Gisteren was ik aan het schoonmaken bij een vrouw die ze allemaal niet op een rijtje heeft zeg maar. Het was een enorme bende met overal alleen maar kattenpoep en andere dingen wat ik helemaal niet wil weten wat het is.
De vrouw had verschillende volwassen katten en een kitten en een 5 maanden oude Mechelse herder.. Die overigens nu dus al verpest is, ik vraag me af of ik melding moet maken bij een of andere instantie voor die hond, maar dat terzijde.
Ik was daar dus aan het schoonmaken en het kitten komt binnen. Ze zag er niet slecht uit maar ze is mager en heeft een bolle buik, waarschijnlijk wormen. Ik vraag aan de vrouw wat ze van plan is met het kitten en ze vertelt me dat deze deze week wordt verzopen in het kanaal, er waren er immers toch al te veel?!
Nou je snapt dat ik dat niet over mijn hart kon verkrijgen. Ik heb haar dan ook mee naar huis genomen en nu is ze hier. Ik heb zelf ook een jonge kat dus ze zal zich niet vervelen.
Ik vraag me alleen af hoe ik dit nu moet aanpakken.
Gisteren heb ik haar ontwormd, de DA gebeld en we wachten even tot ze wat dikker is met de entingen.
Mijn vragen zijn:
- Moet ik een kitten van ongeveer 11 weken al ontvlooien?
- Hoe krijg ik haar snel zindelijk? De andere kat was gelijk zindelijk toen ze hier kwam namelijk..
- Moet ik de 2 katten het zelf laten uitvechten? Ik heb het kitten net even los gehad maar ze blazen en grommen wat naar elkaar af. Nu zit ze nog in de bench van de hond, tijdelijk dan.
- Kunnen 2 katten 1 kattenbak gebruiken?
Volgens mij zijn dit -tot nu toe-
- mijn vragen.Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.!