Kat blijft wond open krabben...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Kat blijft wond open krabben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 23:16

Voordat mensen gaan schreeuwen dat ik naar een DA moet, ik ben er al meerdere keren geweest, spuitjes gekregen, ontzettend dure ontvlooi schema nu en noem maar op ;)

Puk had sinds mei - juni ? ongeveer vlooien gekregen. Een hele plaag, gewoon netjes ontvlooien en huis behandelen. Helaas begon ze zichzelf ook open te krabben. Bezoekje DA en een spuitje (cortosteroide ofzo?) en een pillenkuur gekregen (die ik helaas niet heb afgemaakt, mijn fout) en het zou wel overgaan. Kapje omgelaten voor 2 weken zodat de wond goed dicht was en de kap weer afgedaan. Wond binnen half uur weer open. Kap weer om, wondzalf erop etc etc. Toen uiteindelijk langs DA gegaan voor een preventievere behandeling tegen vlooien, heb een spuit gehad waar alles onvruchtbaar van word (half uur werkt die) en een pillenkuur voor vlooien en weer een spuitje. Duur gedoe allemaal, maar wel van de vlooien af. Heb de kap/kraag nu een maand om laten zitten, en nu net eraf gehaald. Wond was geheel dicht en zat alleen een beetje kale plek. En de wond is nu weer geheel open en erger dan het was....

Er zijn dus vrijwel geen vlooien meer, ik zie ze in elk geval niet en alles wat er is moet dood neer vallen en/of is onvruchtbaar :Y) maar Puk blijft deze wond gewoon als een gek openkrabben en vind het echt zo ontzettend naar om te zien dat ze gewoon nu al maanden lang die kraag om heeft! Ik heb de kraag wel een stuk kleiner geknipt anders is het gewoon geen doen voor het arme beest....

Het zal wellicht een hotspot ofzo kunnen zijn, maar wat doe je er aan? ik ben echt al 3 x langs geweest bij de DA en het geld groeit me niet op de rug helaas....

Rennie89

Re: Kat blijft wond open krabben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:37

Echt niemand die hier ervaring mee heeft? Vind het nou niet echt een fijne gedachte als mijn kat de rest van haar leven met een kap moet doorbrengen. Ze is overigens 13 jaar, en dit is de derde x dat ze zo'n hotspot heeft maar tot nu toe is het krabben na zo'n spuit over gegaan.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:40

ik weet niet waar de wond zit? :) je hebt ook van die rompertjes!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:42

femo schreef:
ik weet niet waar de wond zit? :) je hebt ook van die rompertjes!

Dit met iets warmer weer niet te doen zijn ja! Onze hond had die ook. Werd helemaal gek en kon er alsnog bij. Nare dingen vind ik het.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:45

In de nek. Rompertje heeft dan niet zoveel zin, daarbij wurmt ze zichzelf in problemen met die rompertjes, hebben het namelijk al eerder geprobeerd toen er een hotspot op haar tepel was. Met kraag komt ze niet bij de wond.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:38

Hier hadden we ongeveer hetzelfde met onze kat. Hij bleef zichzelf openkrabben waardoor de plek steeds groter werd en meer plekken werden. Bij ons hebben ze ook bloedonderzoek gedaan (omdat ze bang waren dat het iets ernstigers was omdat hij ook flink was afgevallen en totaal niet zichzelf was) dat was helemaal goed. Daarna heeft hij elke 10 dagen (4x geloof ik) een corticosteroïde en antibiotica prik gekregen. Verder moesten we nog met zalf smeren tegen de jeuk, hij heeft geen kap om etc. Had ook geen vlooien (is voor de zekerheid nog wel behandeld).
Helaas komen er nu weer een paar andere plekjes, hoop dat ze zelf weer weg gaan en anders kijken wat we er nu aan gaan doen. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:39

Je zegt vrijwel geen vlooien meer, maar als je kat wel een vlooien allergie heeft dan is 1 vlo al meer dan voldoende voor een heleboel jeuk.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:45

Wat Sjolvir zegt. Heb je je huis ontvlooit?

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:46

Hier het zelfde probleem. Alleen dan door een vechtwond welke continu open gekrabd wordt. Kat heeft ook al een paar dagen een kap om. Het is niet anders. Heb hem ook kleiner geknipt. Zeker 5cm er af. Ik ben ook bang dat hij het weer open krabt zodra de kap eraf gaat.

Ik ga de DA om raad vragen. Want ik denk dat de plek alsnog geïrriteerd voelt ook al is de korst straks weg.

Ik denk ook dat jouw kat de plek nog onaangenaam vindt voelen. Misschien masseren of een verzachtende zalf?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 20:53

Rubber_Duck schreef:
Wat Sjolvir zegt. Heb je je huis ontvlooit?

Zoals ik al zeg, huis is meerdere keren behandeld. Kat is op de meest preventieve ( en duurste wijze, kist ca 100 euro per 6 maanden) ontvlooit en de vlooien die ik tegenkom zijn dood. Ik heb geen levende vlooien meer gezien de afgelopen maand,

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:57

Sorry, dat haal ik niet direct uit je verhaal. Neemt niet weg dat het heel vervelend is. Heeft de kat geen allergie voor iets anders? Of is daar al op getest?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:00

Staat boven in dat mijn huis ontvlooit is :p

Ze heeft dit telkens in combinatie met vlooien, er is verder niks veranderd in de omgeving :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:25

Voor een voedsel of mijt allergie hoeft er in huis niks veranderd te zijn. Maar over t algemeen uiten die zich wel eerder dan pas op 13 jaar, wat niet uitsluit dat t dat alsnog kan zijn natuurlijk.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:30

Wij hadden het zelfde probleem met onze kitten!
Zij heeft nu helemaal geen bandje meer om, ook geen vlooienbandje of iets (dat jeukt ook volgens onze da).
Ze heeft een tijdje een shirtje aan gehad en daarnaast zijn we sudocreme gaan smeren :)
Nu na een goede maand is het compleet dicht en zijn de wonden bijna bedekt met haar.

Hopelijk heb je er iets aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 19:33

ze begon deze allergie te ontwikkelen toen ze ca 9 jaar was :) dus 4 jaar geleden. Ze had een zweer toen op haar lip van het likken en heeft dit 2 x gehad (1 x per jaar) en daarna begonnen het wonden te worden, in haar hals of tepel en noem maar op, telkens rond dezelfde tijd van het jaar (de vlooientijd) en ook in combinatie met vlooien :) maar elke keer hielp de cortisteroide (?) prikken super, en nu dus niet.

RoosTinker, mijn kat heeft nooit een vlooienband om gehad, heb daar idd gemengde verhalen over gehoord. Verder werken rompertjes niet bij haar gezien ze de wond in haar nek heeft en elke keer als de wond dicht is en er enkel littekenweefsel te zien is en de kap eraf gaat is het binnen een uur (of eerder) open gekrabd :) Heb honingzalf geprobeerd, berkenteerolie (Dat stinkt!) en volgens mij ook sudozalf. Nu heb ik van een aardige bokker een zalfje gekregen en daar ben ik nu mee begonnen, ben benieuwd of het werkt, ik hoop het echt!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:36

Toevallig gisteren bij de DA geweest net onze kat omdat hij steeds een kale plek heeft om de staart van het slikken en zich veel krabt. Bij hem is het waarschijnlijk vlooienallergie. Maar de DA heeft mij ook verteld dat een kale plek om de staart vaak vlooienallergie betekend en bij de nek een andere allergie, bv voedsel. Misschien heb je er iets aan..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:36

Mijn kat heeft dit nu ook, maar dan niet door vlooien.
Hij heeft nu al 2 maanden plekjes in zn nek en blijft ze openkrabben. We hebben een spuit geprobeerd en zitten nu weken aan de medicatie. Het schiet niet op helaas. Dus helaas geen positieve ervaring voor je :(

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:10

Afbouwen met de kap.
Mijn kat had hotspot op z'n schouder. Likte en krabde het helemaal kapot, tot bloedens toe. Medicijnen gekregen, kapje om en het was binnen enkele dagen genezen.
Echter, zodra de kap af ging, begin hij weer als een bezetene aan de plek te zitten. Ging t weer helemaal van kapot. Dus toen ben ik het gaan afbouwen. Eerst alleen even afhalen als hij op schoot lag. Dan hield ik m'n hand op die plek en kon hij verder overal schoonmaken. Pas na een week mocht hij zonder kap eten. En toen heb ik het vrij rap helemaal weg kunnen laten. Hij zit er niet meer aan als normaal nu :)