Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PenP2014 schreef:En daarom is bokt dus niet de plek voor vragen over honden opvoeding
Stagediver schreef:Nee straffen heeft zeker geen zin, maar daar ben ik zelf ook niet voor. Nu moet ik wel zeggen dat er de laatste dagen wel minder meegedaan wordt als normaal. Aangezien wij bezig zijn het andere huis leeg te halen voor de oplevering. Maar hij doet het ook gewoon als wij er gewoon zijn :/
PenP2014 schreef:Ik ga niet in discussie met mensen die fysieke correcties toepassen op hun hond. Wat jij doet met je hond moet je zelf weten. Jammer dat je nog niet op de hoogte bent dat in de nekvel pakken door je hond kan worden opgevat als ernstige aanval. Helaas blijven mensen beesten die kiezen voor domineren.
Maar dat het aangeraden word aan anderen is echt een kwalijke zaak. En dáarom is bokt geen plek voor vragen over honden opvoeding.
Kom op nou.PenP2014 schreef:Hartstikke fijn voor je
BaileyMix schreef:Zeker net zo als dat je met kinderen alleen maar mag praten over wat ze fout doenKom op nou.
Er zit een wereld van verschil tussen schoppen en corrigeren hè. Schoppen gaat te ver ja, dat is gewoon mishandeling. Maar even een tikje tegen de hond (hoeft niet hard te zijn) om hem even uit zijn focus te halen en te zorgen dat hij even zijn aandacht houdt bij wat jij te zeggen hebt, daar is echt niks mis mee hoor.
love_western schreef:PenP2014 schreef:Hartstikke fijn voor je
Ja ik ben blij hoe mijn honden luisteren. Beter dan de honden uit mijn omgeving.
En waarom word er niet geaccepteerd dat er verschillende manier van opvoeden zijn? Ik ben er ook op tegen om een hond een mep of schop te geven. Nergens voor nodig.
Maar ik kan er toch ook weinig aan doen dat ik alleen maar slechte ervaring heb met deze manier van opvoeden. Ik heb cursussen gelopen bij erkende hondenschool. Verwacht je goede kwaliteit. En uiteindelijk kunnen ze niks voor mij betekenen. Want ze weten er geen raad meer mee
beaversrun schreef:Als afleiden niet meer werkt, (uit de situatie halen met je stem dus) krijgen ze van mij ook een correctie. Een stem correctie. Ik heb 2 honden met geloof mij een rugzak van hier tot tokio en beide hebben ze geen gedragsproblemen. Raar he?
Hahaha nee die hebben zo,n rugzak dat als je een stemcorrectie geeft dat ze denken dat hun laatste uurtje heeft geslagen,grinnik. Dat is dan de opvoeding van de vorige die nog werkt