Hond vreet de muur op.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Hond vreet de muur op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 09:15

Hoi Hoi, topic zegt het al... Mijn hond vreet de muur op! Maakt gewoon gaten in de muur.

Er is niets medisch aan de hand, heeft ook geen tekorten (Krijgt 2 x per dag vers vlees, en smiddags brokken)

Waarom doet mijn hond dit inene? Hij is nu 1 jaar en 2 maanden oud.

Iemand ervaring mee?

PenP2014

Re: Hond vreet de muur op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:18

Uit verveling. Of omdat hij te lang alleen thuis is zijn de voornaamste redenen dat een hond gaat slopen.

Hoe ziet een dag eruit voor je hond?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:19

Wat het eerste in mijn op komt is verveling? Of gewoon behoefte hebben aan kauwen.
Mijn Duitse herder wilde op die leeftijd ook veel kauwen. Nu hij 3,5 jaar is heeft hij daar geen behoefte meer aan.
Wel erg vervelend dat hij aan de muur begint :P
Ik legde dus veel grote boomstammetjes voor hem in zijn bereik als hij even alleen moest zijn of voor de nacht. Kon hij daar mooi op kluiven. Van de berk.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:22

1 hond van ons deed het als jong dier ook.
Met gevolg diverse plekken op de muur.
terwijl hij toch echt alles om han.... poten Had.
Heel banketstaaf maar een keer een goeie schop onder zijn kont heeft wonderen gedaan.
Heeft jou hond vaste plekken? Kun je er niks vies neutraals opsmeren

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:23

En daarom is bokt dus niet de plek voor vragen over honden opvoeding >;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:25

Spuit er eens citroensap overheen op de plek waar hij aan de muur vreet, hier werkte dat prima want natuurlijk vreten ze altijd ergens aan als je er niet bij bent.Achteraf straffen heeft geen zin meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:27

PenP2014 schreef:
En daarom is bokt dus niet de plek voor vragen over honden opvoeding >;)

Alleen omdat er iemand een andere opvoedingswijze er op nahoudt, ipv dat hondvriendelijke gebeuren.

Hier word goed bedrag beloond. Werk met trainen zelfs met clicker.

En negatief gedrag word gecorrigeerd.

Honden luisteren prima. En de band is super.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:28

ja want een schop is de oplossing.....

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:28

"Hondvriendelijke gebeuren". Ja stel je voor :+

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 09:29

Nee straffen heeft zeker geen zin, maar daar ben ik zelf ook niet voor. Nu moet ik wel zeggen dat er de laatste dagen wel minder meegedaan wordt als normaal. Aangezien wij bezig zijn het andere huis leeg te halen voor de oplevering. Maar hij doet het ook gewoon als wij er gewoon zijn :/

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:32

Stagediver schreef:
Nee straffen heeft zeker geen zin, maar daar ben ik zelf ook niet voor. Nu moet ik wel zeggen dat er de laatste dagen wel minder meegedaan wordt als normaal. Aangezien wij bezig zijn het andere huis leeg te halen voor de oplevering. Maar hij doet het ook gewoon als wij er gewoon zijn :/

Gelukkig maar TS. Dat je dat zelf ook inziet. Een hond die sloopt voelt zich niet prettig en die verdient geen schop na.

Als je hem nu buitenshuis niet genoeg uitdaging kan geven zou ik het binnenshuis proberen. Op internet is een heel scala aan mind games te vinden. Snuffelkleden, hondenpuzzels, kluiven, voerballen. Of een kong met lekkere kong pasta.
Ga je daar eens in verdiepen en probeer hem toch moe te maken. Een hond die mentaal en fysiek voldoende uitdaging heeft zal niet slopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:49

Tussen schoppen en corrigeren zit nogal groot verschil he.

Mijn honden hebben nog nooit een schop gekregen.

Ik pak ze rustig bij de nekvel. Trek ze er bij weg en zeg duidelijk nee. Net zoals ik vroeger bij de pols werd genomen en bij de plaats werd weg gehaald. Deed bij mij ook geen pijn.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:57

Ik ga niet in discussie met mensen die fysieke correcties toepassen op hun hond. Wat jij doet met je hond moet je zelf weten. Jammer dat je nog niet op de hoogte bent dat in de nekvel pakken door je hond kan worden opgevat als ernstige aanval. Helaas blijven mensen beesten die kiezen voor domineren.

Maar dat het aangeraden word aan anderen is echt een kwalijke zaak. En dáarom is bokt geen plek voor vragen over honden opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:03

PenP2014 schreef:
Ik ga niet in discussie met mensen die fysieke correcties toepassen op hun hond. Wat jij doet met je hond moet je zelf weten. Jammer dat je nog niet op de hoogte bent dat in de nekvel pakken door je hond kan worden opgevat als ernstige aanval. Helaas blijven mensen beesten die kiezen voor domineren.

Maar dat het aangeraden word aan anderen is echt een kwalijke zaak. En dáarom is bokt geen plek voor vragen over honden opvoeding.

Ach hou op zeg. Ik word een beetje moe van die hype. Sinds veel mensen deze manier van training gebruiken, komen er alleen maar meer onopgevoede honden.

Ik moest op kc club ook mijn labrador zo trainen. Uiteindelijk kon ik niks meer met hem bereiken. Dus kreeg ik te horen dat ze mij niet meer konden helpen, want hun wisten het ook niet meer. Leuk joh, denk je het goed te doen. Krijg je er alleen maar een verpeste hond van.

Dus ja ik heb geen goede ervaring mee. En dus besloten op de manier te doen die wel werkt. En fysieke correctie? Als hij zijn halsband om had, dan pakte ik bij hem de halsband. Zodat hij even uit zijn focus werd gehaald. Intussen is alleen een nee zeggen voldoende.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:07

Hartstikke fijn voor je :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:07

Zeker net zo als dat je met kinderen alleen maar mag praten over wat ze fout doen :roll: Kom op nou.

Er zit een wereld van verschil tussen schoppen en corrigeren hè. Schoppen gaat te ver ja, dat is gewoon mishandeling. Maar even een tikje tegen de hond (hoeft niet hard te zijn) om hem even uit zijn focus te halen en te zorgen dat hij even zijn aandacht houdt bij wat jij te zeggen hebt, daar is echt niks mis mee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:11

PenP2014 schreef:

Ja ik ben blij hoe mijn honden luisteren. Beter dan de honden uit mijn omgeving.

En waarom word er niet geaccepteerd dat er verschillende manier van opvoeden zijn? Ik ben er ook op tegen om een hond een mep of schop te geven. Nergens voor nodig.

Maar ik kan er toch ook weinig aan doen dat ik alleen maar slechte ervaring heb met deze manier van opvoeden. Ik heb cursussen gelopen bij erkende hondenschool. Verwacht je goede kwaliteit. En uiteindelijk kunnen ze niks voor mij betekenen. Want ze weten er geen raad meer mee -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:11

BaileyMix schreef:
Zeker net zo als dat je met kinderen alleen maar mag praten over wat ze fout doen :roll: Kom op nou.

Er zit een wereld van verschil tussen schoppen en corrigeren hè. Schoppen gaat te ver ja, dat is gewoon mishandeling. Maar even een tikje tegen de hond (hoeft niet hard te zijn) om hem even uit zijn focus te halen en te zorgen dat hij even zijn aandacht houdt bij wat jij te zeggen hebt, daar is echt niks mis mee hoor.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:13

Stagediver... Wat voor honden zijn het??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:14

Verhuren aan een sloopbedrijf?
Verdien je er ook nog wat aan :)

Kan jouw hond zn energie kwijt?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:16

love_western schreef:
PenP2014 schreef:

Ja ik ben blij hoe mijn honden luisteren. Beter dan de honden uit mijn omgeving.

En waarom word er niet geaccepteerd dat er verschillende manier van opvoeden zijn? Ik ben er ook op tegen om een hond een mep of schop te geven. Nergens voor nodig.

Maar ik kan er toch ook weinig aan doen dat ik alleen maar slechte ervaring heb met deze manier van opvoeden. Ik heb cursussen gelopen bij erkende hondenschool. Verwacht je goede kwaliteit. En uiteindelijk kunnen ze niks voor mij betekenen. Want ze weten er geen raad meer mee -O-

Het word prima geaccepteerd dat er verschillende opvoed methodes zijn. Maar een shop, in de nekvel pakken, tegen de grond drukken, blafbanden, hakjes en kneepjes etcetera. Dat zijn correcties die bestaan uit het domineren van je hond en daar ben ik tegen. Blijf ik ook tot in de eeuwigheid tegen.

Als afleiden niet meer werkt, (uit de situatie halen met je stem dus) krijgen ze van mij ook een correctie. Een stem correctie. Ik heb 2 honden met geloof mij een rugzak van hier tot tokio en beide hebben ze geen gedragsproblemen. Raar he?

Maar deze discussie slaat weer op poep want het gaat hier over een hond die sloopt. Slopen is klein gedragsprobleem nummer 1. En 9 vd 10 keer is het simpel te achterhalen en dan oplossen. Daar hoeft geen fysieke correctie aan te pas te komen.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:22

Als afleiden niet meer werkt, (uit de situatie halen met je stem dus) krijgen ze van mij ook een correctie. Een stem correctie. Ik heb 2 honden met geloof mij een rugzak van hier tot tokio en beide hebben ze geen gedragsproblemen. Raar he?

Hahaha nee die hebben zo,n rugzak dat als je een stemcorrectie geeft dat ze denken dat hun laatste uurtje heeft geslagen,grinnik. Dat is dan de opvoeding van de vorige die nog werkt :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:23

beaversrun schreef:

Hahaha nee die hebben zo,n rugzak dat als je een stemcorrectie geeft dat ze denken dat hun laatste uurtje heeft geslagen,grinnik. Dat is dan de opvoeding van de vorige die nog werkt :+

Mja voor de spanjaard geldt dat voorlopig wel ja :')
Maar die kleine is echt voor de duvel niet bang meer hoor. :+
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 15-10-14 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:24

heeft de hond wel genoeg beweging en afleiding. vaak gaan honden ook slopen uit verveling

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:27

Ik gebruik altijd een nieuwskrant als correctie, hoef er niet eens mee te slaan alleen maar op te pakken en dan weten ze genoeg!
Iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeding, en ik zie een hond een schop onder zijn kont geven niet als mishandeling, de hond zal vast niet voor niks een schopje krijgen!

Mijn honden waren van de week aan het vechten en de grote had de kleine in zn bek en was hem door elkaar aan het schudden, geloof me dat ik die grote heb geraakt waar ik maar kon. Word niet gevochten hier!!

Mijn golden retriever vreet ook de deurpost op als we niet thuis zijn en de deuren is hij ook al aan begonnen, hij heeft ontzettende verlatingsangst niet dat hij alleen zit want we hebben in totaal 4 honden. Maar we halen nu regelmatig grote botten bij de slager, en sinds dien laat hij alles heel ;)