Dag allemaal,
Begin deze maand heb ik hier een topic geopend over mijn muisje Mitsy (3,5 maand oud, nu al tumor?). Dit vrouwtje had binnen een dag opeens een flinke bult onder haar keel ontwikkeld, welke binnen enkele dagen ook weer onzichtbaar was. Daarna was er enkele maanden niets aan de hand en eergisteren viel het me opeens op dat haar vacht op kop en nek er niet meer mooi glad bij ligt.
Muisje heeft:
-''Kroezige'' vacht op kopje
-Géén kapotte oortjes
-Géén zichtbare of voelbare korstjes of kale plekjes
-Géén vocht (rood) rondom oogjes, neusje en oortjes
-Oogjes misschien iets minder 'open'
-Poetst naar mijn idee net iets te lang haar neusje en kopje, andere muisjes poetsen haar kopje ook
-Lijkt niet inactief, eet en drinkt
-Piept wat, maar of dit 'kletsen' is of...?
Alle 4 mijn andere muisjes zitten nog mooi in hun vacht, vandaar dat ik niet vermoedde dat het mijt of schurft zou zijn en zo heb ik haar laten zitten in de hoop dat het door het poetsen zou komen of iets dergelijks.
-Vacht van alle 4 de kooigenotes okee
-Één van de andere dames heeft wél rood vocht rondom neus en oogjes, maar super actief en goede vacht
-Nog een andere dame heeft iets natte poep, maar dit gebeurde toen ik haar oppakte, het is de grootste zenuwpees van het stel en ik ben ook pas net groente gaan bijvoeren
-De dames zitten op zaagsel, hier ben ik niet heel tevreden over ivm stof maar ze zitten er al zo'n 2 maanden op
Heeft iemand enig idee waar deze symptomen op kunnen wijzen? Voor mijn gevoel is er niemand echt ziek maar vooral die vacht staat me niet aan. Ik haal in ieder geval vandaag even de hele kooi leeg en ontsmet de boel. Ik weet niet goed waar ik aan moet denken, omdat ze geen wondjes heeft en de rest er qua vacht perfect bij zit.
Alvast bedankt voor het meedenken