Parkieten koppelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Parkieten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 13:48

Ik heb eindelijk mijn ouders zo ver gekregen dat ik een tweede parkietje mag aanschaffen als maatje voor de man die ik in mei heb gekregen. Ik vind het zielig dat hij alleen zit dus heb eindeloos gezeurd, en met resultaat. Dus nu de zoektocht naar een tweede vogeltje. Ik heb nu een grasje van ongeveer 7 maanden, een mannetje. Het lijkt me dus logisch dat er een popje bij moet komen? Moet dit een grasje zijn of zou ik er ook een valkje bij kunnen zetten? Skippy kan best wel draken, hij bijt goed van zich af als hij ergens geen zin in heeft. Hoe moet ik ze koppelen? Eerst apart in een kooi of meteen bij elkaar zetten? Verder nog dingen die ik moet weten voor het koppelen?

Alvast bedankt :D

JudithO

Re: Parkieten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:16

Man of pop maakt niet uit. Man-man is een hele goede combi bij parkieten :j
Ik zou gaan voor nog een grasje. Valkjes zijn toch net weer iets anders dan grasjes. Je zult je huidige parkiet blijer maken door hem een grasje cadeau te geven.

Koppelen doet iedereen anders. Je kunt ze in 2 aparte kooien naast elkaar zetten, of gelijk bij elkaar. Als je kiest voor dat laatste, is het wel aan te raden de inrichting te veranderen zodat het voor beide vogels nieuw is.
Verder goed opletten of het goed gaat. Kibbelen en ruziën mag, maar uiteraard niet tot bloedens toe.

amandananana

Re: Parkieten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 16:46

Dankjewel voor je reactie! Ik heb sinds gisteren een nieuw parkietje erbij :+ was nog niet de bedoeling, ik ging eigenlijk voor een kooi kijken bij de kweker waar mijn eerste vogeltje ook vandaan komt en toen nog even bij zijn vogels wezen kijken. Vloog een Engelse Grasparkiet tussen die echt al ontzettend tam was. Ik denk dat ze een maand of drie is, heb haar meegenomen vond haar zo leuk. Ik had er in de eerste instantie voor gekozen om ze even apart te zetten in kooien naast elkaar, maar Puck had vanmorgen ineens door dat ze via haar voerbak haar kooi uit kan, die zit afgesloten met een klepje wat je op kan tillen en daar komt ze dus doorheen.

Ze zijn nu al de hele middag samen los, hebben ook al even samen in een kooi gezeten en gaat heel goed!