Mijn 9 jarige boerenfox teef gedraagt zich de laatste dagen vreemd. Alles even op een rijtje.
* stil maar doet niet ziek aan * 38.4 graden direct na wandeling opgenomen * lukt veel aan vulva * week of 4 geleden van voer veranderd. * sinds het andere voer valt ze wat af maar dit was hard nodig. * normale ontlasting. * eet en drinkt gewoon. * begin september loops geweest. * 2 maanden terug is er een kitten in huis komen wonen die haar soms plaagt...
Het is van dr zelf een heel nerveus hondje. Eerst dacht ik aan een baarmoeder ontsteking maar gezien haar temperatuur lijkt mij niet dat dit aan de hand is ?
Nikka
Geplaatst: 20-10-14 22:16
Temperatuur zegt niet altijd wat. 2 weken terug nog een teef gehad die geen koorts had, maar wel een dijk van een pyometrie. Maar die dronk wel veel, spuugde en was erg sloom.
Batlow
Geplaatst: 20-10-14 22:18
Ik zou je teef nog laten helpen. Wij hebben pas onze teef laten helpen op 11 jarige leeftijd. Was nodig, licht ontstoken baarmoeder en tumor op eierstok. Ik denk dat je hond hoe dan ook probleem zal krijgen, dus zou het eruit laten halen
heeft ze geen blaasontsteking?mijn gesteriliseerde teef van 13 doet dat ook weleens,ze heeft dan weer een blaasontsteking. Hou het inderdaad maar in de gaten...oudere teefjes die niet geholpen zijn is altijd een risico...
Batlow
Geplaatst: 20-10-14 22:33
Altijd een risico inderdaad en 9 van de 10 keer krijgen ze problemen als ze niet geholpen zijn, ik raad het je echt aan het nog te laten doen!!
Edit: onze hond had ook geen koorts, ik zou daar mee uitkijken. Onze hond had alleen last van pu/pd maar zat dus goed fout van binnen.
Voor de zekerheid even langs de dierenarts. Onze hond had ook geen duidelijke klachten (wat stil en niet helemaal zichzelf, veel slapen) en die had ook daadwerkelijk wel een baarmoederontsteking. Op maandagochtend antibioticapillen meegekregen en de volgende nacht met spoed geopereerd > baarmoeder van 1,5kg (!!) eruit gehaald. Ik zou er dus echt geen risico mee nemen...
Switt dat weet ik. Ik temperatuur mijn hond geregeld. Haar normale temperatuur is 36.9/37.1 Bij 38 kookt ze. En is ze echt ziek. DA had het ook nog nooit mee gemaakt. Maar na het zien en zelf opmeten geloofde ze het. Die dacht dat ik het mis had. Maar echt der buik en oren waren erg warm ze at en dronk minimaal en bewoog liever niet. Ik temperatuur mijn dieren in fitte toestand. En dat doe ik een paar keer zodat ik de temperatuur weet.
Zoals ik eerder ook al zei. Onze hond heeft op maandagochtend ook AB en pijnstillers gekregen en lag op dinsdagnacht om 1:00 alsnog met spoed op de operatietafel...
switt
Geplaatst: 21-10-14 23:31
blokje schreef:
. Ik temperatuur mijn dieren in fitte toestand. En dat doe ik een paar keer zodat ik de temperatuur weet.
Ze is nog wat slaperig van de narcose maar verder doet ze het goed. Ze had een duidelijke baarmoeder ontsteking maar deze stond nog niet op knappen Gelukkig.
Ze was om half elf geopereerd en ik heb haar om kwart over 6 opgehaald. S ' avonds viel mij al op dat ze een stuk sneller liep als de dagen ervoor.