Enten van de hond..en de tijd die ertussen zit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Enten van de hond..en de tijd die ertussen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:57

Hoi allemaal,

Ik ben ervan op de hoogte dat jaarlijks enten momenteel een enorm discussiepunt is, helaas ben ik ivm frequent pension bezoek hiertoe verplicht, dus laten we er geen reltopic van maken...

Onze hond moet in november haar jaarlijkse kennelhoest enting, maar in februari haar cocktail... Hoeveel kwaad kan het wanneer ik in november de entingen tegelijk zou laten zetten? Helaas hebben we haar niet van pup af aan, dus geen hand in de eerste entingen gehad.

De cocktail zou dan dus vier maanden vroeger zijn als nodig volgens het boekje..

Bedankt!

wendy1987

Re: Enten van de hond..en de tijd die ertussen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:59

Dit kan verder geen kwaad. Het scheelt je iig een consult in februari :)) Dus ik zou ze samen pakken.
Wel heb je de kans dat je nog een keer terug moet ivm nieuwe entstof tegen de ziekte van weil, maar daar kan je DA je alles over vertellen :j
Of ik wil je wel een linkje geven. Maar niet iedere DA ent met dezelfde stoffen of heeft de nieuwe entstof al :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:28

ik zou even informeren bij het pension. Vele pensions nemen namelijk al genoegen met het ene jaar een grote coctail en andere jaar een kleine coctail enting (alleen weil) dat scheelt weer entstof en nog meer euro's ;)

Nu ent ik veel apart maar mijn DA rekend dan ook geen consult voor enten en ik vind de gezondheid van mijn dieren belangrijker dan die paar euro die ik uit spaar. Omdat ik weil (en de herhaling) en rabies heel belangrijk vind worden die zeker gedaan en dan komen de andere entingen er ook nog bij.

Rabies ent ik sowieso apart 1x per 3 jaar. Weil krijgen ze altijd rond maart/april en dan nu een maand later herhaald. Mijn ene hond krijgt niet alleen weil maar gelijk de grote enting om het jaar en andere jaar alleen wel en mijn andere hond krijgt weil altijd apart en als hij dus de grote enting moet hebben dan betekend dat 2x met 4 á 6 weken er tussen naar de DA. Dit vanwege zijn al jaren zwakkere gezondheid.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:52

Wanneer moet de hond naar het pension? Ik zou persoonlijk de kennelhoestenting pas later geven met de cocktail. 4 maanden eerder is wel echt een hele tijd. En anders de kennelhoestenting zo lang mogelijk uitstellen dit jaar en het jaar erop proberen ze in een consult samen te voegen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 13:36

De kennelhoest enting moet komende week. De cocktail pas in februari. Rabies pas over twee jaar in december.