, het is een heel leuk ras.
Mischien is het een idee om zelf met de honden in hun lessen te gaan lopen? Dan hebben je schoonouders er ook nog controle over.
En een gezellig middagje winkelen samen met je schoonmoeder, kopje koffie met gebak en daarna quasi onschuldig een dierenwinkel binnen lopen om wat snacks voor de hondjes te kopen en dan eindigen voor het rek met de loopsheid broekjes. :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:22

Sonador schreef:
Gydja schreef:
alleen ik vind dat ze anders met de honden om zouden kunnen gaan.

En daar ligt het probleem.

Je kan mensen slechts jou mening geven, en niet laten doen wat JOU goed acht.
Probeer het los te laten, en je zal ervaren dat je er beter mee om kan gaan.

Ik snap overigens de "frustratie" wel, en ben het ook met je eens.
Maar het is niet de moeite waard om er iets meer ermee te doen, dan je mening erover geven en er daarna een punt achter te zetten.

Precies dit. Je kan je schoonouders tips e.d. geven maar dat is het dan ook.
Probeer, indien duidelijk is dat tips geven niet werkt, je helemaal niet meer te bemoeien met de opvoeding/ verzorging van de honden.
Het scheelt je echt een hoop frustratie als je het los kan laten.
Over de onhygiënische leefomgeving; wat vind jouw vriend daarvan?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 23:23

Rintah schreef:
Ik denk ook niet dat het echte keffers zijn, maar dat dat een manier is om van hun overtollige energie af te komen.
Ts, heb jij of je vriend toevallig de mogelijkheid om eens een keer een flink eind met ze te wandelen (of skeeleren, fietsen of wat dan ook) zodat ze een keer goed uitgeput zijn? Ik denk dat ze dan al een heel stuk minder blaffen omdat ze geen energieoverschot meer hebben.

Ik denk zelf ook dat dat een van de redenen is dat ze zo blaffen. Ook springt die hond bijna ter hoogte van de deur als ze ook maar iets horen. Bijv als de telefoon af gaat dan draaien ze al door. Het is wel een goed idee om actieve dingen met ze te gaan doen. Als ik dan bij mijn vriend ben ga ik graag een grote wandeling maken. Met de honden fietsen vinden hun niet gezond voor de dieren. Ze mogen ook niet los rennen op een veld, ook niet als er helemaal niemand is. Tja dat kan als je honden niet luisteren moet je ze ook niet los laten. Maar je hebt wel gelijk dat ze hun energie niet kwijt kunnen. Misschien nog vaker flinke wandelingen maken ( helaas regent het weer vaak -O- )

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 23:32

Repelsteel, mwha ik zie het niet echt zitten om daar bij in de les te lopen. Alles wat ik doe moet anders. Ik doe met mijn eigen hond agility en heb niet het geld om ook met hun honden te lessen. En als ik het doe mag ik met de hond die het meest opgevoed is. Dat winkelen is wel een goed idee. Maar ze zal haar mening wel weer er over klaar hebben liggen anders had ze het wel in huis. Ze fokt al jaren met honden. Kan het altijd proberen :D

AmyII, mijn vriend maakt het verder weinig uit hoe hij leeft. Hij is ook niet anders gewend. Het is ook niet zo dat het echt een dikke smeerbende is. Op het eerste ook lijkt het wel een Oke huis. Maar als je beter kijkt dan valt je dat op.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:22

Omdat je er nogal uitgebreid over schreef kwam het op mij over alsof ook de hygiëne een probleem levert maar dat is dus niet het geval.

Dan geef ik je de tip om het 'hondenprobleem' zo gauw mogelijk van je af te zetten, iedereen heeft zijn eigen mening en manier over het houden van een of meerdere honden.
Als je je er teveel mee bezig blijft houden word de frustratie dusdanig groot dat hij tussen jou en je vriend in gaat staan en ik geloof dat dat niet is wat je wilt.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:47

Wow zielig zeg!!
Ik kan me ook best druk maken over zulke dingen, maar iedereen is anders..
Als de honden verder goed verzorgd worden en niet ziek zijn zou ik proberen me er niet heel druk over te maken.

Ik ken t wel hoor, mijn schoonouders hebben honden in kennels buiten dat vind ik ook vreselijk om te zien. De honden komen nooit uit hun kennel en krijgen ook niet veel aandacht.

Ik maakte me eerst ook heel erg druk daarom, maar ze doen t al jaren zo en gaan dat echt niet veranderen. Ik heb me er maar bij neergelegd, probeer er zo min mogelijk te komen en kijk de andere kant op..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 01:59

dat je vriend er niets aan kan doen, dat is maar ten dele waar..

niemand houd hem tegen om een stofdoek, stofzuiger en dweil te pakken toch?
of een betere optie voor de honden te zoeken.

echter, als jij je zo irriteert aan hun huis en thuis, dan stel je toch aan je vriend voor..
laten we van het weekend je ouders verrassen en het huis eens onder handen nemen?
heb ik ook wel eens met iemand gedaan.. zo kraak je niet het complete huishouden af, maar doe je er wat aan..

en je kunt natuurlijk ook zelf een kinderboxershortje kopen bij zeeman (kleinste maat met gulp (of er zelf even een gat in maken voor de staart) inpakken en aan haar geven met de woorden: ik merk dat u het vervelend vind dat ze zo door het hele huis heen bloed, dus ik heb een cadeautje meegenomen (vergeet er niet een pak maandverband bij te doen)..

en als je er dan bent en je ziet dat het broekje vies is.. spoel je het gewoon even uit..

je valt niet meer echt onder 'visite' als het je vriend is.. dus niemand kijkt vreemd op als je gewoon wat 'helpt' in huis.

en zien schoonmaken doet schoonmaken.. vooral als je er regelmatig komt.. dan moeten het wel echte tokkies zijn, willen ze dan weer een bende maken net zo erg als voorheen.. dus als je iedere keer even iets doet.. dan is dat huis vanzelf al een stuk netter en leer je hen ook hoe het wel kan, zonder ze feitelijk op de vingers te tikken

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 02:28

2 dingen: blaffen en (vr)eten hoort echt bij Shelties. Grote waffel waar ze ook heel veel eten in kwijt kunnen ;)
Het zijn honden die zeker wat te doen moeten hebben en na moeten kunnen denken. Dat kan ook dmv. denk spelletjes, je hebt speciale borden waar je snoepjes in verstopt die ze moeten vinden. Je hebt ze in verschillende niveaus van makkelijk tot moeilijk.
Fietsen vind ik een leuke bezigheid om te doen. Alleen daarmee vergroot je de conditie en raken ze niet mentaal moe. Is overigens ook niet zeer belastend: het is recht toe recht aan naast de fiets. Gooien met een balletje en bijbehorende slidings zijn veel slechter voor het gestel.
Ik weet niet hoe groot de reismand is, maar een goede afmeting is het als de hond er languit gestrekt in kan liggen.
Het overmatige blaffen kan zeker gevolg zijn van te weinig uitdaging, maar blaffen hoort wel bij het ras.
(Vr)eten hoort ook bij de Sheltie maar daarvoor hoeven ze niet op de tafel te lopen. Maar ook hier hoef ik geen eten op tafel te laten staan: het eten is te lekker en de straf neemt hij voor lief.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:28

Ik vind eigenlijk dat jij je helemaal noet hoort te bemoeien met hoe die mensen leven, als zij het goed vinden dat er stof ligt, verf van de muur gaat enz dan is dat toch prima? Waar maak jij je dan druk om het is niet jou huis...
Over het opvoeden precies zo, denk jij zou het anders doen de rest is hun probleem. Als zij een loopse hond door huis willen laten lopen is dat hun keuze als de honden mogen bedelen is dat hun keuze...
Kortom niet veel recht van spreken alleen bedenken dat jij het anders zal doen als je een eigen huis enz heb

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:40

essiesilly schreef:
Ik vind eigenlijk dat jij je helemaal noet hoort te bemoeien met hoe die mensen leven, als zij het goed vinden dat er stof ligt, verf van de muur gaat enz dan is dat toch prima? Waar maak jij je dan druk om het is niet jou huis...
Over het opvoeden precies zo, denk jij zou het anders doen de rest is hun probleem. Als zij een loopse hond door huis willen laten lopen is dat hun keuze als de honden mogen bedelen is dat hun keuze...
Kortom niet veel recht van spreken alleen bedenken dat jij het anders zal doen als je een eigen huis enz heb

Daar ben ik het mee eens. Spreek ze er desnoods op aan als het je zo hoog zit, maar het op internet gooien en je er zo druk over maken vind ik onnodig.
Niet jouw keus om zo te leven en met honden om te gaan, maar het is niet jouw huis.
Dus grote meid zijn en het in hun gezicht zeggen, of het naast je neerleggen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:36

Ik ben het eens met de 2 posters Boven mij maar ik wil er nog wel wat aan toevoegen.

die mensen verwelkomen jou in hun huis. Op deze manier op Internet een boekje open doen over hun leefsituatie vind ik persoonlijk erg respectloos, zeker tegenover hun gastvrijheid.

Persoonlijk denk ik ook dat die mensen het niet prettig zouden vinden als hun leefsituatie hier zo open en bloot staat... Ik kan mij ook niet voorstellen dat jou vriend dit zou accepteren en goed keuren als hij dit zou weten...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 11:40

Het idee van helpen schoon maken is wel een goed idee :) Moet ik het wel doen als ze weg zijn anders wil ze alsnog zelf de touwtjes in eigen handen nemen :P Een van de redenen dat ik weinig daar in huis doen omdat ze het toch zelf wil doen.

De honden kunnen trouwens niet lang uit in hun hok liggen. Als ze met hun kont tegen hun mand/hok zitten hebben ze nog zo'n 10 a 15 cm ruimte.

Voor een groot deel heb ik me er wel bij neer gelegd. Ik kan er toch weinig aan doen maar dan nog zijn er soms punten waar ik me aan kan irriteren. Het zijn mijn honden niet, het is mijn huis niet en ik kan er niets aan doen. Verder weet ik wel dat ik het niet zo zal doen als ik op me zelf woon. Ik vroeg me verder af of er mensen waren die een tip hadden ( en die waren er zeker :) Bedankt dus! ) .

Over dat gedoe dat jullie het niet vinden kunnen, prima. Er staan hier zo veel verhalen op bokt en ik vind dat deze nog wel mee valt. Had het misschien bij wat minder kunnen laten maar dat is achteraf praten. Kan het nu ook niet meer aan passen. Mijn vriend weet wat ik er van vind maar hij zegt dat hij er niets aan kan doen. Ik heb nooit gezegd dat het geen leuke mensen waren. Ze zijn super aardig, gezellig en gastvrij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:46

Gydja schreef:
Het idee van helpen schoon maken is wel een goed idee :) Moet ik het wel doen als ze weg zijn anders wil ze alsnog zelf de touwtjes in eigen handen nemen :P Een van de redenen dat ik weinig daar in huis doen omdat ze het toch zelf wil doen.

Het is hun eigen huis en jij wilt niet dat ze de touwtjes in handen nemen en wil gaan schoonmaken zonder dat ze erbij zijn of er uberhaupt vanaf weten? Wat is dat nou weer voor een rare instelling? :? Het is toch haar huis? Vind je het dan gek dat ze het zelf wil doen?

Ik zit dit echt met verbazing te lezen. Meid, waar bemoei je je in vredesnaam mee en waar haal je het idee vandaan dat jij het huishouden van een ander wel even mag veroordelen en veranderen? Ik vind dat nogal arrogant en egoistisch gedacht.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 11:58

Cayenne schreef:
Gydja schreef:

Het is hun eigen huis en jij wilt niet dat ze de touwtjes in handen nemen en wil gaan schoonmaken zonder dat ze erbij zijn of er uberhaupt vanaf weten? Wat is dat nou weer voor een rare instelling? :? Het is toch haar huis? Vind je het dan gek dat ze het zelf wil doen?

Ik zit dit echt met verbazing te lezen. Meid, waar bemoei je je in vredesnaam mee en waar haal je het idee vandaan dat jij het huishouden van een ander wel even mag veroordelen en veranderen? Ik vind dat nogal arrogant en egoistisch gedacht.

Er werd in dit topic voorgesteld om eens een grote verassing schoonmaak te doen. Ik weet zeker dat ze het wel leuk vind. Het is al eens eerder door de andere schoondochters gedaan. Als ze er bij is wil zei over alles beslissen zelfs over andermans kinderen (of dat soort dingen). We gaan ook geen dingen weg gooien ofzo maar even een doekje over de magnetron halen is toch geen probleem?

Van mij mag je me egoïstisch en arrogant vinden. Ik heb alleen een mening en blijkbaar ben je dan egoïstisch en arrogant :') en vooral als je vraagt of iemand een tip heeft hoe ik er mee om kan gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:43

Cayenne schreef:
Gydja schreef:

Dat ligt er helemaal aan wat verstandhouding en band met iemand is..

je gaat niet finanacieën zitten regelen..

maar met vriend alles even opruimen (hij woont nog thuis en is het kind.. dus dat hij iets onderneemt is helemaal niet raar).. papieren op een stapeltje.. afwasje doen, keuken uitschrobben.. hondenhokken opruimen en de dekens/doeken goed luchten.. stofzuigen/dweilen.. zijn helemaal geen rare dingen.. ook niet als je de vriendin van de zoon zou zijn hoor..

het gaat dan niet om veroordelen en veranderen.. immers het zijn de 'kinderen' van het huishouden.. mogen die niets doen in huis? en als je je als schoondochter niet onderdeel van het gezin 'mag' voelen, dan zegt dat toch meer over de band met je eigen schoonouders, dan over of iets wel of niet 'hoort'?

zelfs voor vrienden is het helemaal niet vreemd (zolang je geen 'commentaar' levert).
Als ik ergens een nachtje blijf dan laat ik het ook netter achter dan dat ik het aantrof en dan hoeft het helemaal geen rommeltje te zijn.. en van mijzelf ben ik niet eens zo netjes.. maar als ik dan toch mijn spulletjes weer inpak.. dan haal ik ook het bed vast af en als er dan wat losse rommeltjes zie liggen, zet ik ze netjes weg of gooi de rommeltjes weg (als het papier of wat dan ook is).. daar is niets mis mee..

heb ook wel eens een paar dagen op iemands huisdieren gepast van iemand die op vakantie was.. diegene is niet heel slordig, maar doet ook niet iedere week een grote schoonmaak (logisch).
De laatste dag heb ik alles even gedaan waar ik tijd en zin in had.. nog even goed gezogen (alles van de kant) gedweilt, ramen even gelapt.. honden en katten dekentjes eventjes gewassen, plantjes ontdaan van bruine blaadjes.. extra doekje door de keuken en douche.. al die dingentjes die je normaal eens in de maand doet. Ik weet zelf hoe fijn het thuiskomen is als alles lekker aan kant is en fris ruikt.. En die vriendin was er ook erg blij mee.

in dit geval is het dan iets minder als een kleine moeite.. en ja er zal wat 'schaamte' misschien zijn als ze thuiskomen en dat zien wat ze zelf nalaten.. en mensen zijn ook sneller geneigd om het bij te houden als het fris is.. en het is dan minder 'raar'.. als je in een fris huis alles netjes achter je gat aan opruimt als kind of vriend/vriendin.. immers dan is het maar 'een kleine moeite'. in een slecht onderhouden omgeving is dat lastiger.. immers dan valt je gedrag uit de toon en is het ook een grote drempel om te gaan opruimen en schoonmaken als de rest dat niet doet.. dat lijkt dan snel belerend of statement makend.. vandaar helemaal niet onverstandig om het te doen als ze een keer weg zijn.. als verassing.. en daarna wordt het ook makkelijker om even wat te doen