Naar mensen toe is hij heel erg lief, maar met name naar andere reuen toe kan hij heel dominant zijn en springt er het liefst direct bovenop. Mede hierdoor, en omdat hij buiten echt een spring in 't veld is en een ongeleid projectiel kan worden, hebben we hem buiten nooit los. We laten hem wel gewoon aan andere honden snuffelen als we deze passeren en meestal trekt hij zich hier weinig van aan, tenzij de andere hond minstens zo groot is als hij. Dan wil hij zich toch graag wel even bewijzen. De hond van mijn schoonouders is een middelgrote hond (ben het ras even kwijt) en echt een sulletje, laat alles over zich heenkomen en is heel lief met andere honden. Alleen de vraag is nu dus hoe het tussen hem en Renzo zal gaan morgen. Er is nog niet eerder een andere hond op visite geweest, alleen toen Renzo zelf nog een pup was en een paar jaar daarna hebben tijdelijk een pleegpup gehad. Dit ging prima, maar dit is weer heel anders dan twee volwassen honden. En Renzo gaat ongetwijfeld proberen om zijn territorium te beschermen.Nu vraag ik mij af: wat is de beste manier om dit aan te pakken? Gewoon beide honden meteen loslaten? Eerst Renzo naar buiten zodat Teddy eerst een tijdje kan rondlopen?
Hopelijk kunnen jullie wat tips geven want ik heb hier verder geen ervaring mee.
) houden wel van spelen/stoeien dus voor hetzelfde geld gaat het heel goed. De buren van mijn schoonouders hebben een grote rottweiler waar Teddy ook wel mee in aanraking komt en jaren terug hebben ze zelf ook een kruising rottweiler/doberman gehad, dus Renzo zal niet de eerste grote hond zijn die hij ontmoet.