Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cassidy schreef:Om terug te komen op je opmerking dat je liever kijkt wat een hond doet: in het artikel staat ook dat overmatig circling behaviour x overmatig circling behaviour nou net verkeerd uit kan pakken. Dus als je kijkt naar wat een hond doet, en je wilt een werkhond, is het misschien handiger om dat nu net niet te combineren.

Cassidy schreef:@ Duhelo: de ouderdieren van je kittens, zijn die perfect getekend? En wat ga jij met de kittens doen, doorverkopen, voor die tijd steriliseren of niet, zelf houden?
.

Cassidy schreef:Wat is de zin van het laten uitsluiten van de fok op het stamboekpapier van een ouder? Krijgt de instantie die de papieren voor de kittens uitschrijft ook de papieren van de ouder te zien?

Cassidy schreef:Je kunt de risico's beperken maar niet uitsluiten. Maar wat is de reden dat je wel voor de kruising van twee kampioenen gaat en wash outs op de koop toeneemt, maar een wash out x kampioen niet overweegt? Zouden zomaar hele goede dieren kunnen uitrollen, misschien wel beter dan bij combinatie kampioen x kampioen....
zowiso zegt het mij niks al die kampioenen ik kijk liever naar kampioen in karakter
ik hoef een reu ook niet de aller mooiste te vinden, als hij maar zou kunnen verbeteren wat bij mijn teef nodig is. 
Cassidy schreef:Maar als je kijkt naar moeder, oma of overgrootmoeder, dan moeten die wel in handen zijn geweest van mensen die idd een dier zo konden opleiden dat het op een wedstrijd uitgebracht kon worden, die uiteindelijk dan ook het wedstrijdcircuit ingingen, en daar tijd en geld voor hebben vrijgemaakt. Die tijd en dat geld en de motivatie moeten er wel zijn. Dus als je niets vindt in de stamboom, hoeft dat niet meteen te zeggen dat de honden niet deugden.