Aangezien ik het komende uur waarschijnlijk toch nog niet kan slapen, kom ik hier even vragen of er iemand is die herkent wat ons katje kan hebben. Morgen wordt de DA gebeld

Enkele weken geleden zagen we het voor de eerste keer. Ook toen gebeurde het 's nachts. Ik lag lekker te slapen tot plots de deuren open gesmeten werd en mijn broer riep; ''HELP KYRA!''
Ik moest vanuit slaapstand komen, dus was even wat trager van begrip....maar ineens zie ik Kyra vreemd bewegen. Ik was eerst bang dat ze stikte, dus een snelle check gedaan en nee, dat was (gelukkig) niet van toepassing. Echter lag ze er echt shakend bij. Pupillen waren compleet verwijdt en ze krijste het uit. Bek steeds wijd open en weer dicht (haast alsof ze naar adem snakte, maar dit bleek dus niet zo te zijn). Bij mijn broer op de kamer had ze haar ontlasting al laten lopen. Ik kan me van die keer geen speekselen herinneren. Al ging alles daarin zo snel dat het best ook wel van toepassing zou kunnen zijn geweest.
Bij het bovenstaande dacht ik aan epilepsie. Echter kwam ik er via google al achter dat epilepsie bij de kat niet vaak voorkomt, en het bovendien eenmalig is;
Citaat:Epilepsie bij katten komt vaak slechts éénmalig voor.
Bron- http://www.kattenziektes.com/epilepsie.html
Hierdoor hadden wij zoiets van; als het inderdaad epilepsie is, dan zal het hopelijk/waarschijnlijk bij die ene keer blijven. Aangezien Kyra verder nergens last van leek te hebben, hebben wij de dierenarts er niet bij ingeschakeld. Dat is een beetje de kwestie als met onze hond destijds; eerst proberen te filmen, dan kunnen ze een diagnose stellen op basis daar van, en dan verder kijken. Als je eenmaal bij de DA bent is de aanval al lang en breed over en zie je er niks meer van.
Echter werd ik zojuist wakker geschreeuwd door Kyra. Vanuit het niets hoor je ineens lawaai alsof ze aan het vechten is. Gauw mijn lampje aan gedrukt, haar aan haar staartbasis gepakt en onder de stoel weggesleept. Ik trof haar daarmee schokkend en kwijlend aan. Ik heb haar zo rustig mogelijk geprobeerd te houden op de grond en heb tegen haar gepraat, waarna ze na een kleine tijd (lees; hooguit 2 minuten) weer volledig bij was en zich zat te poetsen van de urine die nu op haar vacht zat (ook nu had ze dus weer haar urine laten lopen)
Omdat dit nu dus een tweede keer gebeurd is willen we toch een arts gaan raadplegen, maar ben ik ook benieuwd of iemand hier dit herkent, of misschien iets anders hierin ziet?
), wat zich uit in een gezonde kat -> BAM, epileptieaanval -> gezonde kat. Frequentie van de aanvallen kan erg verschillen, het kan net zo goed eenmaal per jaar als tweemaal per dag. 
ze was eerst nogal een zure kattin die niet veel van de honden kon verdragen en nu is ze heel knuffelig en speels geworden