Kat eet eikel......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Kat eet eikel......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 13:42

Kan dat kwaad?
Ik heb op internet gelezen dat ze giftig zijn. Hij heeft er maar 1 op, tis nog nietzo lang geleden en hij is nu nog topfit. Maar dat wil ik ook graag zo houden natuurlijk.

Mijn speurtoch op internet leverde niet heel erg veel ervaringsdeskundigen op, dus ik dacht dat er hier misschien wat meer zaten.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 19-10-14 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 13:42

Ik quote mezelf ipv wijzigen :+

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:46

Één kan volgens mij geen kwaad, zolang hij er maar geen tientallen van gaat lopen eten. Ze zijn idd giftig, maar vaak niet in zulke kleine hoeveelheden :)

Jindai

Re: Kat eet eikel......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:55

Mijn eerste reactie toen ik je titel las : Mooi, weer een vervelende vent minder! :P

Maat even serieus, er is idd niet zo heel veel info over te vinden, maar ik denk dat 1 eikeltje niet heel veel kwaad kan. Gewoon goed in de gaten houden en mocht je het niet vertrouwen zou ik even je DA bellen, die kan je vast vertellen waarop je moet letten. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 13:58

Heb even verder gezocht en het lijkt er op dat vooral groene eikeltjes gevaarlijk en giftig zijn. Zodra ze bruin worden is het gevaar zo goed als geweken. Nu was deze al heel erg bruin en niet heel hard meer. Ik hou hem verder wel een beetje in de gaten. Gaat vast wel goed komen :j

Wat ik trouwens niet wist is dat het voor alle dieren giftig is, dus ook voor paarden, honden en koeien e.d. Alleen zwijnen/varkens schijnen er tegen te kunnen. Nooit geweten.

Wij hebben hier geen eikeboom in de buurt trouwens, dus meer als dit zal het ook niet worden. Denk dat een vogel het heeft laten vallen. Van de week lag er ook al een halve maiskolf :+

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:04

Is idd voor de meeste dieren giftig, maar dan gaat het meestal over grote hoeveelheden. Ik woon midden in het bos, dus ben er altijd wel alert op. Gelukkig nog nooit een kat of hond gehad die ze op aten. Heb 1 kat die er graag mee speelt en meer doet ze er ook niet mee.

Wel fijn dat jouw kat er eentje heeft gegeten die al bruin was en geen groene. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:06

euhm ja deze eet alles, is voor het ongeluk geboren zullen we maar zeggen.
Daarom mag hij ook alleen maar op het terras := Maar dan nog lukt het niet om hem voor dit soort dingen te behoeden :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:06

Het zou Jack ook eens niet zijn.. :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:08

Sssssttttt ik had expres zijn naam niet genoemd :')

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:11

Ik kreeg last van een door denk gedachte.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:17

Ja ik zelf ook hoor, maar hij had toch echt maar 1 gegeten dus het kon ook niet anders :+

Zal straks nog eens kijken of hij hem echt gegeten heeft, zag het hoedje namelijk wel. Maar dan heeft ie er ook nooit goed op kunnen kauwen. Daarvoor was ik echt te snel bij hem.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:19

SAKKIA schreef:
euhm ja deze eet alles, is voor het ongeluk geboren zullen we maar zeggen.
Daarom mag hij ook alleen maar op het terras := Maar dan nog lukt het niet om hem voor dit soort dingen te behoeden :+

Heb het topic in je OS bekeken (die ik-ben-klaar-om-te-verhuizen foto is geniaal :D )
maar hij haalt zich idd flink wat op zn hals zo te horen. :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:21

Ja hou op.

Maar goed ik maak me verder niet zo veel zorgen..... Hou hem vandaag gewoon wat in de gaten. Hij is nu gewoon aan het eten, dus ik denk dat het allemaal wel wat mee gaat vallen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:49

:') :') :')

Ik moest al grinneken toen ik alleen de titel van het topic las... en al helemaal toen ik zag wie de schrijver was :+
Geen twijfel mogelijk... over Beau had je het niet :P

Hij was zijn voetbal (in eikelformaat) opeens kwijt? Is hij niet ergens van het terras afgerold, of kan dat niet bij jullie?

En het zal weer eens niet buiten normale kantoortijden zijn lol

Verder helaas weinig ervaring (gelukkig) met de giftigheid van eikels (wel chocola... dat heeft mijn kat een keer geflikt) maar wel wat medeleven met een kleine grijns

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:55

SAKKIA schreef:
Kan dat kwaad?

Niet voor de kat. Maar in jouw plaats zou ik een nieuwe vriend zoeken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 17:45

:))

Nee hij heeft hem echt opgegeten ik heb het zelf gezien! Alleen het hoedje was nog over :+

Hij is nog steeds vrolijk en blij dus heel veel last zal hij er hier van hebben. Ondertussen zit het al zeker 2 uur in de darmen! Heb wel wat geleerd over tijden van maaglediging ed naar het touweet incident :+ hoewel ik die ervaring liever niet had gehad zeg maar :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 19:59

Ik vond trouwens nog een lege eikel :+ Ik ga er dus maar vanuit dat de eikel en het hoedje bij elkaar horem. Ze lagen ongeveer op dezelfde plek alleen de eikel was achter een bloempot gerold.
Jack voelt zich ook nog steeds heel goed, spelen eten en overal met zijn neus bovenop :+

Ga er dus maar vanuit dat het allemaal goed komt.