Puk had sinds mei - juni ? ongeveer vlooien gekregen. Een hele plaag, gewoon netjes ontvlooien en huis behandelen. Helaas begon ze zichzelf ook open te krabben. Bezoekje DA en een spuitje (cortosteroide ofzo?) en een pillenkuur gekregen (die ik helaas niet heb afgemaakt, mijn fout) en het zou wel overgaan. Kapje omgelaten voor 2 weken zodat de wond goed dicht was en de kap weer afgedaan. Wond binnen half uur weer open. Kap weer om, wondzalf erop etc etc. Toen uiteindelijk langs DA gegaan voor een preventievere behandeling tegen vlooien, heb een spuit gehad waar alles onvruchtbaar van word (half uur werkt die) en een pillenkuur voor vlooien en weer een spuitje. Duur gedoe allemaal, maar wel van de vlooien af. Heb de kap/kraag nu een maand om laten zitten, en nu net eraf gehaald. Wond was geheel dicht en zat alleen een beetje kale plek. En de wond is nu weer geheel open en erger dan het was....
Er zijn dus vrijwel geen vlooien meer, ik zie ze in elk geval niet en alles wat er is moet dood neer vallen en/of is onvruchtbaar
maar Puk blijft deze wond gewoon als een gek openkrabben en vind het echt zo ontzettend naar om te zien dat ze gewoon nu al maanden lang die kraag om heeft! Ik heb de kraag wel een stuk kleiner geknipt anders is het gewoon geen doen voor het arme beest....Het zal wellicht een hotspot ofzo kunnen zijn, maar wat doe je er aan? ik ben echt al 3 x langs geweest bij de DA en het geld groeit me niet op de rug helaas....
je hebt ook van die rompertjes!