Gisteren ging ik met mijn vinger tussen de tralies van de kooi van mijn dwerghamster, (hij zat echt voor de tralies) dat hoorde hij en hij kwam op het geluid af maar toen hij langs de tralies snuffelde liep hij zo langs mijn vinger. Ik dacht er toen nog niet bij na en pakte hem gewoon uit zijn kooi, er was niks aan de hand en hij liep gewoon net zoals anders. Alleen toen ik heb terugzette probeerde hij een trappetje in zijn kooi op te kopen maar liep hij gewoon scheef en viel er van af.
Toen ik vanochtend bij licht eens goed naar hem keek zag ik dat er een lichte waas over zijn beide oogjes heen zit.
Ik zocht dat op internet op en het komt wel een beetje overeen met plaatjes op internet maar dan minder erg.
Op internet stond de tip om heel stil met je vinger naar de oogjes van je hamster toe te gaan en te kijken of hij daar op reageert, dat deed ik dus bij beide oogjes maar hij bleef gewoon rustig zitten.
Volgens mij ziet hij echt niks meer.
Weten jullie wat die witte waas of zijn oogjes kan zijn, of hebben jullie nog tips om het te testen of om misschien er iets aan te doen?
Naar de dierenarts ga ik liever pas als het echt niet anders kan (hij is op zijn zicht na volgens mij nog wel vrolijk..) want ik heb er slechte ervaringen mee om met kleine dieren naar de dierenarts te gaan. (ze hebben het meteen over laten in slapen
)Het is trouwens een Russische Dwerghamster (mannetje) van 2,5 jaar.
Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt.
maar je kunt er niks aan doen, de dierenarts ook niet.