welke glucosamine of iets anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

welke glucosamine of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 01:54

Onze Border Collie is 14 en heeft last van beginnende artrose.

Ze is enorm gevoelig op dr darmen, dus het is altijd lastig wat te geven.

We kregen eerst metacam mee om te proberen. Dat hielp wel wat, maar ze kreeg last van dr darmen en liet ook dr eten staan. Toen kreeg ze een maagtablet, maar dat veranderde niks aan haar darmprobleem. Ze is erg zindelijk, dus werd onrustig en we moesten soms echt rennen dat ze het nog kon halen om naar buiten te gaan.

We zijn ermee gestopt. Maar voor het afvallen werd ons aangeraden wat puppy voer bij te geven. Dit deed haar duidelijk goed en ze zat snel weer goed op gewicht.

Helaas is ze dus erg gevoelig en kreeg last van dr huid met enorme jeuk. Weer naar de da en die schreef nu de vetpred voor als ik het goed heb. Dus combi metacam en prednison. Helaas werkte dit ook ernstig op dr darmen en zijn we weer gestopt.

Natuurlijk willen we haar met alle liefde 10x extra uitlaten, maar ze voelt zich er niet prettig onder.

Vandaag weer overleg gehad en oude voer weer gehaald en gewone prednison om nu in eerste instantie van de jeuk af te komen. Aan dr huid zelf is echt niks te zien. Toen ze jong was is ze al flink binnenste buiten gekeerd en was ze overgevoelig voor bepaalde voedingsstoffen. Heb spontaan het puppy voer gehaald, omdat ze eerst zo slecht at en snel afviel, maar daar zitten natuurlijk dingen in waar ze niet tegen kan.

Nu dus de prednison als kuur. Prima, maar de artrose kan nu wel sneller gaan als we niks ontstekingsremmends geven. De dierenarts hier zegt dat ze beperkt zijn in het adviseren van supplementen als geneesmiddel. Maar dat ik eventueel een glucosamine kan overwegen.

Nu ben ik wel bang dat dit op de darmen werkt. We hadden het er vandaag over en de dierenarts durft dara geen uitspraak over te doen bij haar, omdat ze toch erg gevoelig is.

Ze geeft geen pijn aan, maar je ziet wel aan dingen dat ze rekening houdt met wat ze moeilijker vind worden.
We willen het niet eindeloos rekken en ga haar niet volstoppen met medicijnen als het niet werkt of haar meer last geeft. Maar op dit moment kan ze nog heerlijk lopen en is het wel echt een vrolijke hond.
Ze is al een tijdje flink doof. Dat was in het begin moeilijk als een hond normaal meerdere woorden goed kent en altijd luistert. Maar sindsdien heeft ze een tuigje en een rolband zodat ze wel wat van ons af kan lopen, maar wel contact houdt. Dit gaat prima. Ze herkend ons ook nog duidelijk.

Maar goed, ik twijfel of ik iets wil gaan geven zoals Gelatinaat of glucosamine? of heel simpel de humane pillen ga proberen. Je kan niet 10 verschillende soorten en merken proberen, dus vandaar dat ik Bokt om advies wil vragen.
Ze geeft geen pijn aan, dus of we daar ook iets voor moeten zoeken in de meer natuurlijke of homeopatische richting?? Ook daar wil ik wel ervaringen over horen.

We willen niet eindeloos rekken met allerlei middeltjes, dus blijven goed naar haar kijken en heel realistisch. We hebben ook erg nauw contact met de dierenarts die ik vrij regelmatig zie of bel.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:10

Mijn hond krijgt per dag 2 tabletten visolie, bevalt erg goed en is hier niet te duur!! Als je het echt 'voor dieren' besteld kan het zo véél duurder zijn. Ze geven op de site ook de hoeveelheden aan voor dieren. Super snelle levering! http://www.glucosamine.com/nl/

En deze zou in het bijzonder geschikt zijn voor jou hond, omdat die ook niet zwaar op de maag ligt: http://www.glucosamine.com/nl/arthro-5-22

Goof

Re: welke glucosamine of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:17

Kijk eens naar soulmate. Ik voer mijn hond met ernstige artrose en ocd dit supplement nu enkele jaren en ze is superactief en heel stabiel.
Soulmate is een poeder dat je dus makkelijk over het voer heen kan doen en dat kennelijk lekker smaakt want ze eten het zo op. Ik heb het al meerdere bekenden van me aangeraden en iedereen is laaiend enthousiast en heeft weer soepelere en actievere honden dus het werkt echt super.
Een pot is rond de 50 euro, wel even een uitgave misschien, maar je doet er erg lang mee.
Succes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:00

Ik heb geen hond, maar een kat met artrose door een trauma.

Ik voer hem speciaal voer van Prescription, mobility J/D en hij doet het daar super op. Ook hij is gevoelig voor het voer wat hij krijgt. Raakt snel in de diarree of gaat braken. Heb weleens geprobeerd om hem de glucosamine los over ander voer te geven. Maar dit andere voer verdraagt hij dus niet.
Ik laat hem nu op dit voer, ook al heeft dat niet mijn eerste keuze, omdat ik liever graanvrij voer. Hij doet het er super op en hij is enorm vrolijk (hij is ook nog maar dik twee en krijgt nu bijna anderhalf jaar dit voer) Als ik stop is dit direct te merken in zijn beweeglijkheid.

Als mijn kat een hond was geweest had ik je aan zakje op kunnen sturen om te proberen. Misschien kun je dat nog aan je DA vragen? Of ze een proefzakje hebben?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 15:40

CK88. misschien kijk ik niet goed, maar zie geen visolie. Wel de complete glucosamine met 5 ingrediënten onder andere.

Goof, dank je wel. Weet je toevallig of het iets werkt op de darmen?

Sakkia, dank je wel. We hebben continu overleg en wat ze nu krijgt zit ook glucosamine in, maar ik voer daar maar een klein beetje van over haar eigen voer, anders gaat het helemaal mis.

Vandaag heeft ze opeens een hele slechte dag en daar schrik ik wel van. Ben eigenlijk niet van teveel rotzooi, maar als ze met iets nog zonder pijn een tijd vrolijk door kan, wil ik dat wel een kans geven natuurlijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:42

Ja maar je moet het dus wel over het voer doen?
Ik heb dus echt gewoon brokken, iets anders dan dat krijgt hij niet. Nu is een kat natuurlijk niet te vergelijken met een hond en zeker niet als de kat nog heel jong is en de hond al wat ouder.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:44

Ik voer mijn honden regelmatig een banaantje, onze oude hond is daar flink van opgeknapt.
Maar ik weet niet of het werkt voor een hond die last heeft van zijn darmen.

Het vervelende van de poeder glucosamine is dat ze er maar heel weinig van absorberen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 15:49

Ze kreeg altijd speciale brokken zonder vlees, omdat ze daar dus niet tegen kan. Toen ze afviel, heb ik puppybrokken gekregen en een blikje anti allergisch voer om daarover heen te doen. Ze at niet goed, dus dit was aantrekkelijk en ze zat snel weer op goed gewicht.

Ze had alleen vreselijke jeuk. Daarom nu weer haar oude brokken gehaald en een blikje voer om het smakelijk te maken wat ook anti allergisch is en glucosamine is toegevoegd. Dit eet ze goed. We mengen het natuurlijk in de overgang.....

Het was de metacam waar ze slecht op reageerde. Achterhand was wel stabiel, maar veel diarree en daardoor dus niet meer eten ook verwacht ik.
De maagtabletten hielpen niks daarbij. Daarmee dus al even gestopt.

Toen, ook vanwege de jeuk, een combi pil metacam/prednidon gekregen. Ook daar heftige diarree reactie op.

Nu dus dat oude voer met blikje en alleen prednison. Dara is ze rustig op, maar staat en loopt gelijk iets slechter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:20

Soulmate doet niks op de darmen. Het is dan ook geen troep, geen zware medicatie, maar puur een supplement voor de gewrichten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:20

Omega 3 is de visolie :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:06

Bedankt Goof, zal daar naar kijken.

Omdat meteen haar achterhand en pootjes slechter zijn, ben ik even heel snel humane glucosamine gaan halen met msm en chrondoitine, meteen gegeven.

CK88, oke. Staan kijken bij humane visolie en omega 3, maar is allemaal omega 3+6, dus even verder kijken op die site. Hier staat ook alleen de werking voor het hart beschreven.

Eerlijk gezeg schrok ik wel hoe snel ze reageerd als ze niks krijgt en ze nu dus direct slechter gaat lopen. Niet de hele tijd, maar enkele passen. Ik heb wel mn grenzen.

Zal kijken of ik de humane in een Soulmate kan laten overgaan en de prednison moet ook goed aanslaan. Dat verschil zouden we met 2 dagen al zien. Het lijkt wel wat te doen, maar nog niet 100%. Anders is het toch wel een beetje einde verhaal.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:16

Maar er bestaat nog meer pijnstilling dan alleen metacam voor honden hè. Rimadyl, trocoxil, ga zo maar door. Wel allemaal tabletten maar bijv de rimadyl zit rundvleessmaak aan. JD van hills wat sakkia aanhaalt is er ook voor honden daar zit al glucosamine in, dan is t alleen nog de vraag of je hond er geen jeuk van krijgt maar daar kom je alleen achter door te proberen. Qua supplementen: dog mobility of stride (laatste is verkrijgbaar via de tweede lijn uit wilheminaoord).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 00:31

Dat is inderdaad besproken, maar ze is al van jongs af aan gevoelig, dus het heeft niet veel nut alles te proberen. Ze is 14,5 en viel enorm af.
In haar voer zit al glucosamine en geen vlees. Ze krijgt daar alleen minder van dan aanbevolen hoeveelheid, omdat ze snel last krijgt. Nu heeft ze dus weer haar oude brokken erbij en dat gaat beter, ook nu ze geen metacam krijgt.
Vandaag begonnen met glucosamine en ze is rustig. Krijgt ook al 2 dagen prednison om de jeuk rustig te krijgen en lijkt ook goed te gaan.
Ze had alleen echt een slechte dag qua lopen, vandaar dus heel snel iets gaan halen. Natuurlijk werkt het niet in 1 dag, maar ga het ook niet afwachten.
Heb de soulmate bekeken en die lijkt me mooi. We wachten tot vrijdag af hoe het gaat en dan bestel ik die. We hadden dit zo afgesproken met de da, want jeuk is echt vreselijk en ze mag niet opeens heel slecht worden zonder pijnstilling, dan is het helaas over.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:43

Ipv glucose kan je ook homeopathie pilletjes geven Rhus Toxicondendron D6
Je moet er 3 per dag geven. Werkt vrij snel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 00:55

Kan ik daar op googlen? Wil er wel meer van weten, hoe het werkt/wat het doet en evt wisselwerking? Is dat ook evt pijnstillend?

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:23

superpony schreef:
Kan ik daar op googlen? Wil er wel meer van weten, hoe het werkt/wat het doet en evt wisselwerking? Is dat ook evt pijnstillend?

Ja hoor dat kan.
succes met het uitzoeken.